Dziennikarze, którzy przynoszą miliony

Dziennikarze, którzy przynoszą  miliony

Brief.pl / Wiedza

Gwiazdy dziennikarstwa i publicystki przyciągają reklamodawców i tym samym dają milionowe dochody telewizyjnym stacjom. „Dzień na Żywo” z oferty TVN 24 utrzymał swoje miejsce z 2014 roku i wśród propozycji publicystycznych okazał się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji także w 2014 roku.

-

Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ gwiazd dziennikarstwa i publicystyki w roku 2014.

W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji dziennikarzy wysunęli się Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek – Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski - prowadzący w TVN 24 (emitowany także w TVN 24 Biznes i Świat”) „Dzień na Żywo”. Ten program zarobił na reklamach 104,3 mln złotych (Michał Cholewiński od września pracuje dla TVP Info).

„Dzień na Żywo” wyprzedził propozycję emitowaną w kilku stacjach Polsatu - prowadzony przez Beatę Cholewińską, Joannę Górską, Bartosza Kurka, Mariusza Abramowicza i Krzysztofa Ibisza program „Nowy Dzień”, który przyniósł 91,9 mln zł (w podsumowaniu 2013 roku „Nowy Dzień także znalazł się na drugim miejscu). Na trzecim miejscu uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski. Prowadzony przez nich w TVN 24 program „Szkło Kontaktowe” zarobił 39,1 mln zł. Podobnie jak w wypadku dwóch najbardziej dochodowych programów publicystycznych również „Szkło Kontaktowe” powtórzyło miejsce z podsumowania 2013 roku.

 

  1. Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek – Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski (Dzień na Żywo – TVN 24, TVN 24 BiS) –104,3 mln zł

  1. Beata Cholewińska, Joanna Górska, Bartosz Kurek, Mariusz Abramowicz, Krzysztof Ibisz (Nowy Dzień – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (do czerwca Polsat Biznes)) – 91,9 mln zł

  1. Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski (Szkło Kontaktowe – TVN 24) – 39,1 mln zł

  1. Elżbieta Jaworowicz (Sprawa dla Reportera – TVP 1) – 30,2 mln zł

  1. Michał Olszański (Ekspress Reporterów – TVP 2) – 25,3 mln zł

  1. Andrzej Morozowski, Maciej Knapik (Tak Jest – TVN 24) – 24,3 mln zł

  1. Tomasz Lis (Tomasz Lis na Żywo – TVP 2) – 22,2 mln zł

  1. Przemysław Talkowski (Państwo w Państwie – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (do czerwca Polsat Biznes)) – 16,3 mln zł

  1. Piotr Jacoń, Krzysztof Górlicki (Dzień po Dniu – TVN 24, TVN 24 BiS) – 15,4 mln zł

  2. Ewa Gajewska, Maciej Stroiński (To jest Dzień – Polsat News) – 13,6 mln zł

 

Programy i gwiazdy publicystyki, które zajęły podium swą pozycję zawdzięczają głównie ogromnej ilości emisji (odpowiednio 51, 113, 16 tys.), a co za tym idzie przerw reklamowych pokazywanych przy danej pozycji. Warto odnotować, że nie są to najdroższe emisje.

Spoty reklamowe o najgorszym wskaźniku efektywności kosztowej CPP (koszt dotarcia do procenta grupy docelowej), znajdują się w drugiej/trzeciej dziesiątce, tak jak „Biznes dla Ludzi” (TVN24 BiŚ), „To Był Dzień na Świecie „(Polsat News2) czy „Na Pierwszym Planie” (TVP+TVP Info).

Natomiast na najdroższe programy (średni koszt reklamowego spotu 30 sekundowego liczony cennikowo, bez ewentualnych rabarów) natrafimy przy publicystyce na TVP1 („Wszystko co Chcielibyście Wiedzieć o Giełdzie”, „Sprawa dla Reportera”, „Express Reporterów” czy „Tomasz Lis na Żywo”) jednakże należy tez zauważyć, że są to pozycje generujące jedne z najwyższych oglądalności (GRP/spot) – komentuje najnowszy ranking Michał Bakalarczyk, senior media planner z domu mediowego Lowe Media. Kwoty wzięte pod uwagę przy tworzeniu rankingu pochodzą z danych cennikowych stacji telewizyjnych i nie uwzględniają ewentualnych rabatów

 © ChenPG - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.