SMS-y skuteczne w windykacji należności

SMS-y skuteczne w windykacji należności

Brief.pl / Wiedza

Komunikacja SMS jest obecnie nieodzownym i skutecznym narzędziem windykacyjnym. Nie tylko przypomina dłużnikowi o terminach zapłaty, ale również
 o każdym etapie postępowania procesu odzyskiwania długu. Ze względu na rosnącą liczbę dłużników wśród ludzi młodych, nowe technologie są w windykacji należności niezbędne.

-

W grupie wiekowej 18-35 lat zadłużonych jest już ponad 770 tys. osób Polaków. Za pomocą SMS-a dłużnik jest np.: zapraszany do rozpoczęcia negocjacji spłaty zobowiązania, a także informowany o tym, że sprawa została skierowana do sądu. Automatyzacja pozwala także obniżyć koszty prowadzenia windykacji i jest to obok skuteczności podstawowy miernik efektywności w tej branży.

-Ponad 2 mln Polaków nie płaci długów na czas, a w ciągu ostatnich miesięcy liczba dłużników wzrosła o 1,6 proc. i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to w najbliższym czasie zmienić. Niepokojącą tendencją jest zwłaszcza rosnące zadłużenie wśród ludzi młodych, którzy są dopiero na początku swojej drogi zawodowej, a mimo tego już są obciążeni zobowiązaniami finansowymi - komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

Systemy do skuteczniejszej windykacji należności to rozwiązania, które mogą przyczynić się także do zwiększenia płynności finansowej w sektorze firm MŚP.

-Małe i średnie firmy nie korzystają na co dzień z usług windykacyjnych czy kompleksowej obsługi przez kancelarie prawne. To najczęściej firmy zatrudniające kilka, kilkanaście osób, zarządzane przez właściciela, który zajmuje się wszystkim, w tym również windykacją długów. O ile wierzytelności o wyższej wartości są incydentalnie kierowane do profesjonalnej windykacji, o tyle kwoty faktur po kilkaset złotych znajdują się na drugim planie i niestety ciężko w takiej sytuacji wyegzekwować dług. Kancelarie rzadko przyjmują je do windykacji, ponieważ koszty obsługi są nieadekwatne do ich wartości. To z kolei powoduje, że przy większej liczbie nieopłaconych „małych” faktur, płynność finansowa wierzyciela może ulec zachwianiu – dodaje Daniel Zawiliński.

Wiadomości tekstowe stanowią element komunikacji, perswazji i osiągnięcia odpowiedniego efektu wraz z pismami, e-mailami i kontaktami telefonicznymi, wykonywanymi przez wierzyciela w ustalonym terminie.

-Technologia powinna być przede wszystkim użytkowa i praktyczna, stąd pomysł, aby wykorzystać wiadomości tekstowe i masową wysyłkę SMS-ów do automatyzacji procesów w windykacji należności. Pamiętać należy, że system to przede wszystkim narzędzie w rękach ludzi. Jeśli w ich ocenie automatyzacja pozwoli im mniejszym wysiłkiem i kosztem odzyskać należność, to z biegiem czasu jego efektywność jeszcze bardziej wzrośnie. SMS-y, jak wskazują badania platformy SerwerSMS.pl, są czytane i odbierane przez blisko 90 proc. właścicieli telefonów. Z wiadomościami e-mail jest dużo gorzej. Bez wykorzystywania SMS-ów firmom świadczącym usługi windykacyjne byłoby o wiele trudniej osiągnąć zamierzony efekt - komentuje Daniel Zawiliński.

Systemy umożliwiające samodzielne odzyskiwanie należności przez wierzyciela są coraz popularniejsze. Wspierają podejmowanie decyzji przez wierzyciela odnośnie kolejnych działań i czynności prawnych, generują dokumenty, przesyłają wiadomości e-mail i sms. Pozwalają również zamieścić dane dłużnika na giełdzie długów. 

::

Photo: © ponsulak - Zobacz portfolio

Tagi:

SMS Windykacja

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.