SMS-y skuteczne w windykacji należności

SMS-y skuteczne w windykacji należności

Brief.pl / Wiedza

Komunikacja SMS jest obecnie nieodzownym i skutecznym narzędziem windykacyjnym. Nie tylko przypomina dłużnikowi o terminach zapłaty, ale również
 o każdym etapie postępowania procesu odzyskiwania długu. Ze względu na rosnącą liczbę dłużników wśród ludzi młodych, nowe technologie są w windykacji należności niezbędne.

-

W grupie wiekowej 18-35 lat zadłużonych jest już ponad 770 tys. osób Polaków. Za pomocą SMS-a dłużnik jest np.: zapraszany do rozpoczęcia negocjacji spłaty zobowiązania, a także informowany o tym, że sprawa została skierowana do sądu. Automatyzacja pozwala także obniżyć koszty prowadzenia windykacji i jest to obok skuteczności podstawowy miernik efektywności w tej branży.

-Ponad 2 mln Polaków nie płaci długów na czas, a w ciągu ostatnich miesięcy liczba dłużników wzrosła o 1,6 proc. i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to w najbliższym czasie zmienić. Niepokojącą tendencją jest zwłaszcza rosnące zadłużenie wśród ludzi młodych, którzy są dopiero na początku swojej drogi zawodowej, a mimo tego już są obciążeni zobowiązaniami finansowymi - komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

Systemy do skuteczniejszej windykacji należności to rozwiązania, które mogą przyczynić się także do zwiększenia płynności finansowej w sektorze firm MŚP.

-Małe i średnie firmy nie korzystają na co dzień z usług windykacyjnych czy kompleksowej obsługi przez kancelarie prawne. To najczęściej firmy zatrudniające kilka, kilkanaście osób, zarządzane przez właściciela, który zajmuje się wszystkim, w tym również windykacją długów. O ile wierzytelności o wyższej wartości są incydentalnie kierowane do profesjonalnej windykacji, o tyle kwoty faktur po kilkaset złotych znajdują się na drugim planie i niestety ciężko w takiej sytuacji wyegzekwować dług. Kancelarie rzadko przyjmują je do windykacji, ponieważ koszty obsługi są nieadekwatne do ich wartości. To z kolei powoduje, że przy większej liczbie nieopłaconych „małych” faktur, płynność finansowa wierzyciela może ulec zachwianiu – dodaje Daniel Zawiliński.

Wiadomości tekstowe stanowią element komunikacji, perswazji i osiągnięcia odpowiedniego efektu wraz z pismami, e-mailami i kontaktami telefonicznymi, wykonywanymi przez wierzyciela w ustalonym terminie.

-Technologia powinna być przede wszystkim użytkowa i praktyczna, stąd pomysł, aby wykorzystać wiadomości tekstowe i masową wysyłkę SMS-ów do automatyzacji procesów w windykacji należności. Pamiętać należy, że system to przede wszystkim narzędzie w rękach ludzi. Jeśli w ich ocenie automatyzacja pozwoli im mniejszym wysiłkiem i kosztem odzyskać należność, to z biegiem czasu jego efektywność jeszcze bardziej wzrośnie. SMS-y, jak wskazują badania platformy SerwerSMS.pl, są czytane i odbierane przez blisko 90 proc. właścicieli telefonów. Z wiadomościami e-mail jest dużo gorzej. Bez wykorzystywania SMS-ów firmom świadczącym usługi windykacyjne byłoby o wiele trudniej osiągnąć zamierzony efekt - komentuje Daniel Zawiliński.

Systemy umożliwiające samodzielne odzyskiwanie należności przez wierzyciela są coraz popularniejsze. Wspierają podejmowanie decyzji przez wierzyciela odnośnie kolejnych działań i czynności prawnych, generują dokumenty, przesyłają wiadomości e-mail i sms. Pozwalają również zamieścić dane dłużnika na giełdzie długów. 

::

Photo: © ponsulak - Zobacz portfolio

Tagi:

SMS Windykacja

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.