Polska w social media w roku 2014

Polska w social media w roku 2014

Brief.pl / Wiedza

IRCenter przygotował kolejną odsłonę raportu podsumowującego badania dotyczące polskich mediów społecznościowych.

-

Z badań wynika, że pomimo nadal wysokiej popularności takich serwisów społecznościowych, jak Facebook i Youtube, internauci świadomie rezygnują z korzystania z wielu serwisów równocześnie.
Tendencja rezygnacji z aktywności internetowej jest widoczna w przypadku blogosfery oraz Twittera, z których rezygnują młodzi ludzie.

Badanie przeprowadzone na reprezentatywnej grupie polskich internautów pokazują następujące tendencje:

• trend hyper social, czyli korzystanie z wielu platform społecznościowych staje się coraz mniej popularne (8 .proc korzysta z 5 serwisów spłecznościwych miesięcznie, rok temu 18 .proc),
• „młodzi dorośli” zajmują miejsce młodych mieszkańców największych miast, w tradycyjnych mediach społecznościowych zajmują, mieszkający w miastach do 200 tys. mieszkańców,
• co 6 internauta korzysta z Facebooka codziennie, serwis YouTube częściej jest oglądany kilka razy w tygodniu (33 .proc). Z pozostałych kanałów użytkownicy korzystają kilka razy w ciągu miesiącu,.
• użytkownicy serwisu Instagram są najbardziej społecznościowi, (9 z 10 w ciągu miesiąca korzysta również z serwisu Facebook i YouTube, 8 z 10 czyta blogi, 7 z 10 tweetuje, 6 z 10 korzysta z LinkedIn),
• rekomendacje znajomych są najpopularniejszym źródłem rekomendacji produktowych, dla użytkowników mediów społecznościowych (65 .proc). Ich rola wzrasta, gdyż są kluczowe dla osób w wieku dominujących obecnie „młodych dorosłych”.


Blogosfera traci pozycję lidera opinii…

W porównaniu z rokiem ubiegłym, czytelnictwo blogów spadło deklaratywnie o 11 .proc wśród badanych. Zdecydowaną większość z nich stanowią młode kobiety w wieku od 18 do 24 lat, mieszkające w dużych miastach. W ich miejsce pojawili się starsi mężczyźni.
Rekomendacje nadal stanowią główną siłę blogosfery, są one ważne dla segmentu „młodych dorosłych” w wieku od 25 do 34 lat.

 

 

Co z instagramem?



Pomimo niewielkiego spadku popularności ( - 1 .proc), serwis Instagram silniej angażuje internautów, co widoczne jest w zwiększeniu się treści publikowanych na nim (+2,5 .proc więcej treści niż w 2013 roku). Większość użytkowników Instagrama aktywnie korzysta z innych serwisów społecznościowych co charakteryzuje ich jako „hyper social”


Badanie „Social Media 2014. Polska” przeprowadzone zostało na reprezentatywnej próbie Internautów na panelu badawczym Rzetelnebadania.pl. Całość badania dostępna jest na stronie IRCenter

 

© kbuntu - Zobacz portfolio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.