Ruszyła rywalizacja w konkursie Blog Roku 2014

Ruszyła rywalizacja w konkursie Blog Roku 2014

Brief.pl / Aktualności

Konkurs na najlepszy blog ruszył dopiero 14 stycznia, jednak odnotowano już ponad 830 zgłoszeń. Największą popularnością cieszy się kategoria „Pasje i twórczość”, w której rywalizuje już ponad 130 blogerów. Zgłoszenia można przesyłać do 3 lutego 2015 roku. Zwycięzców poznamy podczas uroczystej gali 3 marca 2015 roku.

-

 Za sprawą dziewięciu poprzednich edycji konkurs zdążył już zyskać swoją renomę. Świadczyć może o tym chociażby tak duża ilość zgłoszeń w tegorocznej edycji. Obecnie najbardziej popularna jest kategoria „Pasje i twórczość”, w której jurorem jest Michał Piróg. Jednak dużym powodzeniem cieszą się także kategorie takie jak „Lifestyle” czy „Życie i społeczeństwo”, w których odnotowano już po ponad 100 zgłoszeń oraz „Specjalistyczne i firmowe” (95 zgłoszeń) i „Blogi nastolatków” (91 zgłoszeń).

Do konkursu o tytuł Bloga Roku 2014 mogą zgłaszać się wszyscy blogerzy, niezależnie od tego na jakiej platformie blogują. Finalistów nominują internauci w głosowaniu SMS, a ostatecznego wyboru spośród poszczególnych jedenastu kategorii dokonają jurorzy. W jubileuszowej edycji to zacne grono tworzą:

 

 

  • Martyna Wojciechowska (Podróże)
  • Karol Okrasa (Kulinarne)
  • Edyta Jungowska (Parentingowe)
  • Kamil Durczok (Życie i społeczeństwo)
  • Margaret (Blogi Nastolatków)
  • Michał Piróg (Pasje i twórczość)
  • Tomasz Raczek (Literackie i kulturalne)
  • Dorota Gardias (Lifestyle)
  • Maja Sablewska (Moda i uroda)
  • Michał Szafrański (Specjalistyczne i firmowe)

 

Po raz pierwszy wybrany zostanie także Tekst Roku. Autora najlepszego wpisu blogowego wskaże Joanna Bator – pisarka, jurorka międzynarodowej Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego, laureatka Nagrody Literackiej Nike.

Równolegle z oceną blogów przez Kapitułę Konkursu trwać będzie wybór Bloga Blogerów, który będzie nominowany spośród wszystkich blogów, zakwalifikowanych pod ocenę Jury. Podstawą rankingu będzie analiza liczby wzmianek oraz analiza interaktywności pod wpisami (komentarze, like’i, share’y). Nagrodą główną w konkursie jest kultowy Fiat 500.


Od pierwszej edycji Bloga Roku, która odbyła się w 2005 roku w plebiscycie udział wzięło 155 tysięcy blogów, a wyróżnienia zdobyło 200 autorów. W zeszłym roku najlepszy okazał się Konrad Kruczkowski z Haloziemia.pl.

- Czy ten konkurs jest ważny? Jeśli jesteś blogerem, to jest to najważniejszy konkurs, w jakim możesz wziąć udział. W moim życiu zdrowo namieszał – mówi Michał Szafrański, autor Bloga Roku 2013.


Terminarz Konkursu:
14.01.2015 – 03.02.2015 – zgłaszanie blogów do konkursu
03.02.2015 – 10.02.2015 – nominowanie blogów (głosowanie SMS)
10.02.2015 – 17.02.2015 – wybór 3 nominowanych blogów w kategoriach tematycznych
17.02.2015 – ogłoszenie nominacji Jury z poszczególnych kategorii tematycznych
03.03.2015 – ogłoszenie wyników podczas uroczystej gali
Szczegóły oraz regulamin konkursu dostępny jest na stronie blogroku.pl.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.