W Hali Odlotów

W Hali Odlotów

Brief.pl / Aktualności

Miałem prawdziwą przyjemność wziąć udział w rejestracji kolejnej edycji programu Hala Odlotów dla TVP Kultura, kanału telewizji publicznej. Tematem audycji była "promocja" Polski.

-

W momencie kiedy piszę te słowa program jest jeszcze przed emisją, nie widziałem go, nie wiem jak zostanie zmontowany – być może w ogóle moje wypowiedzi zostaną wycięte... Tym bardziej pragnę podzielić się kilkoma moimi refleksjami z nagrania, a właściwie z debaty, która została zarejestrowana.

::
Zobacz też: JAK ZOSTAŁEM "MINISTREM PROMOCJI POLSKI"?
::




Wśród zaproszonych gości byli m.in.: Agnieszka Holland, Mariusz Szczygieł, Robert Biedroń, Paweł Tyszkiewicz. Na początku rozmowa skupiła się na problemie czy Polska potrzebuje logo. Znaku, symbolu, który będzie identyfikował nas Polaków oraz produkty... które zamierzamy kiedyś eksportować w świat. Każdy miał szanse wypowiedzieć swoje zdanie. Wiadomo, że na medycynie, sporcie i - okazuje się - na marketingu miejsc znają się wszyscy. Tym razem jednak, ku mojemu zaskoczeniu, wypowiedzi były stonowane mimo, że przy stale zasiadali ludzie naprawdę wybitni, z wielkimi osiągnięciami międzynarodowymi.

Mam wrażenie – przyznaję to z dużą satysfakcją – że moje wypowiedzi zostały przyjęte jako całkiem nowe podejście do zagadnienia tzw. "promocji" Polski. Już drugi raz piszę słowo promocja w cudzysłowie, ponieważ uważam, że Polska nie potrzebuje promocji! Promocji potrzebują polskie produkty i marki!

Argumenty - które czytelnicy Briefu znają doskonale, ponieważ powtarzam je do znudzenia od wielu kat - zostały przyjęte przez uczestników debaty Hala Odlotów! Pytanie teraz gdzie odleciały? Dokąd dolecą? Czy to tylko groch o ścianę, czy kropla, która drąży skałę?)

© Tindo - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.