Inwestują w Positionly.com

Inwestują w Positionly.com

Brief.pl / Aktualności

Fundusze Xevin Investments, Protos.vc oraz niemiecki Point Nine Capital zainwestowały 2 mln złotych w odnoszące sukcesy na rynkach światowych Positionly, podnosząc tym samym łączną kwotę inwestycji w ten polski start-up do wysokości 5 mln złotych.

-

Positionly to analityczne narzędzie służące do monitorowania i optymalizacji pozycji witryn internetowych w wyszukiwarkach. To specjalistyczne narzędzie jest z jednej strony przeznaczone dla bardzo wymagającego klienta, z drugiej – jest na tyle przyjazne w obsłudze, że swobodnie mogą korzystać zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy nie posiadający wcześniejszego doświadczenia w zakresie SEO.

 


Poza monitoringiem pozycji stron, Positionly pozwala na analizę konkurencji (sprawdza m.in. odległość, jaka dzieli biznes od zajęcia pozycji lidera w danej branży) oraz dogłębną analizę linków zwrotnych (podając m.in. informację o tym jak dany link wpływa na wysokość pozycji witryny). Ponadto, narzędzie dokonuje oceny optymalizacji strony, wskazując na ewentualne błędy, które mogą spowodować gorszą widoczność w wyszukiwarkach.


::
Najważniejsze – wyróżnić się
::

 

Na tle konkurencji, narzędzie wyróżniają takie cechy, jak: prostota i intuicyjność obsługi czy monitorowanie pozycji w wielu wyszukiwarkach internetowych (Google, Bing, Yahoo, Yandex). Positionly udostępnia także darmowe aplikacje mobilne na systemy Android i iOS, które umożliwiają możliwość monitorowania pozycji stron z dowolnego miejsca i w każdej chwili. Obecnie narzędzie jest dostępne w 8 językach.

 

W ciągu zaledwie dwóch lat Positionly.com zaczął generować milionowe obroty, a z roku na rok zalicza stuprocentowy wzrost zarówno w liczbie pozyskanych klientów, jak i w wysokości przychodów. Jesteśmy pewni, że jest to trafiona inwestycja – mówi Marek Rusiecki, CEO funduszu Xevin Investments.

 

Od początku działalności pozyskaliśmy kilka tysięcy klientów. Ok. 80% z nich pochodzi spoza Polski. W tej chwili jesteśmy obecni na ponad 60 rynkach i szykujemy się do podboju kolejnych. Z małej, kilkuosobowej firmy urośliśmy do kilkudziesięcioosobowego zespołu specjalistów – mówi Grzegorz Kazulak, założyciel Positionly.

 

© Rawpixel - Zobacz portfolio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.