Smartfon Samsunga zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju

Smartfon Samsunga zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju

Brief.pl / CSR

Samsung Galaxy S4 jako pierwszy na świecie smartfon uzyskał certyfikat TCO potwierdzający właściwości zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.

-

Niezależna organizacja TCO Development, która monitoruje stosowanie zasad zrównoważonego rozwoju w branży IT uznała, że model Galaxy S4 zaprojektowano i wyprodukowano w zgodzie z powyższymi zasadami, spełniając tym samym zapotrzebowanie klientów na ekologiczne, mobilne produkty.

Aby uzyskać certyfikat TCO, smartfon musi spełnić szereg wymogów, m.in. w zakresie efektywności społecznej, ekologicznej i ekonomicznej.

- W kategorii kryteriów społecznych firma Samsung wykazała zgodność z założeniami społecznie odpowiedzialnej produkcji oraz z konwencjami ONZ i Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO).

- Pod względem bezpieczeństwa ekologicznego stwierdzono, że Galaxy S4 nie zawiera szeregu niebezpiecznych substancji takich jak nikiel, beryl czy rtęć, które – jeżeli występują w danym urządzeniu – znacznie ograniczają możliwość poddania go recyklingowi po zakończeniu okresu eksploatacji.

- W kategorii efektywności ekonomicznej doceniono wydajność ładowarki, a także jego niezawodność.

-Poddając swoje urządzenia procesowi certyfikacji, wiodące marki, m.in. Samsung, zyskują realną możliwość wykazania, że ich produkty promują bardziej zrównoważone rozwiązania mobilne -  mówi Sören Enholm, prezes TCO Development.

To już drugi tego typu certyfikat przyznany Galaxy S4. Wcześniej otrzymał on certyfikat Platinum Ecologo od UL.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.