Rusza fundacja "Marki dla Polski"

Brief TV / Aktualności

Biznes, administracja i nauka wspólnie budują silne polskie marki.
Przedstawiciele trzech przenikających się sfer: biznesu, administracji i nauki spotkali się i debatowali na temat silnej marki Polski i siły polskich marek. Poszukując odpowiedzi na pytania, jak współpracować i jakie podjąć kroki w kierunku realizacji efektywnej kooperacji, przedstawiony został program “Marki dla Polski", stworzony przez Grzegorza Kiszluka, redaktora naczelnego magazynu “Brief”, twórcę platformy Brief for Poland.

-

11 lutego 2015 roku, w siedzibie Wojskowej Akademii Technicznej, odbyła się debata z udziałem m.in. prof. Marka Banaszkiewicza – prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej, Arkadiusza Bąka - wiceministra gospodarki, Roberta Biedronia - prezydenta Słupska, prof. dr hab. Włodzisława Ducha - podsekretarza stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Moniki Piątkowskiej – wiceprezes i członka zarządu ds. informacji i komunikacji Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Pawła Poncyliusza – wiceprezesa zarządu Avio Aero, Ireneusza Sitarskiego – przewodniczącego rady nadzorczej PESA Bydgoszcz oraz dr Elżbiety Wąsowicz-Zaborek - wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Uczestnicy debaty dyskutowali o tym, w jaki sposób tworzyć rozpoznawalne polskie marki - w takich sektorach gospodarki jak produkcja, usługi, turystyka, inwestycje, nauka, sport, kultura i sztuka - oraz jaka jest rola administracji, uczelni oraz biznesu w tworzeniu tych marek.

“Współpraca nauki i biznesu nie musi być widoczna, ważne, żeby w ogóle zaistniała! Rozwiązania są zupełnie inne w zależności od uczelni. Jeśli mówimy o naukach technicznych, medycznych, to miejmy świadomość, że one w naturalny sposób się ‘umiędzynarodowiają’ i rozwiązania owe wydają się nie znać granic. Natomiast jeśli rozważamy np. nauki prawnicze to jest to zupełnie inny aspekt, gdyż prawo jest z reguły lokalne.” - zauważył prof. dr hab. Lechosław Garbarski, kierownik katedry marketingu Akademii Leona Koźmińskiego.

Ważnym punktem programu debaty było przedstawienie założeń fundacji “Marki dla Polski”, której celem jest wspieranie i budowanie konkurencyjności polskich marek, jako najbardziej istotnych czynników przyczyniających się do wzrostu rozpoznawalności i reputacji Polski w kraju i za granicą. Przedsięwzięciu przyświeca idea Trójkąta Efektywności Briefu, w którym to każdemu z ramion przypisuje się zadanie: administracji - koordynację; uczelniom - transfer wiedzy; biznesowi - rolę inwestora, ale także największego beneficjenta. W ramach działań fundacji powstanie “Mapa Polskich Marek” - kompilacja 16 map poszczególnych regionów, na której umiejscowione zostaną m.in. firmy, produkty, atrakcje turystyczne, inicjatywy kulturalne, sportowe, naukowe. Będzie ona wizualizacją potencjału regionów, a oznaczenie na mapie poszczególnych marek rozszerzy świadomość potrzeby budowy silnej marki Polski oraz jej wysokiej reputacji na arenie międzynarodowej.

“Mapa Polskich Marek jest bardzo ważnym elementem, przyczyniającym się do tego, aby Polska była rozpoznawalna na świecie. Proszę zauważyć, że już przy jej tworzeniu, współpracujemy i to już jest wartość dodana. Sam fakt tego, że będziemy mieli ze sobą rozmawiać i tworzyć jakiś jeden produkt da nam ogromne pole do poznania się, do wzajemnego zrozumienia i współpracy.” - powiedziała Teresa Kamińska, prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Fundacja “Marki dla Polski” ma w planach także cykl warsztatów i seminariów o programie oraz korzyściach płynących ze współpracy w ramach Trójkąta Efektywności Briefu, pokazujących w jaki sposób podmioty takie, jak administracja publiczna, uczelnie oraz lokalny biznes mogą współtworzyć silną markę Polski. Z pozytywnym odbiorem spotkał się także pomysł wydawania dwumiesięcznika “Brief for Poland”.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.