Smartfon Samsunga zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju

Smartfon Samsunga zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju

Brief.pl / CSR

Samsung Galaxy S4 jako pierwszy na świecie smartfon uzyskał certyfikat TCO potwierdzający właściwości zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.

-

Niezależna organizacja TCO Development, która monitoruje stosowanie zasad zrównoważonego rozwoju w branży IT uznała, że model Galaxy S4 zaprojektowano i wyprodukowano w zgodzie z powyższymi zasadami, spełniając tym samym zapotrzebowanie klientów na ekologiczne, mobilne produkty.

Aby uzyskać certyfikat TCO, smartfon musi spełnić szereg wymogów, m.in. w zakresie efektywności społecznej, ekologicznej i ekonomicznej.

- W kategorii kryteriów społecznych firma Samsung wykazała zgodność z założeniami społecznie odpowiedzialnej produkcji oraz z konwencjami ONZ i Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO).

- Pod względem bezpieczeństwa ekologicznego stwierdzono, że Galaxy S4 nie zawiera szeregu niebezpiecznych substancji takich jak nikiel, beryl czy rtęć, które – jeżeli występują w danym urządzeniu – znacznie ograniczają możliwość poddania go recyklingowi po zakończeniu okresu eksploatacji.

- W kategorii efektywności ekonomicznej doceniono wydajność ładowarki, a także jego niezawodność.

-Poddając swoje urządzenia procesowi certyfikacji, wiodące marki, m.in. Samsung, zyskują realną możliwość wykazania, że ich produkty promują bardziej zrównoważone rozwiązania mobilne -  mówi Sören Enholm, prezes TCO Development.

To już drugi tego typu certyfikat przyznany Galaxy S4. Wcześniej otrzymał on certyfikat Platinum Ecologo od UL.

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.