Najlepsze sposoby kierowania ruchu na stronę sklepu

 Najlepsze sposoby kierowania ruchu na stronę sklepu

Brief.pl / Wiedza

Polski rynek sprzedaży internetowej rośnie dynamicznie. Polacy coraz chętniej kupują w sieci, wydają na zakupy internetowe coraz więcej pieniędzy. Natomiast przedsiębiorcy zastanawiają się, w jaki sposób niedrogo, ale skutecznie zwiększyć ruch na stronę sklepu.

-

Firma badawcza PMR oszacowała, że wartość polskiego rynku e-commerce w 2014 r. przekroczyła 27 mld zł. Jednocześnie analitycy prognozują dwukrotny wzrost w ciągu najbliższych pięciu lat. Z kolei CBOS szacuje, że już co drugi Polak robi zakupy w internecie. W miesiącu poprzedzającym badanie (kwiecień 2014 r.) zakupy w sieci zrobiła co czwarta dorosła osoba w Polsce.

::
Duże nadzieje małych e-sklepów
::

Według danych Gemius niemal połowa internautów (46 proc.) dokonuje, przynajmniej sporadycznie, zakupów w sieci („E-Commerce w Polsce 2014”). To samo badanie wykazało, że dominującą pozycję na rynku zajmuje portal Allegro. Aż 76 proc. respondentów przyznało, że zna ten serwis. Kolejne miejsca zajęły tablica.pl (28 proc. wskazań), eBay (16 proc.) oraz ceneo.pl (11 proc.). Przedsiębiorcy prowadzący swój e-biznes muszą więc mocno się starać, by dotrzeć ze swoją ofertą i marką do świadomości potencjalnych klientów.


Dużym problemem mniejszych sklepów internetowych jest zatem ich niewielka rozpoznawalność. Najlepszym sposobem wzmocnienia świadomości marki jest wygenerowanie odpowiedniej wielkości ruchu na stronę e-sklepu. Poza dużą liczbą rozwiązań kosztownych, jak zatrudnienie specjalisty od SEO bądź outsourcing tych usług, istnieją na szczęście metody, które każdy właściciel sklepu internetowego może wdrożyć siłami swoimi i swoich współpracowników.

::
Content is king
:: 

Jedną z tych metod jest publikowanie na stronie e-sklepu wartościowych, unikalnych treści. Amerykańskie hasło pionierów e-commerce, content is king, wciąż jest aktualne. Poza zamieszczaniem oferty ze zdjęciami produktów, ich opisem, cenami, warunkami dostawy itd. korzystne jest regularne publikowanie wartościowych dla klientów treści. Neil Patel z firmy QuickSprout szacuje, że zwiększenie częstotliwości dodawania postów na firmowym blogu z pięciu do sześciu tygodniowo może zwiększyć ruch na stronie nawet o ponad 18 proc. Ze swojego doświadczenia dodaje, że codzienne zamieszczenie trzech krótkich wpisów (21 tekstów tygodniowo) pomoże zwiększyć ruch firmowego bloga nawet do miliona wizyt miesięcznie.



::
Kupony zwiększają sprzedaż
:: 

Ale wstawianie wartościowej treści to nie wszystko, co można zrobić. Dobrą metodą na przyciąganie nowych klientów i utrzymywanie zainteresowania tych, którzy już odwiedzili nasz sklep, jest oferowanie różnego rodzaju kuponów promocyjnych. Kupony, talony czy vouchery z limitowaną w czasie ofertą przyciągają uwagę klientów i silniej oddziałują na ich chęć do konkretnego działania. Kupony zniżkowe lub kody rabatowe warto zamieścić na specjalnych portalach, gdzie przedsiębiorca będzie miał okazję także na wypromowanie swojego e-sklepu. Na polskim rynku e-commerce istnieją serwisy takie jak np. Promoszop, który zamieszcza kupony rabatowe udostępnione przez krajowe sklepy internetowe we wszystkich dostępnych kategoriach. Dzięki stronom tego typu konsument zyskuje możliwość kupienia produktu ze zniżką bądź w specjalnej ofercie, natomiast dla e-przedsiębiorcy jest to dodatkowy kanał stymulujący ruch na stronę sklepu.


Mimo że rynek detalicznej sprzedaży internetowej został zdominowany przez gigantów, to prognozowany dalszy dynamiczny rozwój e-handlu w Polsce daje nadzieję na sukces także mniejszym, specjalistycznym sklepom. Przedsiębiorcy dysponujący skromniejszym budżetem na promocję dzięki samodyscyplinie i pomysłowości są w stanie wygenerować zadowalający ruch na stronach swoich sklepów.

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.