wp - grudzien 2016

Mediascaner.pl – zupełnie nowy sposób planowania mediów

Mediascaner.pl – zupełnie nowy sposób planowania mediów

Brief.pl / Technologie

Wygodna i skuteczna współpraca między wydawnictwami a firmami, które reklamują się w prasie i w internecie, szereg narzędzi ułatwiających codzienną pracę obu stronom - za pomocą portalu mediascaner.pl można prowadzić kampanie reklamowe, zdobywać nowych klientów, kupić lub sprzedać reklamę.

-
SPONSOROWANE

Materiał sponsorowany




Portal ułatwia codzienną pracę handlowcom oraz wydawnictwom oferując aplikację umożliwiającą tworzenie i realizowanie kampanii, łatwy kontakt z użytkownikami. Oprócz tego zawiera skatalogowaną bazę wydawców i tytułów wraz z ich danymi sprzedażowymi, kontaktami, dzięki czemu dana firma zainteresowana reklamą, może sobie wyszukać takie nośniki w prasie i internecie, jakie najbardziej pasują do jej produktu.

 

Wspólnie ustalają strategię

Jednym z narzędzi portalu jest aplikacja do tworzenia media planów. - Dzięki niej można zaplanować całą aktywność mediową dla swojej firmy lub poszczególnych marek. Wystarczy ustawić daty kampanii, wybrać z bazy interesujące tytuły prasowe, ustalić rodzaje aktywności reklamowych i gotowe. Można prowadzić wiele kampanii jednocześnie, ponieważ tzw. przypominacz będzie wysyłał informację o zaplanowanych terminach czy zadaniach do wykonania - mówi Karolina Haczykowska-Fidrych, prezes zarządu spółki Lowa, właściciel portalu mediascaner.pl. Wszystkie zapisane dane można udostępniać także innym osobom oraz na bieżąco aktualizować. - To znacznie ułatwia pracę. Obecnie osoba zajmująca się reklamą w firmie i osoba reprezentująca wydawcę, wymieniają się kilkoma, a nawet kilkudziesięcioma e-mailami oraz telefonami dziennie. Materiały prasowe zawsze się zmieniają, co powoduje, że trzeba stale być w kontakcie i notować zmiany. Dzięki aplikacji te osoby mogą prowadzić wspólne notatki i wspólnie budować plan: ustalają koszty, strategię marketingową itp. Jeśli pojawiają się jakieś zmiany czy przesunięcia terminów, obie strony mogą nanosić poprawki.





Wykresy i wyniki pod lupą handlowca

W portalu jest także moduł - analiza, prezentujący wyniki wydawnictw, np. nakłady, dane sprzedażowe, liczby użytkowników itp. - Są one widoczne dla każdej zalogowanej firmy. Firma tylko określa jakie parametry ją interesują i otrzymuje konkretne informacje. Dane te są przesyłane automatycznie, bez konieczności kontaktowania się z każdym z wydawnictw oddzielnie. Dzięki temu, dana firma może je porównać,przeanalizować np. ich wyniki, koszty i zasięg reklam, liczbę czytelników, sprzedanych wydań, może zrobić wykresy sprzedaży, czytelnictwa i nakładów, przeliczyć koszty dotarcia do odbiorców i wiele innych. Wszystkie badania i analizy można wygenerować do PDFa czy exela, które są gotowe do przesłania np. jako raport dla przełożonych - mówi Karolina Haczykowska-Fidrych.


 

Oferta wystawiona na aukcję

Wydawnictwa korzystające z portalu, mają przede wszystkim szerokie możliwości zdobycia nowych klientów, a także możliwość wystawiania ofert typu last minute dotyczących wolnej powierzchni reklamowej. Można je skierować do wszystkich użytkowników portalu lub tylko do wybranej i ściśle określonej grupy.

- Zajmuje to nie więcej niż 5 minut. Podam przykład: handlowiec z wydawnictwa ma pilnie do sprzedania powierzchnię reklamową, bo właśnie wycofał się klient. Korzystając z naszego modułu aukcji wystawia np. taką ofertę: Brief, 4 okładka, wydanie 8, cena wywoławcza (lub po prostu cena) oraz deadline – wszystko poprzez prosty formularz. Może to rozesłać do wszystkich użytkowników lub wybrać sobie branże. Oferta trafia na profil osób z tych firm i ich telefony, jeśli mają pobraną aplikację - wyjaśnia Haczykowska-Fidrych.

Z tego typu usługi może skorzystać także osoba zajmująca się reklamą w firmie. - Załóżmy, że chce zrobić notatki prasowe albo reklamy w konkretnych tytułach. Zamiast pisać do każdego handlowca po kolei maila, może zrobić to automatycznie przez portal. Wystarczy zaznaczyć interesujące go tytuły na liście, określić rodzaj kampanii (rozmiar, umiejscowienie ogłoszenia i czas trwania kampanii), a następnie opublikować ofertę, która staje się widoczna dla wybranych wcześniej wydawców. Działy reklamy mogą od razu składać swoje propozycje - mówi.


Zamiast tablicy korkowej

Każdy użytkownik portalu posiada też swoją własną tablicę, która spełnia zadanie tablicy korkowej – może na niej przypinać notatki, pomysły, przypomnienia a także wszystko inne co go interesuje, inspiruje lub co po prostu jest do zrobienia. Zakładka moje pliki umożliwia katalogowanie swoich plików i udostępnianie ich użytkownikom portalu lub na maila za pomocą linków – bardzo przydatna funkcjonalność dla pracowników działów PR czy reklamy.

By korzystać z portalu należy się zarejestrować i wykupić abonament. Przez pierwszy miesiąc można bezpłatnie testować zaproponowane rozwiązania. Następnie, w zależności od wybranej opcji płaci się od 90 zł za miesiąc.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.