YouTube – podsumowanie 2014

YouTube – podsumowanie 2014

Magazyn / Aktualności

Miniony rok na YouTubie zostanie zapamiętany w Polsce głównie ze względu na ogromny sukces polskiego vlogera – SA Wardęgi – któremu udało się zainteresować międzynarodową publiczność. W lokalnej skali największą popularność zdobyły kanały, które przedstawiają w zabawny sposób codzienne życie, a także profile związane z grami – mowa tu przede wszystkim o tzw. gameplayach.

-

::
Największe kanały
::



Największym polskim kanałem na YouTube jest dziś SA Wardęga – w 2014 roku ów został zasubskrybowany przez 1,6 mln internautów, do tego jako jedyny polski kanał przekroczył łączną liczbę 2 mln subskrybcji. Obecnie jest obserwowany przez 2,6 mln widzów. Wszystko za sprawą najchętniej oglądanego filmu SA Wardęgi z Psem-Pająkiem w roli głównej („Mutant Giant Spider Dog”). To nie tylko najchętniej oglądany film Wardęgi w 2014 roku, ale także, według danych udostępnionych przez Google, najpopularniejszy na świecie materiał w tym serwisie. Dzięki niemu liczba wyświetleń filmów tego autora wzrosła o ponad 70 proc. w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej – liczba subskrybentów zaś wzrosła o ponad 60 proc.

 

 

Klip odniósł międzynarodowy sukces – m.in. został zauważony w zestawieniu YouTube Rewind.

 

 

Jest to pierwszy przypadek sukcesu polskiego vlogera, który w krótkim czasie zdobył niezwykłą rozpoznawalność na naszym rynku, a dzięki uniwersalności swojej twórczości również na rynku światowym.

Wśród topowych polskich kanałów znaleźli się również Abstrachuje TV z ponad 175 mln wyświetleń. Stuu Games z ponad 173 mln wyświetleń, do grudnia ubiegłego roku występował pod nazwą Polski Pingwin. Ujednolicenie działań ma związek z większą identyfikacją vlogera z nickiem Stuu, pod którym działa obecnie. Jest to jeden z najpopularniejszych vlogerów publikujący materiały dotyczące gier. Najwięcej wyświetleń zyskały jego nagrania związane z grami Mindcraft oraz Grand Theft Auto.Jest znany ze specyficznego poczucia humoru.

Kanał MagdalenaMariaMonika, vlogerki publikującej materiały poświęcone również grom, zyskał ponad 171 mln wyświetleń. Ta popularna autorka stworzyła cieszącą się niezwykłym powodzeniem serię pt. „Minecraft na obcasach”, w ramach której prezentuje „kobiece podejście do gier”. W ubiegłym roku najpopularniejsze materiały jej autorstwa dotyczyły gier The Sims oraz Minecraft.

Zestawienie kończy „weteran polskiego youtube” – Remigiusz Maciaszek, czyli Rock Alone2k – z ponad 171 mln wyświetleń.

::
Co czeka nas w 2015 roku w „polskim” YouTube'ie?
::

Twórcy treści wideo znajdują się w obszarze zainteresowania marek i marketerów. Pokazała to grudniowa impreza Orange Video Fest – rynek wideo nie może być pomijany w komunikacji marketingowej.

::

Na jakie kanały należy zwrócić uwagę w roku 2015? Którzy polscy twórcy treści wideo przekorczą granicę 100 milionów wyświetleń?

Jednym z takich kanałów jest 5 Sposobów na… z ponad 70 mln wyświetleń. To kanał twórców serwisu Spryciarze.p, gdzie publikowane są wideo-poradniki. Najpopularniejsze filmy ekipy 5 Sposobów na... to magiczne sztuczki i proste przekąski.

Kolejnym faworytem do przekroczenia tej granicy jest kanał Blowek, który dontował ponad 66 mln wyświetleń.Młody youtuber nagrywa głównie materiały dotyczące gry Mindcraft, jednak popularność osiągnęły również filmy dotyczące innych gier (np. Gang Beats) oraz tworzone wspólnie z koleżanką Olą.

Kolejnym vlogerem nagrywającym materiały wideo dotyczące gier jest IsAmUxPompa. Nie jest debiutantem, jego kanał powstał w roku 2012. Największą popularność zyskał w ubiegłym roku, jego twórczość koncentruje się głównie na nagraniach z gry Metin2. Jego charakterystyczną cechą są emocjonalne i spontaniczne komentarze do jego filmów. Popularność przyniosły mu kompilacje zabawnych momentów i remiksy disco podkładane pod fragmenty wideo. Jego kanał zyskał ponad 51 mln wyświetleń.

Ostatnim faworytem do przekroczenia 100 milionów wyświetleń jest kanał Z Dupy, który z ponad 38 milionami wyświetleń również ma potencjał wzrostowy. Ten kanał bazuje na wulgarnym poczuciu humoru, porusza tematykę uznawaną za co najmniej nietaktowną. Angażuje głównie widownię w wieku między 14 a 17 rokiem życia.

Materiał został przygotowany na podstawie raportu IRCenter.
© refugeek - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.