Grafen w złocie

Grafen w złocie

Brief.pl / Technologie

Polscy naukowcy pracują nad tym, by połączyć złoto z grafenem. Czy efekt badań zrewolucjonizuje jego wykorzystanie?

-

 

Grafen, którego opis teoretyczny powstał już w 1947 roku, może zrewolucjonizować technologię. Dzięki pracy naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego, którzy chcą połączyć grafen i złoto, może powstać połączenie o zaskakujących właściwościach.

 

Badania nad takim połączeniem prowadzi dr Wiktor Lewandowski z zespołem. Do połączenia tych materiałów chce wykorzystać bakterię, którą wyizolował podczas przygotowywania pracy magisterskiej. Gdyby, jednak ten sposób zawiódł, naukowcy mogą wykorzystać do takiego połączenia dwie inne bakterie, które potrafią oddychać tlenkiem grafenu.

 

Takie połączenie może mieć wiele różnorodnych zastosowań, między innymi można z nich budować czułe sensory biologiczne czy materiały do optycznego przesyłania danych. Taka technologia wykorzystująca bakterię do produkcji grafenu na skalę laboratoryjną może być gotowa w 2015 roku.

 

Na badania przekazano 100 tys. zł w programie Inter - Fundacji na rzecz Nauki.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.