wp - grudzien 2016

Jak przetrwać okres próbny?

Jak przetrwać okres próbny?

Brief.pl / Wiedza

Okres próbny dla menedżera to czas bardzo znaczący. W przeciągu tych 90. dni pracownik po niedawnym awansie może wykazać się swoją wiedzą i umiejętnościami. Zdaniem Alistaira Coxa, CEO Hays, aby maksymalnie wykorzystać ten okres najważniejsze jest to, by jeszcze przed rozpoczęciem pracy stworzyć precyzyjny plan działań.

-

Alistair Cox, obserwując nowozatrudnionych menadżerów zauważył, że niektórzy z nich przyjmują postawę "obserwuj i ucz się”, oceniając zastane środowisko, rozmawiając z klientami, dostawcami i pracownikami. Stwarzają wrażenie, że pozostają w uśpieniu - do czasu, gdy tygodnie czy miesiące później dojrzeją do rozpoczęcia działań. Są także menadżerowie, którzy traktują każdą godzinę nowej pracy, jak gdyby była ich ostatnią, stawiając sobie za cel dokonanie jak największej liczby zmian w maksymalnie krótkim czasie.

Oczywiście każda organizacja i sytuacja jest wyjątkowa, dlatego - co podkreśla Cox - nie ma jedynie słusznej odpowiedzi, które podejście jest prawidłowe. W jednej firmie sprawdzi się postawa polegająca na cierpliwej analizie i nauce, zaś w innej oczekiwane będą natychmiastowe działania.
Przed podjęciem decyzji, którą z postaw przyjąć, warto upewnić, że się, że Twoi przełożeni od początku rozumieją, dlaczego to właśnie Ty dostałeś nową pracę, że akceptują Twój plan działań i postrzeganie problemów, które wymagają rozwiązania. Ponadto, mimo, że nie znasz od razu odpowiedzi na wszystkie pytania, pamiętaj, że Twoi współpracownicy i podwładni powinni wiedzieć, jakie są Twoje priorytety oraz metodologia działań – na maksymalnie szczegółowym poziomie. Precyzyjny wgląd w rzeczywiste problemy i zasygnalizowanie, jakie widzisz rozwiązanie, umożliwi Ci rozpoczęcie dialogu, który uświadomi współpracownikom potrzebę zmian.

Przede wszystkim miej świadomość, że pierwsze 90 dni w nowej pracy to Twój „miodowy miesiąc”. W tym czasie otrzymujesz największy kredyt zaufania na wszelkie działania, które podejmiesz. Organizacja wręcz oczekuje od Ciebie wprowadzenia znaczących zmian. Pamiętaj, że Twoi przełożeni i podwładni uważnie Cię obserwują i interpretują każdy twój ruch. Aby ułatwić sobie życie, po prostu powiedz im, jakie zmiany planujesz wdrożyć. Chociaż zbyt długie opóźnianie działań grozi utratą zainteresowania współpracowników, nie wolno Ci ulegać pokusie wymuszania zmian bez analizy i konsultacji.

Kiedy już dostaniesz nową pracę, a byłeś kandydatem z zewnątrz, spróbuj jak najszybciej spotkać z niektórymi najważniejszymi współpracownikami, klientami, dostawcami itp. Ułatwi Ci to stworzenie jasnego planu działań. Będąc kandydatem wewnętrznym, masz zasadniczą przewagę nad osobą spoza organizacji, głównie dlatego, że posiadasz wiedzę na temat funkcjonowania tej. Możesz osiągnąć maksimum skuteczności w krótkim czasie. Potencjalną trudnością jest przyzwyczajenie kolegów, że pełnisz nową, wyższą funkcją. Dlatego już od pierwszego dnia Wasze dotychczasowe relacje ulegają radykalnej zmianie. Łatwiej będzie obu stronom, gdy od samego początku dowiedzą się, jaki masz plan działań – wobec nich i całej organizacji.

Dlatego, kiedy awansujesz, zrób wszystko, co możesz, by Twój „miesiąc miodowy” naprawdę miał duże znaczenie. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

Tagi:

Hays Menedżer

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.