Veolia rozwija ideę smart city w Polsce

Veolia rozwija ideę smart city w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Grupa Veolia wzmacnia swoją pozycję w Polsce i wdraża nową strategię. Wszystkie spółki Grupy Dalkia od stycznia br. działają pod marką Veolia, a plan rozwoju zakłada wspieranie wiedzą i doświadczeniem zarówno samorządów, jak i przemysłu w trzech sektorach gospodarki energią, wodą i odpadami. Oprócz prowadzonej od lat 
w Polsce działalności związanej z gospodarką wodno - ściekową, kluczowe pozostaje zarządzanie ciepłem systemowym w ponad 40 miastach, w tym w trzech największych aglomeracjach: Warszawie, Poznaniu, Łodzi.

-

Veolia w nowej strategii podkreśla wagę zrównoważonego rozwoju i szuka rozwiązań dla największych wyzwań środowiskowych - zwiększanie dostępności, ochrona i odnawianie zasobów oraz zwiększenie efektywności energetycznej.  Firma jest przekonana, że gospodarka cyrkularna, dzięki optymalnemu wykorzystaniu zasobów planety, pełni niezwykle ważną rolę dla dynamiki rozwoju świata. Czynniki takie, jak efektywność energetyczna, recykling, odzysk wody oraz produkcja zasobów wtórnych są coraz istotniejsze dla miast i odpowiedzialnego biznesu.

Jedna marka, trzy filary

Do końca 2014 roku część Veolii zajmująca się wytwarzaniem i dostawami ciepła systemowego funkcjonowała pod nazwą Dalkia. Zmiana marki wynika z międzynarodowych uzgodnień między akcjonariuszami. Veolia i EDF - przez długi czas współakcjonariusze Dalkii - rozdzieliły swoje aktywa. EDF przejął działalność Dalkii we Francji, a spółki Dalkii na świecie pozostały w grupie Veolia i teraz posługują się w komunikacji wyłącznie jedną marką. Ta zmiana dla klientów nie wiąże się z żadnymi formalnościami.

-Dzięki funkcjonowaniu w globalnej Grupie Veolia mamy dostęp do międzynarodowych rozwiązań, innowacji, wiedzy, ale realizujemy zdecentralizowany model rozwoju mocno osadzony na realiach lokalnych. W Polsce w najbliższych latach skupimy się na szukaniu nowych partnerów biznesowych w przemyśle, oferując najnowsze rozwiązania w zakresie gospodarki energią, wodą i odpadami. Chcemy zwracać uwagę na synergię pojawiającą się w kompleksowym zarządzaniu wszystkimi zasobami i wykorzystaniu zasobów wtórnych. Filarem naszej działalności pozostaną usługi energetyczne dla miast i szczególne wyzwania, które stawiają przed nami trzy największe aglomeracje: Warszawa, Poznań i Łódź- powiedział Gérard Bourland, dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce.

Dostarczać ciepło i oszczędzać energię

Veolia jest obecnie największą firmą na polskim rynku sieci ciepłowniczych i trzecim dostawcą ciepła systemowego wytwarzanego w skojarzeniu, obsługując 1,9 mln mieszkańców. Zarządzanie tak dużymi zasobami wymaga doświadczenia, perspektywicznego planowania i ciągłych inwestycji. Dzięki Veolii sieci ciepłownicze rozwijają się i modyfikują równolegle ze zmianami miast, a budynki podłączone do sieci mają zapewnione bezpieczeństwo dostaw ciepła. Smart city dla komfortu swoich mieszkańców wymaga jednak znacznie więcej.

-Współczesne miasta potrzebują już nie tylko ciepłych grzejników, ale szukają kompleksowych rozwiązań dla efektywnego zarządzania ciepłem - powiedział Gérard Bourland. -Dzięki nowoczesnym urządzeniom pomiarowym i bezpośredniej transmisji danych potrafimy zachować komfort cieplny przy jednoczesnej oszczędności energii. Wdrażane przez nas Inteligentne Sieci Ciepłownicze zmniejszają emisję szkodliwych substancji, optymalizują koszty dzięki ograniczaniu ubytków energii i dostosowaniu dostawy ciepła do warunków pogodowych - dodał.

Dla każdego obiektu wybierany jest optymalny wariant wykorzystania ciepła. W tym celu badana jest efektywność dystrybucji ciepła, analizowana konstrukcja budowlana i instalacje w budynku. Po przeprowadzeniu prac optymalizacyjnych i dostarczając ciepło w oparciu o wiedzę i najlepsze praktyki można osiągnąć kilkanaście procent redukcji zużycia ciepła. Wdrożenie najnowszych technologii w ciepłownictwie staje się ważnym elementem smart city. Veolia planuje rozwój istniejących i nowych Inteligentnych Sieci Ciepłowniczy w wielkich polskich aglomeracjach i mniejszych miastach. 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.