Polski startup w globalnym programie Accenture

Polski startup w globalnym programie Accenture

Brief.pl / Aktualności

Właśnie wystartowała trzecia edycja FinTech Innovation Lab London. O miejsce w tym programie ubiegało się setki firm, jednak do finału przeszła tylko siódemka. Wśród nich Atsora – ekipa z Polski, która jeszcze w tym roku planuje ekspansję na rynek brytyjski.

-

Każda branża na świecie ma swoją mekkę – miejsce-symbol, w którym większość jej przedstawicieli chciałaby się pokazać. W sporcie takim miejscem jest np. nowojorska Madison Square Garden. Kiedy jednak mówimy o FinTechu (nowoczesne technologie w sektorze finansowym, np. bankach czy firmach ubezpieczeniowych), na myśl od razu nasuwa się Level39, największa w Europie przestrzeń łącząca technologię z finansami, która mieści się w Londynie. Progi tego miejsca przekroczyli właśnie polscy startupowcy z firmy Atsora.

 

Polacy znaleźli się w wąskim gronie zaledwie siedmiu startupów z całej Europy, które zaproszono do programu FinTech Innovation Lab London. Jego głównym celem jest pomoc w rozwoju młodych firm technologiczno-finansowych. Inicjatorem programu jest Accenture, jedno z największych przedsiębiorstw outsourcingowych i konsultingowych działające w ponad 120 krajach (w zeszłym roku podatkowym jego przychody netto wyniosły 30 mld dolarów). Analogiczne programy odbywają się jeszcze w Nowym Jorku, Hong Kongu i Dublinie.

 

O wyborze startupów do programu decydowały banki, czyli ich potencjalni klienci. Flagowy produkt Atsory – platforma Momentum – spotkał się zresztą z ich dużym uznaniem. Aplikacja ta pozwala nie tylko zarządzać istniejącym biznesem, ale przede wszystkim sprawdzić, jakie będą zapotrzebowania tego dopiero się tworzącego. Wszystko to dzięki m.in. symulacjom przepływów finansowych. Momentum w wersji beta jest już nawet dostępne dla polskich klientów (więcej pod adresem: www.getmomentum.atsora.com).

 

- Program daje nam unikalną możliwość bezpośredniej interakcji z wiodącymi globalnymi bankami. Dzięki niemu będziemy mogli zbudować silną bazę pod uruchomienie platformy Momentum w Wielkiej Brytanii w drugim kwartale 2015 roku – mówi Krzysztof Pulkiewicz, dyrektor ds. technologicznych i jeden z założycieli Atsory. – Z perspektywy rozwoju produktu jest to doskonały start do globalizacji rozwiązania i wejścia na najbardziej interesujące i wymagające rynki, takie jak ten brytyjski – dodaje.

 

Na polskich startupowców czeka 12 tygodni szkoleń prowadzonych przez czołowych przedsiębiorców z sektora finansowego. Nie zabraknie też oczywiście paneli dyskusyjnych, warsztatów, treningów przywództwa i sesji networkingowych. Swego rodzaju kropką nad „i” będzie szansa zaprezentowania się przed potencjalnymi inwestorami podczas Dnia Inwestora (Investor Day), który odbędzie się w biurze Royal Bank of Scotland 26 marca.

 

- To fantastyczne, że mogliśmy się zaangażować w FinTech Innovation Lab. Jesteśmy też dumni, że będziemy gościć Investor Day. Postęp technologiczny i zmiany oczekiwań klientów powodują pewne trudności, ale zarazem stanowią szansę. Musimy bowiem zrozumieć, że bankowość to teraz biznes cyfrowy. Współpraca ze startupami fintechowymi może nam pomóc stawić czoła temu wyzwaniu, im zaś osiągnąć cele biznesowe – stwierdził Simon McNamara, jeden z wysokich urzędników Royal Bank of Scotland.

 

Program FinTech Innovation Lab London powstał w 2012 roku. Czternastu jego uczestników uzyskało dotychczas 25 mln dolarów nowych inwestycji i podpisało blisko 50 kontraktów na współpracę z bankami. Program pozwala firmom zdobyć nowych klientów, natomiast bankom zapoznać się z nowinkami technologicznymi, dzięki którym mogą umocnić swoją pozycję na rynku. Miejsce jest nieprzypadkowe, bowiem Londyn to jedno z największych centrów finansowych na świecie.

 

Oprócz Atsory w programie wezmą udział:

  • Cytora

  • Duco

  • Pontus Networks

  • Ripjar

  • Torusware

  • xWare42

 

 

© Gajus - Zobacz portfolio

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.