Czy to już era marketingu emocji?

Czy to już era marketingu emocji?

Brief.pl / Aktualności

Zakończone finały Super Bowl to nie tylko wydarzenie sportowe, ale również reklamowe. Opinię na temat najciekawszych reklam w swojej ocenie prezentuje Radek Gołąb.

-

 Super Bowl, czyli finał rozgrywek futbolu amerykańskiego w Stanach Zjednoczonych gromadzi co roku przed telewizorami ponad 100 milionów widzów. Jest to prawdziwe święto, święto nie tylko sportowe, ale również reklamowe. Jest to ten moment, na który przygotowują się wszyscy najwięksi reklamodawcy, często pracując przez cały rok na finalny efekt, którym jest zaprezentowanie swojego spotu podczas Super Bowl.

Wyjątkowe podczas Super Bowl są również ceny czasu reklamowego, które osiągają niebotyczne stawki – w tym roku za wyemitowanie 30 sekundowej reklamy trzeba było zapłacić cztery i pół miliona dolarów. Całkiem przyjemna kwota – sami przyznacie, jednak chętnych nie brakuje, a bloki reklamowe wyprzedawane są na pniu.

Super Bowl to oprócz widowiska sportowego również doskonała okazja do tego, aby zobaczyć, w którym kierunku zmierza branża reklamowa, jak zmienia się komunikacja i jakie będą w niej obowiązywać trendy przez najbliższe miesiące. W tym roku dość wyraźnie widać, że kreacje poszły w stronę emocji i opowiadania historii. „Storytelling” to w tej chwili niemalże obowiązek jeśli chce się skutecznie dotrzeć do widza czy klienta. Wyraźnie widać, że odchodzi się od promowania produktów, mówienia o ich silnych stronach, właściwościach i unikalności. Coraz wyraźniej zaznacza się nowa forma komunikacji czyli „Human to Human”, gdzie właśnie emocje i historie odgrywają kluczową rolę.

W taki sposób swoje spoty przygotowały między innymi Nissan, Toyota, Microsoft, Dove, Coca-Cola czy McDonalds i te właśnie reklamy najbardziej zapadły mi w pamięć spośród wszystkich spotów, które mieliśmy możliwość obejrzeć podczas finału rozgrywek NFL.

Przygotujcie chusteczki do ocierania łez, bo czeka Was mnóstwo wzruszeń.

Nissan: With Dad


Microsoft: Braylon O’Neill


McDonald’s: Pay With Lovin’

Dove Men+Care: #RealStrength

Toyota: My Bold Dad

Coca-Cola #MakeItHappy



 © tang90246 - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.