8 faktów o przedsiębiorczych kobietach

8 faktów o przedsiębiorczych kobietach

Brief.pl / Wiedza

Polska przedsiębiorcza jest kobietą? Niestety nie. Z różnych względów, kobiety rzadziej zakładają firmy niż mężczyźni i, statystycznie rzecz biorąc, radzą sobie we własnej działalności gospodarczej nieco gorzej niż mężczyźni. Oto 8 faktów o przedsiębiorczych kobietach.

-

1. Tylko co czwarty startupowiec w Polsce jest kobietą.

Panowie są w tej grupie zdecydowanie nadreprezentowani, ponieważ jeżeli spojrzymy na ogół populacji to panie stanowią 52 proc. mieszkańców Polski.

2. Kobiety-startuperki stanowią zaledwie 5,1 proc. wszystkich dorosłych Polaków.

Panowie zaś 12,3 proc. Mówi się, że Polacy są narodem przedsiębiorczym. Zapewne coś w tym jest, ale jeżeli chodzi o czystą statystykę firm na wczesnym etapie rozwoju to jest zgoła inaczej.

3. Tylko 1/3 polskich firm należy do kobiet.

Tutaj nie odbiegamy znacząco od światowej średniej - zaledwie 35,3 proc. firm na świecie jest zarządzanych przez kobiety.

4. 43,8 proc. firm założonych przez kobiety „dożywa” 5. roku funkcjonowania.

Panowie mogą się szczycić tym, że w ich wypadku te statystyki nieznacznie przekraczają wartość 46 proc.

5. Zaledwie 3,8 proc. startupów prowadzonych przez kobiety „dożywa” 3,5 roku.

W wypadku mężczyzn jest to 9,2 proc. Znacząco lepiej, ale też nie fenomenalnie.

6. Tylko co dziesiąty pracownik sektora IT to kobieta.

Kiedyś modne było hasło „kobiety na traktory”. Dzisiaj warto namawiać Panie do nauki programowania.

7. Kobiety rozpoczynają działalność gospodarczą średnio dwa razy rzadziej niż mężczyźni.

Jest szereg powodów, które wpływają na taki stan rzecz. Według raportu PARP „Przedsiębiorczość kobiet w Polsce” kobiety nie zakładają własnych firm, ponieważ nie mają na to funduszy lub nie potrafią ich pozyskać. Barierą dla pań są też procedury administracyjne i nadmierna biurokracja. Kolejnymi ważnymi czynnikami są strach przed porażką, brak pomysłu na biznes oraz trudności w pogodzeniu życia zawodowego z życiem rodzinnym.

8. „Statystyczna” polska bizneswoman ma 45 lat i rodzinę.

„Ja jestem kobieta pracująca i żadnej pracy się nie boję”.

Źródła: Raport „25 lat wolności oczami ludzi biznesu”, Raport PARP „Przedsiębiorczość kobiet w Polsce”, Raport „Global Entrepreneurship Monitor"

© Kaspars GrinvaldsZobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.