wp - grudzien 2016

Jak budować kreatywne środowisko w małej i dużej firmie?

Jak budować kreatywne środowisko w małej i dużej firmie?

Brief.pl / Inspiracje

Gala Rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie za nami. Jej ważną częścią była dyskusja, w której staraliśmy się odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób małe i duże firmy mogą skutecznie budować takie organizacje, które sprzyjają pobudzaniu kreatywności pracowników.

-

W debacie udział wzięli: Agnieszka Zawistowska (dyrektor UPC Biznes), Renata Wiśniewska (VP Chief Talent Officer w Grupie Wirtualna Polska), Marcin Gruszka (rzecznik prasowy Play), Grzegorz Kiszluk (redaktor naczelny magazynu „Brief”), Patryk Strzelewicz (współwłaściciel spółki Games Technologies) oraz Wojciech Szpil, (prezes zarządu Totalizatora Sportowego).

W trakcie debaty jeden z kluczowych wątków dotyczył tego, czego małe firmy mogą się nauczyć od dużych, jeżeli chodzi o proesy wspierające kreatywność. Jak zauważyła Agnieszka Zawistowska, dziś kwestie pobudzania kreatywności i innowacyjności to nie wybór firm, a ich obowiązek. - Kreatywność musi być wpisana w kulturę firmy. Nie może dotyczyć tylko jednej komórki odpowiedzialnej za innowacje - podkreśliła dyrektor UPC Biznes.

Z tą opinią zgodził się Wojciech Szpil prezes Totalizatora Sportowego. Dodał, iż w małych firmach procesy kreatywne mogą być nieco bardziej chaotyczne, natomiast duże organizacje nie mogą sobie na to pozwolić. - Kreatywność jest atutem każdego pracownika, a ta przekłada się na sukces całej firmy - zauważył.

Patryk Strzelewicz zwrócił natomiast uwagę, że kreatywność nie jest wynikiem umów czy procedur, lecz rezultatem panującej atmosfery. - Najlepsze pomysły często pojawiają się, kiedy rozmawiamy w kuchni - wyznał. - Nie dalej jak trzy tygodnie temu jeden z naszych pracowników, który nie ma nic wspólnego z projektowaniem produktów zaproponował pewne rozwiązanie, przeanalizowaliśmy czy jest to wykonalne i okazało się, że niedługo wdrażamy je do produkcji. W większości korporacji jest to nie do pomyślenia - dodał.

- Nam jest wciąż bliżej do tego, by być startupem. Przemyślałbym na miejscu małych firm czy chcą iść w kierunku dużych firm, ponieważ to oznacza więcej procedur. Startupowcy, nie zmieniajcie się albo zmieniajcie się z głową - powiedział Marcin Gruszka.

Jak zauważyła Agnieszka Zawistowska, dzielenie świata na kolorowe startupy i szare korporacje nie jest trafne. - Nie ma dwóch biegunów. Wszędzie pracują ludzie innowacyjni, niezależne od wielkości firmy - podkreśliła.

A co poradziłaby małym firmom Renata Wiśniewska z Wirtualnej Polskie? - Patrzeć, obserwować i uczyć się na błędach tych największych. Zawsze mamy więcej pomysłów, planów niż ludzi i możliwości realizacji. Działamy w deficycie zasobów. Wy też - powiedziała.

- Nie zmieniaj ludzi, zmieniaj otoczenie - poradził natomiast Grzegorz Kiszluk.

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.