Czego nie lubimy w reklamach?

Czego nie lubimy w reklamach?

Brief.pl / Wiedza

3367 skarg na reklamy wpłynęło w 2012 roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Dla porównania w 2011 roku do Rady wpłynęły 1053 skargi. Najwięcej skarg dotyczyło wizerunku płci oraz treści nieodpowiednie dla małoletnich.

-

Skarżący zwracali uwagę Komisji Etyki Reklamy przede wszystkim na kwestię wizerunku płci w reklamie - 2365 skarg, a także treści nieodpowiednie dla małoletnich - 661 skarg. 165 osób uznało przekaz reklamowy za zbyt agresywny, a 80 osób poskarżyło się na reklamy wprowadzające w błąd.

Skargi 2012

Wizerunek płci w reklamie

2365

Reklama nieodpowiednia dla małoletnich

661

Reklama agresywna

165

Wprowadzanie w błąd

80

Dyskryminacja

25

Brak odpowiedzialności społecznej

23

Posługiwanie się strachem

17

Naruszenie prawa

6

Wykorzystywanie braku doświadczenia i wiedzy

6

Poza Kodeksem

3

Inne

16

W sumie

3367

 

Skargi według sektorów

W roku 2012 najwięcej skarg dotyczyło produktów z kategorii napojów energetycznych, głównie za sprawą bardzo mocno oprotestowanych kampanii napojów energetycznych  Black oraz Egoo. Na drugim miejscu znalazł się sektor usług finansowych, przy czym zdecydowana większość skarg dotyczyła kampanii mBanku. Na kolejnych miejscach pod względem liczby skarg znalazły się branże aplikacji na telefony komórkowe oraz handlu.

 Skargi 2012. Sektory

 

 

Napoje energetyczne

2248

Usługi finansowe

667

Aplikacje na telefony

63

Handel

46

Napoje i soki

44

Żywność

17

Suplementy diety

14

Farmaceutyki

10

Alkohol

8

Kosmetyki

7

Inne

243

Skargi – podział na media

Najwięcej, 2417 skarg wpłynęło na reklamy zewnętrzne, głównie za sprawą kampanii napojów energetycznych Black oraz Egoo, a także plakatów promujących usługi mSaver mBanku (więcej na ten temat w artykule: Te reklamy zebrały najwięcej skarg w 2012 roku).

849 osób zwróciło uwagę na treści zwarte w reklamach telewizyjnych, 53 osoby wskazały na naruszenia w reklamach internetowych. Działania marketingu bezpośredniego wzbudziły wątpliwości 18 osób, niemal tyle samo – 17 – poskarżyło się na reklamy radiowe.

Skargi 2012. Media

 

 Reklama zewnętrzna

2417

TV

849

Internet

53

Marketing bezpośredni

18

Radio

17

Prasa

10

Brak danych

2

Kino

1

Wszystkie uchwały Komisji Etyki Reklamy dostępne są na stronie internetowej: www.radareklamy.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.