Czy to już era marketingu emocji?

Czy to już era marketingu emocji?

Brief.pl / Aktualności

Zakończone finały Super Bowl to nie tylko wydarzenie sportowe, ale również reklamowe. Opinię na temat najciekawszych reklam w swojej ocenie prezentuje Radek Gołąb.

-

 Super Bowl, czyli finał rozgrywek futbolu amerykańskiego w Stanach Zjednoczonych gromadzi co roku przed telewizorami ponad 100 milionów widzów. Jest to prawdziwe święto, święto nie tylko sportowe, ale również reklamowe. Jest to ten moment, na który przygotowują się wszyscy najwięksi reklamodawcy, często pracując przez cały rok na finalny efekt, którym jest zaprezentowanie swojego spotu podczas Super Bowl.

Wyjątkowe podczas Super Bowl są również ceny czasu reklamowego, które osiągają niebotyczne stawki – w tym roku za wyemitowanie 30 sekundowej reklamy trzeba było zapłacić cztery i pół miliona dolarów. Całkiem przyjemna kwota – sami przyznacie, jednak chętnych nie brakuje, a bloki reklamowe wyprzedawane są na pniu.

Super Bowl to oprócz widowiska sportowego również doskonała okazja do tego, aby zobaczyć, w którym kierunku zmierza branża reklamowa, jak zmienia się komunikacja i jakie będą w niej obowiązywać trendy przez najbliższe miesiące. W tym roku dość wyraźnie widać, że kreacje poszły w stronę emocji i opowiadania historii. „Storytelling” to w tej chwili niemalże obowiązek jeśli chce się skutecznie dotrzeć do widza czy klienta. Wyraźnie widać, że odchodzi się od promowania produktów, mówienia o ich silnych stronach, właściwościach i unikalności. Coraz wyraźniej zaznacza się nowa forma komunikacji czyli „Human to Human”, gdzie właśnie emocje i historie odgrywają kluczową rolę.

W taki sposób swoje spoty przygotowały między innymi Nissan, Toyota, Microsoft, Dove, Coca-Cola czy McDonalds i te właśnie reklamy najbardziej zapadły mi w pamięć spośród wszystkich spotów, które mieliśmy możliwość obejrzeć podczas finału rozgrywek NFL.

Przygotujcie chusteczki do ocierania łez, bo czeka Was mnóstwo wzruszeń.

Nissan: With Dad


Microsoft: Braylon O’Neill


McDonald’s: Pay With Lovin’

Dove Men+Care: #RealStrength

Toyota: My Bold Dad

Coca-Cola #MakeItHappy



 © tang90246 - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.