Czego nie lubimy w reklamach?

Czego nie lubimy w reklamach?

Brief.pl / Wiedza

3367 skarg na reklamy wpłynęło w 2012 roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Dla porównania w 2011 roku do Rady wpłynęły 1053 skargi. Najwięcej skarg dotyczyło wizerunku płci oraz treści nieodpowiednie dla małoletnich.

-

Skarżący zwracali uwagę Komisji Etyki Reklamy przede wszystkim na kwestię wizerunku płci w reklamie - 2365 skarg, a także treści nieodpowiednie dla małoletnich - 661 skarg. 165 osób uznało przekaz reklamowy za zbyt agresywny, a 80 osób poskarżyło się na reklamy wprowadzające w błąd.

Skargi 2012

Wizerunek płci w reklamie

2365

Reklama nieodpowiednia dla małoletnich

661

Reklama agresywna

165

Wprowadzanie w błąd

80

Dyskryminacja

25

Brak odpowiedzialności społecznej

23

Posługiwanie się strachem

17

Naruszenie prawa

6

Wykorzystywanie braku doświadczenia i wiedzy

6

Poza Kodeksem

3

Inne

16

W sumie

3367

 

Skargi według sektorów

W roku 2012 najwięcej skarg dotyczyło produktów z kategorii napojów energetycznych, głównie za sprawą bardzo mocno oprotestowanych kampanii napojów energetycznych  Black oraz Egoo. Na drugim miejscu znalazł się sektor usług finansowych, przy czym zdecydowana większość skarg dotyczyła kampanii mBanku. Na kolejnych miejscach pod względem liczby skarg znalazły się branże aplikacji na telefony komórkowe oraz handlu.

 Skargi 2012. Sektory

 

 

Napoje energetyczne

2248

Usługi finansowe

667

Aplikacje na telefony

63

Handel

46

Napoje i soki

44

Żywność

17

Suplementy diety

14

Farmaceutyki

10

Alkohol

8

Kosmetyki

7

Inne

243

Skargi – podział na media

Najwięcej, 2417 skarg wpłynęło na reklamy zewnętrzne, głównie za sprawą kampanii napojów energetycznych Black oraz Egoo, a także plakatów promujących usługi mSaver mBanku (więcej na ten temat w artykule: Te reklamy zebrały najwięcej skarg w 2012 roku).

849 osób zwróciło uwagę na treści zwarte w reklamach telewizyjnych, 53 osoby wskazały na naruszenia w reklamach internetowych. Działania marketingu bezpośredniego wzbudziły wątpliwości 18 osób, niemal tyle samo – 17 – poskarżyło się na reklamy radiowe.

Skargi 2012. Media

 

 Reklama zewnętrzna

2417

TV

849

Internet

53

Marketing bezpośredni

18

Radio

17

Prasa

10

Brak danych

2

Kino

1

Wszystkie uchwały Komisji Etyki Reklamy dostępne są na stronie internetowej: www.radareklamy.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?