wp - grudzien 2016

Łódź You Love? Case study promocji miasta na Instagramie

Łódź You Love? Case study promocji miasta na Instagramie

Brief.pl / Inspiracje

W jaki sposób skutecznie generować pozytywną energię miasta? Najlepiej razem z jej mieszkańcami i odwiedzającymi. Wykorzystanie w tym celu aplikacji Instagram okazało się strzałem w dziesiątkę. Zobaczcie case study akcji Łódź You Love.

-

Kochamy Łódź, a Ty… Łódź you love?

Pomysł na projekt Łódź You Love zrodził się z potrzeby pokazania piękna miasta. Wraz z łodzianami kreowany jest jego optymistyczny obraz. Celem akcji, którą dla Manufaktury zainicjowała agencja Żarówka PR i Marketing, jest promocja Łodzi takiej, jaką jej mieszkańcy i odwiedzający lubią najbardziej.

Ich aktywność udowadnia, że jest pełna fascynacji i niepowtarzalnego klimatu - miastem, które da się kochać, i w którym można zakochać się po raz pierwszy lub na nowo. Zadaniem akcji jest, aby na pytanie Łódź You Love? odpowiadano – I Love Łódź.

 

Czemu Instagram?

Po analizie zdecydowano, że Instagram będzie doskonałym kanałem komunikacji. Popularność tej aplikacji rośnie z dnia na dzień. W przeciągu zaledwie czterech lat zyskała na świecie 150 mln aktywnych użytkowników w każdym miesiącu. W Polsce liczba ta ciągle wzrasta i sięga już około 2,5 miliona odbiorców.

Może być także potężnym narzędziem CSR’owym. Budowanie wizerunku powinno zakładać włączanie się w akcje społeczne, angażowanie gości i wspólne działania na rzecz okolicy. Czy to działa? W przeciągu kilku miesięcy pod hasłem #lodzyoulove pojawiło się ponad 4500 zdjęć Łodzi.

Jakie działania?

W ramach projektu Łódź You Love powstał pomysł na konkurs fotograficzny. Jego ideą jest prezentowanie przestrzeni miasta w taki sposób, by wzbudzało pozytywne emocje. Piękne secesyjne kamienice i ich zdobienia, urzekające zabytkowe fabryki, a do tego znane już na świecie łódzkie murale i zachwycające ogrody.

Taka jest Łódź w obiektywie mieszkańców i turystów. Każda fotografia podpisana hasłem #lodzyoulove oddaje jej niepowtarzalną atmosferę. Udział w konkursie może wziąć każdy zarejestrowany użytkownik Instagramu i tym samym przyczynić się do stworzenia jeszcze piękniejszego oblicza miasta.

Jaki efekt?

Łódź You Love zajmuje stabilne miejsce w wirtualnym świecie. Udowadnia to liczba opublikowanych zdjęć. Z każdą edycją konkursu pojawia się ponad 1000 nowych zgłoszeń. Nawet poza konkursem każdego dnia publikowane są fotografie z podpisem świadczącym o pozytywnych emocjach, którymi Łódź jest darzona. Wynika z tego również, że Łódź You Love to marka sama w sobie, na stałe goszcząca w Internecie.

Po trzech edycjach konkursu można śmiało stwierdzić, że odbiór projektu był jak najbardziej pozytywny. Potwierdza to ponad 6000 zdjęć otagowanych #lodzyoulove w ciągu zaledwie 10 miesięcy i zamieszczonych w mediach społecznościowych. Liczba ta pokazuje, że internauci chętnie dzielą się z innymi swoją wizją miasta. Łódź zaprezentowano do tej pory w trzech odsłonach – wiosennej, letniej i zimowej.

© whitelookZobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.