YouTube – podsumowanie 2014

YouTube – podsumowanie 2014

Magazyn / Aktualności

Miniony rok na YouTubie zostanie zapamiętany w Polsce głównie ze względu na ogromny sukces polskiego vlogera – SA Wardęgi – któremu udało się zainteresować międzynarodową publiczność. W lokalnej skali największą popularność zdobyły kanały, które przedstawiają w zabawny sposób codzienne życie, a także profile związane z grami – mowa tu przede wszystkim o tzw. gameplayach.

-

::
Największe kanały
::



Największym polskim kanałem na YouTube jest dziś SA Wardęga – w 2014 roku ów został zasubskrybowany przez 1,6 mln internautów, do tego jako jedyny polski kanał przekroczył łączną liczbę 2 mln subskrybcji. Obecnie jest obserwowany przez 2,6 mln widzów. Wszystko za sprawą najchętniej oglądanego filmu SA Wardęgi z Psem-Pająkiem w roli głównej („Mutant Giant Spider Dog”). To nie tylko najchętniej oglądany film Wardęgi w 2014 roku, ale także, według danych udostępnionych przez Google, najpopularniejszy na świecie materiał w tym serwisie. Dzięki niemu liczba wyświetleń filmów tego autora wzrosła o ponad 70 proc. w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej – liczba subskrybentów zaś wzrosła o ponad 60 proc.

 

 

Klip odniósł międzynarodowy sukces – m.in. został zauważony w zestawieniu YouTube Rewind.

 

 

Jest to pierwszy przypadek sukcesu polskiego vlogera, który w krótkim czasie zdobył niezwykłą rozpoznawalność na naszym rynku, a dzięki uniwersalności swojej twórczości również na rynku światowym.

Wśród topowych polskich kanałów znaleźli się również Abstrachuje TV z ponad 175 mln wyświetleń. Stuu Games z ponad 173 mln wyświetleń, do grudnia ubiegłego roku występował pod nazwą Polski Pingwin. Ujednolicenie działań ma związek z większą identyfikacją vlogera z nickiem Stuu, pod którym działa obecnie. Jest to jeden z najpopularniejszych vlogerów publikujący materiały dotyczące gier. Najwięcej wyświetleń zyskały jego nagrania związane z grami Mindcraft oraz Grand Theft Auto.Jest znany ze specyficznego poczucia humoru.

Kanał MagdalenaMariaMonika, vlogerki publikującej materiały poświęcone również grom, zyskał ponad 171 mln wyświetleń. Ta popularna autorka stworzyła cieszącą się niezwykłym powodzeniem serię pt. „Minecraft na obcasach”, w ramach której prezentuje „kobiece podejście do gier”. W ubiegłym roku najpopularniejsze materiały jej autorstwa dotyczyły gier The Sims oraz Minecraft.

Zestawienie kończy „weteran polskiego youtube” – Remigiusz Maciaszek, czyli Rock Alone2k – z ponad 171 mln wyświetleń.

::
Co czeka nas w 2015 roku w „polskim” YouTube'ie?
::

Twórcy treści wideo znajdują się w obszarze zainteresowania marek i marketerów. Pokazała to grudniowa impreza Orange Video Fest – rynek wideo nie może być pomijany w komunikacji marketingowej.

::

Na jakie kanały należy zwrócić uwagę w roku 2015? Którzy polscy twórcy treści wideo przekorczą granicę 100 milionów wyświetleń?

Jednym z takich kanałów jest 5 Sposobów na… z ponad 70 mln wyświetleń. To kanał twórców serwisu Spryciarze.p, gdzie publikowane są wideo-poradniki. Najpopularniejsze filmy ekipy 5 Sposobów na... to magiczne sztuczki i proste przekąski.

Kolejnym faworytem do przekroczenia tej granicy jest kanał Blowek, który dontował ponad 66 mln wyświetleń.Młody youtuber nagrywa głównie materiały dotyczące gry Mindcraft, jednak popularność osiągnęły również filmy dotyczące innych gier (np. Gang Beats) oraz tworzone wspólnie z koleżanką Olą.

Kolejnym vlogerem nagrywającym materiały wideo dotyczące gier jest IsAmUxPompa. Nie jest debiutantem, jego kanał powstał w roku 2012. Największą popularność zyskał w ubiegłym roku, jego twórczość koncentruje się głównie na nagraniach z gry Metin2. Jego charakterystyczną cechą są emocjonalne i spontaniczne komentarze do jego filmów. Popularność przyniosły mu kompilacje zabawnych momentów i remiksy disco podkładane pod fragmenty wideo. Jego kanał zyskał ponad 51 mln wyświetleń.

Ostatnim faworytem do przekroczenia 100 milionów wyświetleń jest kanał Z Dupy, który z ponad 38 milionami wyświetleń również ma potencjał wzrostowy. Ten kanał bazuje na wulgarnym poczuciu humoru, porusza tematykę uznawaną za co najmniej nietaktowną. Angażuje głównie widownię w wieku między 14 a 17 rokiem życia.

Materiał został przygotowany na podstawie raportu IRCenter.
© refugeek - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.