Kryzys futbolowy rozpoczyna się o 19.30

Kryzys futbolowy rozpoczyna się o 19.30

Brief.pl / Wiedza

Ponoć kryzysy w social media wybuchają w weekendy… jak się okazuje nie wszystkie i nie zawsze. Ten akurat wydarzył się w poniedziałek, ale z weekendem miał wiele wspólnego, nawet bardzo wiele. Sytuacja kryzysowa pojawiła się bowiem tuż po jednym z najważniejszych wydarzeń jakie ma miejsce w USA - czyli po meczu SuperBowl.

-

 

O co chodziło? Piotr Kraśko, czyli szef redakcji Wiadomości, w głównym ich wydaniu podzielił się z telewidzami takim oto komentarzem: „To teraz o sporcie o wiele bardziej zrozumiałym i takim, w który grają prawdziwi mężczyźni i nie muszą, tak jak w futbolu amerykańskim, chować się za ochraniaczami i kaskami”.

Reakcja futbolistów była natychmiastowa, na nieszczęście Piotra Kraśki, społeczność związana z futbolem amerykańskim w Polsce działa bardzo dynamicznie, jest mocno zaangażowana i... pomysłowa. 

Pierwszym krokiem było wręcz zalanie fanpage'a Wiadomości komentarzami i wbrew pozorom nie było tam wulgaryzmów, czy też obrażania kogokolwiek. Wręcz przeciwnie - pojawiły się zabawne docinki, bądź wyrazy rozczarowania taką, a nie inną postawą szefa redakcji Wiadomości. Zwykłe posty na fanpage'u "Wiadomości" zbierają  symboliczne ilości lajków natomiast informacja o „futbolistach” doczekała się ponad 50 komentarzy. Wśród nich najciekawsze dwa to posty drużyny męskiej Warsaw Sharks oraz żeńskiej Warsaw Sirens, w których zapraszają Piotra Kraśkę na swoje treningi:

 

 

 

 

Zwróćcie uwagę na liczbę lajków. Drugim krokiem było wysłanie zaproszeń oficjalną drogą czyli pocztą. 

Na tym jednak się nie skończyło. Kilka dni później, wcześniej wspomniani Sharks, przygotowali specjalne zaproszenie dla Piotra Kraśki, wyglądało ono tak:

 

 

 

Wszystko rozpoczęło się 2 lutego około godziny 19:40. Do tej pory odpowiedzi ze strony Wiadomości brak. Co więcej post pod którym pojawiły się komentarze futbolistów został usunięty z fanpage'a. Nie tak załatwia się tego typu sprawy. Usunięcie posta nie załatwia problemu, bo Internet pamięta:

 

 

 

Piotr Kraśko jednym niefortunnym zdaniem "zaskarbił sobie sympatię" ponad  czterech i pół tysiąca zawodników, którzy uprawiają tę dyscyplinę w Polsce oraz kilkudziesięciu tysięcy fanów tego sportu w naszym kraju. Czas pokaże czy będzie chciał rozwiązać tę sprawę czy może liczy na to, że wszyscy zapomną.

W tym miejscu trzeba dodać, że futbol amerykański pojawił się w Polsce w 1999 roku, gdy powstała pierwsza drużyna. Rozgrywki ligowe, w skromnej, czterozespołowej obsadzie ruszyły jesienią 2006 roku. W tegorocznej edycji Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego (PLFA) wystąpi ponad 90 drużyn. Dwa SuperFinały PLFA zostały rozegrane na Stadionie Narodowym w Warszawie. Mecze te przyciągnęły na trybuny łącznie ponad 40 000 widzów. W 2013 roku powstała Reprezentacja Polski. Drużyna narodowa przygotowuje się intensywnie do Światowych Igrzysk Sportowych, które w 2017 roku zostaną rozegrane we Wrocławiu.

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.