Włoska ekspansja - Paczkomaty® InPost i IBS.it

Włoska ekspansja - Paczkomaty® InPost i IBS.it

Brief.pl / Aktualności

InPost - globalny lider w obszarze automatyzacji usług pocztowo-kurierskich i właściciel największej na świecie sieci Paczkomatów® - rozpoczął współpracę z IBS.it. Dzięki niej klienci tej największej księgarni internetowej we Włoszech będą mogli zamówić wymarzoną książkę i odebrać ją w jednym ze 100 innowacyjnych terminali funkcjonujących obecnie w tym kraju. Nowa usługa zapewni klientom wygodną i szybką opcję dostawy.

-

Dotychczas e-księgarnia IBS.it oferowała odbiór jedynie za pośrednictwem sieci stacjonarnych placówek TNT Points. W ramach współpracy z TNT Italy Paczkomaty® InPost – działające obecnie w 100 wybranych lokalizacjach na terenie Włoch - zapewnią szybki i wygodny model dostawy książek oraz innych produktów znajdujących się w ofercie IBS.it, a zamówienie będzie można odebrać o dowolnej porze dnia lub nocy w wybranej przez siebie lokalizacji.

- Paczkomaty® InPost nie tylko dają impuls przyspieszający rozwój sektora e-commerce, ale zmieniają też mechanizm relacji między klientami i dostawcami produktów. Jesteśmy w stanie zapewnić każdy element łańcucha dostaw na poziomie operacyjnym pomiędzy sprzedającymi, a kupującymi. Jesteśmy świadomi wartości dodanej, jaką stanowi nasza usługa - jej wpływu na wzrost obrotów branży e-commerce, a także pozyskiwanie nowych klientów przy jednoczesnym wzmocnieniu relacji z obecnymi – jesteśmy przekonani, że dotychczasowe umowy z włoskimi partnerami biznesowymi korzystnie wpłyną na rozwój naszej sieci we Włoszech – mówi Stefano Moni, Dyrektor Zarządzający InPost Italy.

Plany ekspansji Paczkomatów® InPost przewidują ustawienie 1 tys. innowacyjnych terminali we Włoszech do końca 2015 roku

- O rozwoju rynku e-commerce decydują przede wszystkim usługi związane z dostarczeniem określonego towaru do domu zamawiającego. Jest to bardzo złożony proces, który wymaga ciągłości, niezawodności, a także dużej terminowości ze strony operatorów logistycznych. Ścisłe partnerstwo z TNT ma na celu wdrożenie jednego z najbardziej zaawansowanych obecnie rozwiązań na rynku, które chcemy zaoferować naszym klientom. Dzięki wykorzystaniu Paczkomatów® możemy zaoferować prawdziwie nową usługę, która ułatwi odbiór przesyłek i umożliwi realizację naszego głównego celu, jakim jest utrzymanie wysokiego poziomu satysfakcji konsumentów. – ocenia Guido Rugginini, Dyrektor Operacyjny w IBS.it.

Dynamiczna ekspansja Paczkomatów®InPost jest odpowiedzią na szybki wzrost wartości e-handlu na Półwyspie Apenińskim. Prognoza dynamiki sprzedaży internetowej na koniec 2014 roku wynosi ok. 17 proc., a poziom obrotów szacowany jest na ok. 13,2 mld euro. Rok 2013 zakończył się także wzrostem wartości rynku m-commerce, który sięgnął 637 mln euro, a oczekiwany wzrost w 2014 roku ma wynieść 85 proc. - oznacza to, że spodziewana wartość tego kanału przekroczy miliard euro.

- Właściciele e-sklepów są świadomi wysokiego poziomu zaufania konsumentów, jakim darzą usługi świadczone w ramach sieci TNT Points. Nasze rozwiązania są traktowane jako swoista wartość dodana serwisów, które wybrały nasz model obsługi logistycznej. Jako największy operator w zakresie dostaw dla e-commerce we Włoszech pragniemy podkreślić, że umowa z IBS.it jest dla nas bardzo ważna i dlatego wspólnie z firmą InPost chcemy rozwijać sieć usług paczkomatowych na terenie Półwyspu Apenińskiego. Naszym zdaniem umożliwienie konsumentom odbioru przesyłek bez ograniczeń czasowych w wybranej przez nich lokalizacji to gigantyczny krok do przodu w zakresie obsługi klienta – komentuje Luca Dozio, TNT Italy Business Development Senior Manager.

Z początkiem 2014 roku InPost zintensyfikował działania związane z rozwojem sieciPaczkomatów®we Włoszech, finalizując strategiczne porozumienie z TNT Express Italy. Firma TNT jest odpowiedzialna za obsługę logistyczną terminali InPost. InPost nawiązał także współpracę z Banzai, największą włoską platformą e-commerce. Współpraca z TotalErg jest więc kolejnym elementem strategii InPost, zakładającej ciągłe zwiększanie zasięgu rewolucyjnej usługi we Włoszech.

Urządzenia InPost „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach.Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Malezję, Czechy, a także:, Kolumbię, Arabię Saudyjską, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów®. Spółka planuje instalację kolejnych 6 tys. terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie.

Najwyższą jakość usług InPost potwierdzają nagrody: polscy internauci już po raz trzeci wyróżnili InPost nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014”.

O międzynarodowym uznaniu InPost świadczą liczne wyróżnienia: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomaty® InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.

Tagi:

Ludzie Biznes

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.