Kiszmasz: Produkty budują markę kraju!

Kiszmasz: Produkty budują markę kraju!

Magazyn / Ludzie

Czy tak trudno zrozumieć, że produkty budują markę kraju? Nigdy nie zbudujemy silnej marki „Polska”, jeśli prywatny biznes nie zaangażuje w ten proces własnych pieniędzy.

-

Rozmawiałem z Wallym Olinsem o globalizacji i rewolucyjnych zmianach w sposobach komunikacji. Wszystko to ma wpływ na skuteczność w zakresie budowy silnych marek miejsc. Media społecznościowe i mobilne, szerokie możliwości wykorzystania internetu oraz skrócenie odległości miedzy kontynentami powodują, że nawet małe kraje mogą zaistnieć na mapie świata. To szansa dla Polski!

Kto w Polsce powinien zainicjować i koordynować prawdziwą budowę silnej marki naszego kraju? Prezydent? Rząd? Krajowa Izba Gospodarcza? Wally Olins? A może... ja? Nie! Powinien to zrobić biznes! Biznes prywatny, a nie niewydajne firmy rządowe. Silna marka kraju przekłada się na wzrost eksportu produktów i usług, a także na zwiększenie liczby turystów i inwestorów.

Zaangażowanie biznesu jest konieczne – w jego własnym interesie. Zrozumieją to ci, którym zależy na sprzedaży za granicą... ale takich firm w Polsce jest mało. I tu koło się zamyka. Rozwiązaniem może być zorganizowanie „okrągłego stołu”, ale bez udziału polityków. Które firmy zaprosić? Czekam na propozycje.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.