Czy to już era marketingu emocji?

Czy to już era marketingu emocji?

Brief.pl / Aktualności

Zakończone finały Super Bowl to nie tylko wydarzenie sportowe, ale również reklamowe. Opinię na temat najciekawszych reklam w swojej ocenie prezentuje Radek Gołąb.

-

 Super Bowl, czyli finał rozgrywek futbolu amerykańskiego w Stanach Zjednoczonych gromadzi co roku przed telewizorami ponad 100 milionów widzów. Jest to prawdziwe święto, święto nie tylko sportowe, ale również reklamowe. Jest to ten moment, na który przygotowują się wszyscy najwięksi reklamodawcy, często pracując przez cały rok na finalny efekt, którym jest zaprezentowanie swojego spotu podczas Super Bowl.

Wyjątkowe podczas Super Bowl są również ceny czasu reklamowego, które osiągają niebotyczne stawki – w tym roku za wyemitowanie 30 sekundowej reklamy trzeba było zapłacić cztery i pół miliona dolarów. Całkiem przyjemna kwota – sami przyznacie, jednak chętnych nie brakuje, a bloki reklamowe wyprzedawane są na pniu.

Super Bowl to oprócz widowiska sportowego również doskonała okazja do tego, aby zobaczyć, w którym kierunku zmierza branża reklamowa, jak zmienia się komunikacja i jakie będą w niej obowiązywać trendy przez najbliższe miesiące. W tym roku dość wyraźnie widać, że kreacje poszły w stronę emocji i opowiadania historii. „Storytelling” to w tej chwili niemalże obowiązek jeśli chce się skutecznie dotrzeć do widza czy klienta. Wyraźnie widać, że odchodzi się od promowania produktów, mówienia o ich silnych stronach, właściwościach i unikalności. Coraz wyraźniej zaznacza się nowa forma komunikacji czyli „Human to Human”, gdzie właśnie emocje i historie odgrywają kluczową rolę.

W taki sposób swoje spoty przygotowały między innymi Nissan, Toyota, Microsoft, Dove, Coca-Cola czy McDonalds i te właśnie reklamy najbardziej zapadły mi w pamięć spośród wszystkich spotów, które mieliśmy możliwość obejrzeć podczas finału rozgrywek NFL.

Przygotujcie chusteczki do ocierania łez, bo czeka Was mnóstwo wzruszeń.

Nissan: With Dad


Microsoft: Braylon O’Neill


McDonald’s: Pay With Lovin’

Dove Men+Care: #RealStrength

Toyota: My Bold Dad

Coca-Cola #MakeItHappy



 © tang90246 - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.