wp - grudzien 2016

Elżbieta Gorajewska ponownie wybrana prezesem OFBOR

Elżbieta Gorajewska ponownie wybrana prezesem OFBOR

Brief.pl / Ludzie

Walne Zgromadzenie Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) ponownie wybrało Elżbietę Gorajewską na stanowisko prezesa OFBOR.

-

 

Prezes Gorajewska kierowała pracami zarządu organizacji od 2013 roku. W dniu 19 lutego br. członkowie OFBOR dokonali jej reelekcji, wyrażając uznanie dla jej dotychczasowej pracy. Jako priorytety właśnie rozpoczętej kadencji nowowybrana prezes przedstawia budowanie silnej pozycji firm sygnatariuszy badawczego Programu Kontroli Jakości oraz wzmacnianie zaufania do badań.

 

„W ciągu minionych dwóch lat zbudowaliśmy nowy standard jakości w zakresie bezpieczeństwa informacji (PKJBI) rozwinęliśmy też standard kontroli jakości realizacji badań (PKJPA). To wyraz naszego dążenia do ciągłego podnoszenia jakości badań w Polsce. To także wyraźny sygnał dla naszych klientów, że branża badawcza odpowiada na ich zmieniające się potrzeby” mówi Elżbieta Gorajewska.

 

W roku 2014 OFBOR rozwinął także samoregulacje branżowe o Kodeks Dobrych Praktyk, zawierający m.in. rekomendacje dotyczące relacji ze zleceniodawcami projektów badawczych.

 

„Agencje badawcze skupione w OFBOR tworzą dobrze zorganizowane środowisko, które pomimo oczywistej konkurencyjności potrafi doskonale kooperować. Dzięki ścisłej współpracy udało się nam wypracować wiele rozwiązań branżowych, których beneficjentami są nasi klienci. Kodeks Dobrych Praktyk to jedna z nich, a w planach mamy już kolejne” – dodaje prezes Gorajewska.

 

Elżbieta Gorajewska ukończyła socjologię na  Uniwersytecie  Warszawskim. Od 1996 r. jest dyrektorem zarządzającym Nielsen Audience Measurement. Wcześniej pracowała w CBOS i GfK Polonia. Jest członkiem polskich i międzynarodowych organizacji branżowych (ESOMAR, EMRO, PTBRiO).

 

Podczas minionego Walnego Zebrania Członków OFBOR do zarządu organizacji wybrano również Marcina Kujawskiego, R&D Directora w Millward Brown oraz Ryszarda Pieńkowskiego, Zastępcę Prezesa Zarządu w PBS.

 

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) jest jedynym w Polsce stowarzyszeniem skupiającym wyłącznie instytuty badawcze, powołanym w celu kontroli przestrzegania norm etycznych oraz metodologicznych w badaniach opinii i rynku, a także działającym na rzecz publicznego zaufania do badań. Do OFBOR należy 21 instytutów badawczych. Organizacja jest administratorem badawczego Programu Kontroli Jakości, w skład którego wchodzi Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA) oraz Program Kontroli Jakości Bezpieczeństwa Informacji (PKJBI).

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.