Polska w social media w roku 2014

Polska w social media w roku 2014

Brief.pl / Wiedza

IRCenter przygotował kolejną odsłonę raportu podsumowującego badania dotyczące polskich mediów społecznościowych.

-

Z badań wynika, że pomimo nadal wysokiej popularności takich serwisów społecznościowych, jak Facebook i Youtube, internauci świadomie rezygnują z korzystania z wielu serwisów równocześnie.
Tendencja rezygnacji z aktywności internetowej jest widoczna w przypadku blogosfery oraz Twittera, z których rezygnują młodzi ludzie.

Badanie przeprowadzone na reprezentatywnej grupie polskich internautów pokazują następujące tendencje:

• trend hyper social, czyli korzystanie z wielu platform społecznościowych staje się coraz mniej popularne (8 .proc korzysta z 5 serwisów spłecznościwych miesięcznie, rok temu 18 .proc),
• „młodzi dorośli” zajmują miejsce młodych mieszkańców największych miast, w tradycyjnych mediach społecznościowych zajmują, mieszkający w miastach do 200 tys. mieszkańców,
• co 6 internauta korzysta z Facebooka codziennie, serwis YouTube częściej jest oglądany kilka razy w tygodniu (33 .proc). Z pozostałych kanałów użytkownicy korzystają kilka razy w ciągu miesiącu,.
• użytkownicy serwisu Instagram są najbardziej społecznościowi, (9 z 10 w ciągu miesiąca korzysta również z serwisu Facebook i YouTube, 8 z 10 czyta blogi, 7 z 10 tweetuje, 6 z 10 korzysta z LinkedIn),
• rekomendacje znajomych są najpopularniejszym źródłem rekomendacji produktowych, dla użytkowników mediów społecznościowych (65 .proc). Ich rola wzrasta, gdyż są kluczowe dla osób w wieku dominujących obecnie „młodych dorosłych”.


Blogosfera traci pozycję lidera opinii…

W porównaniu z rokiem ubiegłym, czytelnictwo blogów spadło deklaratywnie o 11 .proc wśród badanych. Zdecydowaną większość z nich stanowią młode kobiety w wieku od 18 do 24 lat, mieszkające w dużych miastach. W ich miejsce pojawili się starsi mężczyźni.
Rekomendacje nadal stanowią główną siłę blogosfery, są one ważne dla segmentu „młodych dorosłych” w wieku od 25 do 34 lat.

 

 

Co z instagramem?



Pomimo niewielkiego spadku popularności ( - 1 .proc), serwis Instagram silniej angażuje internautów, co widoczne jest w zwiększeniu się treści publikowanych na nim (+2,5 .proc więcej treści niż w 2013 roku). Większość użytkowników Instagrama aktywnie korzysta z innych serwisów społecznościowych co charakteryzuje ich jako „hyper social”


Badanie „Social Media 2014. Polska” przeprowadzone zostało na reprezentatywnej próbie Internautów na panelu badawczym Rzetelnebadania.pl. Całość badania dostępna jest na stronie IRCenter

 

© kbuntu - Zobacz portfolio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?