ZAROBKI W SPRZEDAŻY I MARKETINGU

ZAROBKI W SPRZEDAŻY I MARKETINGU

Brief.pl / Aktualności

Wynagrodzenia handlowców i marketingowców w ostatnich dwóch latach nie uległy znacznym zmianom. Część pracowników dotknęły jednak efekty trudniejszej sytuacji finansowej firm - wynika z „Przeglądu Płac Sprzedaż i Marketing 2013” Page Personel

-

Na przykład obecne wynagrodzenie brand managera, które – wg autorów raportu - wynosi miesięcznie ok. 11,5 tys. zł brutto jest nawet kilka tysięcy złotych niższe niż jeszcze kilka lat temu.

- Wszystko za sprawą światowego kryzysu ekonomicznego, który spowodował obniżenie wynagrodzeń i zwolnienie tempa ich wzrostu – dodaje Łukasz Dłuski, manager dywizji sales & marketing w Page Personnel. - Obecnie kluczowe z punktu widzenia wielu firm jest lepsze zrozumienie pomiędzy działem sprzedaży a marketingu. Celem jest poprawa efektywności oraz maksymalizacja zysków. Koncerny szukają zatem key account managerów z doświadczeniem w trade marketingu czy dziale category management oraz marketingowców z praktyką w sprzedaży - dodaje Dłuski.

Wybrane miesięczne wynagrodzenia (brutto):

Marketing B2B

Online marketing specialist: 5 - 8000 zł, najczęściej oferowane: 6500 zł

Product manager: 10 – 14000 zł, najczęściej oferowane: 12000 zł

Sprzedaż B2B

Sales representative: 4 – 6,5 000 zł, najczęściej oferowane: 5500 zł

Key account manager: 9 – 12 000 zł, najczęściej oferowane: 10000 zł

Retail

Sprzedawca: 2 – 4000 zł, najczęściej oferowane: 3000 zł

Regionalny kierownik sprzedaży: 8 – 15000 zł, najczęściej oferowane: 10000 zł

Marketing FMCG/ trade marketing/ category management

Junior brand manager: 5 – 8000 zł, najczęściej oferowane: 6000 zł

Category manager: 9 – 13 000 zł, najczęściej oferowane: 11000 zł

Sprzedaż FMCG

Przedstawiciel handlowy: 3 – 5000 zł, najczęściej oferowane: 4000 zł

Key account manager: 9 – 14000 zł, najczęściej oferowane: 11500 zł

Obsługa klienta

Customer service specialist: 4,5 tys. – 6 500 zł, najczęściej oferowane: 5500 zł

Customer service manager: 9 - 14000 zł, najczęściej oferowane: 10000zł

:: ::

Informacje prezentowane w „Przeglądzie Płac Sprzedaż i Marketing 2013” zostały zebrane przez konsultantów Page Personnel podczas rozmów z kandydatami w trakcie rekrutacji prowadzonych w Warszawie, w okresie od stycznia do grudnia 2012 r.

Obejmują one poziom wynagrodzeń deklarowanych przez kandydatów, jak również poziom wynagrodzeń pochodzący z zaakceptowanych przez kandydatów ofert pracy. Zgromadzone dane dotyczą wszystkich sektorów gospodarki, w szczególności: FMCG, produkcji, opakowań, handlu, nieruchomości, sektora farmaceutycznego, energetycznego, IT, telekomunikacji, mediów, transportu i logistyki.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.