Łódź You Love? Case study promocji miasta na Instagramie

Łódź You Love? Case study promocji miasta na Instagramie

Brief.pl / Inspiracje

W jaki sposób skutecznie generować pozytywną energię miasta? Najlepiej razem z jej mieszkańcami i odwiedzającymi. Wykorzystanie w tym celu aplikacji Instagram okazało się strzałem w dziesiątkę. Zobaczcie case study akcji Łódź You Love.

-

Kochamy Łódź, a Ty… Łódź you love?

Pomysł na projekt Łódź You Love zrodził się z potrzeby pokazania piękna miasta. Wraz z łodzianami kreowany jest jego optymistyczny obraz. Celem akcji, którą dla Manufaktury zainicjowała agencja Żarówka PR i Marketing, jest promocja Łodzi takiej, jaką jej mieszkańcy i odwiedzający lubią najbardziej.

Ich aktywność udowadnia, że jest pełna fascynacji i niepowtarzalnego klimatu - miastem, które da się kochać, i w którym można zakochać się po raz pierwszy lub na nowo. Zadaniem akcji jest, aby na pytanie Łódź You Love? odpowiadano – I Love Łódź.

 

Czemu Instagram?

Po analizie zdecydowano, że Instagram będzie doskonałym kanałem komunikacji. Popularność tej aplikacji rośnie z dnia na dzień. W przeciągu zaledwie czterech lat zyskała na świecie 150 mln aktywnych użytkowników w każdym miesiącu. W Polsce liczba ta ciągle wzrasta i sięga już około 2,5 miliona odbiorców.

Może być także potężnym narzędziem CSR’owym. Budowanie wizerunku powinno zakładać włączanie się w akcje społeczne, angażowanie gości i wspólne działania na rzecz okolicy. Czy to działa? W przeciągu kilku miesięcy pod hasłem #lodzyoulove pojawiło się ponad 4500 zdjęć Łodzi.

Jakie działania?

W ramach projektu Łódź You Love powstał pomysł na konkurs fotograficzny. Jego ideą jest prezentowanie przestrzeni miasta w taki sposób, by wzbudzało pozytywne emocje. Piękne secesyjne kamienice i ich zdobienia, urzekające zabytkowe fabryki, a do tego znane już na świecie łódzkie murale i zachwycające ogrody.

Taka jest Łódź w obiektywie mieszkańców i turystów. Każda fotografia podpisana hasłem #lodzyoulove oddaje jej niepowtarzalną atmosferę. Udział w konkursie może wziąć każdy zarejestrowany użytkownik Instagramu i tym samym przyczynić się do stworzenia jeszcze piękniejszego oblicza miasta.

Jaki efekt?

Łódź You Love zajmuje stabilne miejsce w wirtualnym świecie. Udowadnia to liczba opublikowanych zdjęć. Z każdą edycją konkursu pojawia się ponad 1000 nowych zgłoszeń. Nawet poza konkursem każdego dnia publikowane są fotografie z podpisem świadczącym o pozytywnych emocjach, którymi Łódź jest darzona. Wynika z tego również, że Łódź You Love to marka sama w sobie, na stałe goszcząca w Internecie.

Po trzech edycjach konkursu można śmiało stwierdzić, że odbiór projektu był jak najbardziej pozytywny. Potwierdza to ponad 6000 zdjęć otagowanych #lodzyoulove w ciągu zaledwie 10 miesięcy i zamieszczonych w mediach społecznościowych. Liczba ta pokazuje, że internauci chętnie dzielą się z innymi swoją wizją miasta. Łódź zaprezentowano do tej pory w trzech odsłonach – wiosennej, letniej i zimowej.

© whitelookZobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.