Kiszmasz: Produkty budują markę kraju!

Kiszmasz: Produkty budują markę kraju!

Magazyn / Ludzie

Czy tak trudno zrozumieć, że produkty budują markę kraju? Nigdy nie zbudujemy silnej marki „Polska”, jeśli prywatny biznes nie zaangażuje w ten proces własnych pieniędzy.

-

Rozmawiałem z Wallym Olinsem o globalizacji i rewolucyjnych zmianach w sposobach komunikacji. Wszystko to ma wpływ na skuteczność w zakresie budowy silnych marek miejsc. Media społecznościowe i mobilne, szerokie możliwości wykorzystania internetu oraz skrócenie odległości miedzy kontynentami powodują, że nawet małe kraje mogą zaistnieć na mapie świata. To szansa dla Polski!

Kto w Polsce powinien zainicjować i koordynować prawdziwą budowę silnej marki naszego kraju? Prezydent? Rząd? Krajowa Izba Gospodarcza? Wally Olins? A może... ja? Nie! Powinien to zrobić biznes! Biznes prywatny, a nie niewydajne firmy rządowe. Silna marka kraju przekłada się na wzrost eksportu produktów i usług, a także na zwiększenie liczby turystów i inwestorów.

Zaangażowanie biznesu jest konieczne – w jego własnym interesie. Zrozumieją to ci, którym zależy na sprzedaży za granicą... ale takich firm w Polsce jest mało. I tu koło się zamyka. Rozwiązaniem może być zorganizowanie „okrągłego stołu”, ale bez udziału polityków. Które firmy zaprosić? Czekam na propozycje.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.