Chińskie media społecznościowe tuż za światowymi liderami

Chińskie media społecznościowe tuż za światowymi liderami

Brief.pl / Wiedza

Jako największe portale społecznościowe na świecie wymieniamy bez zastanowienia takie serwisy jak: Facebook, Twitter, LinkedIn czy Google +. Nazwy takie jak: QQ, WeChat czy Weibo są nam obce, pomimo tego, że skupiają nie mniejszą grupę internautów.

-

Liczba użytkowników Facebooka  na świecie już pewien czas temu przekroczyła miliard (obecnie 1,11 mld). Na Twitterze do tej pory zostało założonych ponad 500 mln kont, a liczba aktywnych użytkowników oscyluje w granicach 200 mln. Miliard użytkowników miesięcznie notuje też YouTube. LinkedIn może pochwalić się 225 mln użytkowników. Google + uzbierało do tej pory 343 mln.

Kwietniowe wyniki najbardziej popularnych stron społecznościowych znajdują się na stronie expandedramblings.com

Chiny są największym krajem na świecie, co równa się największemu potencjałowi w wielu dziedzinach - również w mediach społecznościowych. Szacuje się, że blisko połowa z 1,3 mld mieszkańców Chin to użytkownicy mediów społecznościowych. Penetracja internetu również jest stosunkowo duża i wynosi 42 proc.

W Polsce mamy GG (Gadu-Gadu) z 9 mln użytkowników miesięcznie. W Chinach jest komunikator QQ z 800 mln użytkowników. QQ istnieje od 1999 roku a swoją popularność zawdzięcza temu, że jest domyślnie instalowany na komputerach sprzedawanych w Chinach. Oprócz oczywistych funkcji dostępnych w każdym komunikatorze, QQ oferuje czaty, serwis randkowy, gry online, możliwość utrzymywania plików w chmurze. Na bazie QQ został stworzony serwis społecznościowy QZone (2005 rok), w którym użytkownicy dodatkowo mogą wykupić "diamentowe członkostwo", które pozwala między innymi na wysyłanie SMS-ów. Wersja mobilna także jest płatna. Google + łączy z QZone jedna ważna rzecz – większość kont to konta widma.

190 mln aktywnych użytkowników miesięcznie ma WeChat znany za Wielkim Murem jako Weixin. Jest to aplikacja mobilna służąca do wysyłania wiadomości tekstowych i głosowych. Szacuje się, że w 2013 roku zdobędzie kolejne 100 mln użytkowników. Do aplikacji zalogować możemy poprzez przez Facebook Connect oraz QQ (QZone), czyli dwa największe na świecie portale społecznościowe!

W Chinach istnieje kilkanaście serwisów społecznościowych, które dają możliwość zamieszczania krótkich statusów w postaci 140 znaków. Pamiętajmy jednak, że jeden znak to znacznie więcej niż litera - może oznaczać obiekty, zjawiska, idee i pojęcia abstrakcyjne, a to znacznie rozbudowuje komunikację. Najpopularniejsze serwisy mikroblogingowe (chińskie Weibo) to Sina Weibo, Tencent Weibo i PengYou. Każdy z nich ma więcej aktywnych użytkowników miesięcznie niż globalny Twitter.

Media społecznościowe w Chinach

Niewątpliwie w rozwoju mediów społecznościowych w Chinach swoją rolę odegrało zablokowanie Facebooka i Twittera. Inną kwestią godną odnotowania jest to, że właścicielem QQ, QZone, WeChat i Sina Weibo jest Tencent Holding Limited, czyli trzecia największa na świecie firma internetowa zaraz po Google i Amazonie.

Branża internetu i mediów społecznościowych w Chinach jest bardzo obszernym tematem. Jego dynamika również jest godna podziwu. Dlatego też warto przyjrzeć się bliżej największym portalom, sprawdzić ich funkcjonalności. Zwłaszcza, że zdobywają coraz śmielej rynki w innych krajach i regionach co wiąże się z powstawaniem ich angielskich wersji (WeChat).

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?