Grafen w złocie

Grafen w złocie

Brief.pl / Technologie

Polscy naukowcy pracują nad tym, by połączyć złoto z grafenem. Czy efekt badań zrewolucjonizuje jego wykorzystanie?

-

 

Grafen, którego opis teoretyczny powstał już w 1947 roku, może zrewolucjonizować technologię. Dzięki pracy naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego, którzy chcą połączyć grafen i złoto, może powstać połączenie o zaskakujących właściwościach.

 

Badania nad takim połączeniem prowadzi dr Wiktor Lewandowski z zespołem. Do połączenia tych materiałów chce wykorzystać bakterię, którą wyizolował podczas przygotowywania pracy magisterskiej. Gdyby, jednak ten sposób zawiódł, naukowcy mogą wykorzystać do takiego połączenia dwie inne bakterie, które potrafią oddychać tlenkiem grafenu.

 

Takie połączenie może mieć wiele różnorodnych zastosowań, między innymi można z nich budować czułe sensory biologiczne czy materiały do optycznego przesyłania danych. Taka technologia wykorzystująca bakterię do produkcji grafenu na skalę laboratoryjną może być gotowa w 2015 roku.

 

Na badania przekazano 100 tys. zł w programie Inter - Fundacji na rzecz Nauki.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.