wp - grudzien 2016

SMS-y skuteczne w windykacji należności

SMS-y skuteczne w windykacji należności

Brief.pl / Wiedza

Komunikacja SMS jest obecnie nieodzownym i skutecznym narzędziem windykacyjnym. Nie tylko przypomina dłużnikowi o terminach zapłaty, ale również
 o każdym etapie postępowania procesu odzyskiwania długu. Ze względu na rosnącą liczbę dłużników wśród ludzi młodych, nowe technologie są w windykacji należności niezbędne.

-

W grupie wiekowej 18-35 lat zadłużonych jest już ponad 770 tys. osób Polaków. Za pomocą SMS-a dłużnik jest np.: zapraszany do rozpoczęcia negocjacji spłaty zobowiązania, a także informowany o tym, że sprawa została skierowana do sądu. Automatyzacja pozwala także obniżyć koszty prowadzenia windykacji i jest to obok skuteczności podstawowy miernik efektywności w tej branży.

-Ponad 2 mln Polaków nie płaci długów na czas, a w ciągu ostatnich miesięcy liczba dłużników wzrosła o 1,6 proc. i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to w najbliższym czasie zmienić. Niepokojącą tendencją jest zwłaszcza rosnące zadłużenie wśród ludzi młodych, którzy są dopiero na początku swojej drogi zawodowej, a mimo tego już są obciążeni zobowiązaniami finansowymi - komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

Systemy do skuteczniejszej windykacji należności to rozwiązania, które mogą przyczynić się także do zwiększenia płynności finansowej w sektorze firm MŚP.

-Małe i średnie firmy nie korzystają na co dzień z usług windykacyjnych czy kompleksowej obsługi przez kancelarie prawne. To najczęściej firmy zatrudniające kilka, kilkanaście osób, zarządzane przez właściciela, który zajmuje się wszystkim, w tym również windykacją długów. O ile wierzytelności o wyższej wartości są incydentalnie kierowane do profesjonalnej windykacji, o tyle kwoty faktur po kilkaset złotych znajdują się na drugim planie i niestety ciężko w takiej sytuacji wyegzekwować dług. Kancelarie rzadko przyjmują je do windykacji, ponieważ koszty obsługi są nieadekwatne do ich wartości. To z kolei powoduje, że przy większej liczbie nieopłaconych „małych” faktur, płynność finansowa wierzyciela może ulec zachwianiu – dodaje Daniel Zawiliński.

Wiadomości tekstowe stanowią element komunikacji, perswazji i osiągnięcia odpowiedniego efektu wraz z pismami, e-mailami i kontaktami telefonicznymi, wykonywanymi przez wierzyciela w ustalonym terminie.

-Technologia powinna być przede wszystkim użytkowa i praktyczna, stąd pomysł, aby wykorzystać wiadomości tekstowe i masową wysyłkę SMS-ów do automatyzacji procesów w windykacji należności. Pamiętać należy, że system to przede wszystkim narzędzie w rękach ludzi. Jeśli w ich ocenie automatyzacja pozwoli im mniejszym wysiłkiem i kosztem odzyskać należność, to z biegiem czasu jego efektywność jeszcze bardziej wzrośnie. SMS-y, jak wskazują badania platformy SerwerSMS.pl, są czytane i odbierane przez blisko 90 proc. właścicieli telefonów. Z wiadomościami e-mail jest dużo gorzej. Bez wykorzystywania SMS-ów firmom świadczącym usługi windykacyjne byłoby o wiele trudniej osiągnąć zamierzony efekt - komentuje Daniel Zawiliński.

Systemy umożliwiające samodzielne odzyskiwanie należności przez wierzyciela są coraz popularniejsze. Wspierają podejmowanie decyzji przez wierzyciela odnośnie kolejnych działań i czynności prawnych, generują dokumenty, przesyłają wiadomości e-mail i sms. Pozwalają również zamieścić dane dłużnika na giełdzie długów. 

::

Photo: © ponsulak - Zobacz portfolio

Tagi:

SMS Windykacja

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.