Gorbaczow i Wałęsa o odpowiedzialności ekologicznej

Gorbaczow i Wałęsa o odpowiedzialności ekologicznej

Brief.pl / CSR

28 września 2012 roku w ramach Europejskiego Forum Nowych Idei Michaił Gorbaczow - założyciel Green Cross International i laureat pokojowej Nagrody Nobla - oraz Lech Wałęsa, który przewodniczy radzie polskiego oddziału Green Cross, wzięli udział w debacie zorganizowanej przez Fundację Green Cross Poland.

-

Wraz z byłym wicekanclerzem Niemiec, Hansem-Dietrichem Genscheri i profesorem Robertem Costanaza z Uniwersytetu Stanowego Portland, dyskutowali o „Etycznych i ekonomicznych dylematach Europy wobec globalnych wyzwań ekologicznych”.

Jednym z kluczowych zagadnień tegorocznego Forum była kwestia szeroko rozumianej ekologii człowieka. Prelegenci starali się odpowiedzieć na pytanie: „Ile jest wizjonerstwa, a ile krótkowzroczności w forsowanej obecnie europejskiej polityce klimatycznej”. Michaił Gorbaczow, podkreślał, że mimo iż żyjemy w globalnym świecie, nadal nie nauczyliśmy się nim zarządzać w sposób odpowiedzialny. Od Rio do Rio+20 nic się nie zmieniło. - Wróciliśmy stamtąd rozczarowani - dodał.

W dyskusji zostały także poruszone kwestie m.in.: „zielonego” współzawodnictwa, spójnej polityki klimatycznej czy ekologicznej innowacyjności. W kontekście innowacyjności paneliści skupili się na potencjale, jaki niesie za sobą ekologiczna gospodarka.

Punktem wyjścia do dyskusji były dane obrazujące m.in.: wymiary kryzysu gospodarczego, dynamiczny wzrost liczby ludności świata, polaryzację biedy, galopujący konsumpcjonizm czy wzrost zużycia paliw kopalnych i surowców - statystyczny mieszkaniec UE zużywa 16 ton surowców, z czego 6 ton staje się odpadami.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.