Gorbaczow i Wałęsa o odpowiedzialności ekologicznej

Gorbaczow i Wałęsa o odpowiedzialności ekologicznej

Brief.pl / CSR

28 września 2012 roku w ramach Europejskiego Forum Nowych Idei Michaił Gorbaczow - założyciel Green Cross International i laureat pokojowej Nagrody Nobla - oraz Lech Wałęsa, który przewodniczy radzie polskiego oddziału Green Cross, wzięli udział w debacie zorganizowanej przez Fundację Green Cross Poland.

-

Wraz z byłym wicekanclerzem Niemiec, Hansem-Dietrichem Genscheri i profesorem Robertem Costanaza z Uniwersytetu Stanowego Portland, dyskutowali o „Etycznych i ekonomicznych dylematach Europy wobec globalnych wyzwań ekologicznych”.

Jednym z kluczowych zagadnień tegorocznego Forum była kwestia szeroko rozumianej ekologii człowieka. Prelegenci starali się odpowiedzieć na pytanie: „Ile jest wizjonerstwa, a ile krótkowzroczności w forsowanej obecnie europejskiej polityce klimatycznej”. Michaił Gorbaczow, podkreślał, że mimo iż żyjemy w globalnym świecie, nadal nie nauczyliśmy się nim zarządzać w sposób odpowiedzialny. Od Rio do Rio+20 nic się nie zmieniło. - Wróciliśmy stamtąd rozczarowani - dodał.

W dyskusji zostały także poruszone kwestie m.in.: „zielonego” współzawodnictwa, spójnej polityki klimatycznej czy ekologicznej innowacyjności. W kontekście innowacyjności paneliści skupili się na potencjale, jaki niesie za sobą ekologiczna gospodarka.

Punktem wyjścia do dyskusji były dane obrazujące m.in.: wymiary kryzysu gospodarczego, dynamiczny wzrost liczby ludności świata, polaryzację biedy, galopujący konsumpcjonizm czy wzrost zużycia paliw kopalnych i surowców - statystyczny mieszkaniec UE zużywa 16 ton surowców, z czego 6 ton staje się odpadami.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.