ZAROBKI W SPRZEDAŻY I MARKETINGU

ZAROBKI W SPRZEDAŻY I MARKETINGU

Brief.pl / Aktualności

Wynagrodzenia handlowców i marketingowców w ostatnich dwóch latach nie uległy znacznym zmianom. Część pracowników dotknęły jednak efekty trudniejszej sytuacji finansowej firm - wynika z „Przeglądu Płac Sprzedaż i Marketing 2013” Page Personel

-

Na przykład obecne wynagrodzenie brand managera, które – wg autorów raportu - wynosi miesięcznie ok. 11,5 tys. zł brutto jest nawet kilka tysięcy złotych niższe niż jeszcze kilka lat temu.

- Wszystko za sprawą światowego kryzysu ekonomicznego, który spowodował obniżenie wynagrodzeń i zwolnienie tempa ich wzrostu – dodaje Łukasz Dłuski, manager dywizji sales & marketing w Page Personnel. - Obecnie kluczowe z punktu widzenia wielu firm jest lepsze zrozumienie pomiędzy działem sprzedaży a marketingu. Celem jest poprawa efektywności oraz maksymalizacja zysków. Koncerny szukają zatem key account managerów z doświadczeniem w trade marketingu czy dziale category management oraz marketingowców z praktyką w sprzedaży - dodaje Dłuski.

Wybrane miesięczne wynagrodzenia (brutto):

Marketing B2B

Online marketing specialist: 5 - 8000 zł, najczęściej oferowane: 6500 zł

Product manager: 10 – 14000 zł, najczęściej oferowane: 12000 zł

Sprzedaż B2B

Sales representative: 4 – 6,5 000 zł, najczęściej oferowane: 5500 zł

Key account manager: 9 – 12 000 zł, najczęściej oferowane: 10000 zł

Retail

Sprzedawca: 2 – 4000 zł, najczęściej oferowane: 3000 zł

Regionalny kierownik sprzedaży: 8 – 15000 zł, najczęściej oferowane: 10000 zł

Marketing FMCG/ trade marketing/ category management

Junior brand manager: 5 – 8000 zł, najczęściej oferowane: 6000 zł

Category manager: 9 – 13 000 zł, najczęściej oferowane: 11000 zł

Sprzedaż FMCG

Przedstawiciel handlowy: 3 – 5000 zł, najczęściej oferowane: 4000 zł

Key account manager: 9 – 14000 zł, najczęściej oferowane: 11500 zł

Obsługa klienta

Customer service specialist: 4,5 tys. – 6 500 zł, najczęściej oferowane: 5500 zł

Customer service manager: 9 - 14000 zł, najczęściej oferowane: 10000zł

:: ::

Informacje prezentowane w „Przeglądzie Płac Sprzedaż i Marketing 2013” zostały zebrane przez konsultantów Page Personnel podczas rozmów z kandydatami w trakcie rekrutacji prowadzonych w Warszawie, w okresie od stycznia do grudnia 2012 r.

Obejmują one poziom wynagrodzeń deklarowanych przez kandydatów, jak również poziom wynagrodzeń pochodzący z zaakceptowanych przez kandydatów ofert pracy. Zgromadzone dane dotyczą wszystkich sektorów gospodarki, w szczególności: FMCG, produkcji, opakowań, handlu, nieruchomości, sektora farmaceutycznego, energetycznego, IT, telekomunikacji, mediów, transportu i logistyki.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.