Wymiana waluty przez internet: online znaczy taniej?

Wymiana waluty przez internet: online znaczy taniej?

Brief.pl / Wiedza

Podczas gdy w kantorach internetowych spread, czyli różnica pomiędzy ceną sprzedaży a ceną kupna waluty wynosi do 2 .proc, w banku może być na poziomie nawet 8 .proc Nic dziwnego, że serwisy wymiany walut przez internet cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a polski rynek wymiany walut online wart jest już ponad 16 miliardów złotych. Co sprawiło, że e-kantory zyskały taką popularność?

-

Wymieniając walutę w banku, musimy liczyć się z wysoką, indywidualnie ustalaną marżą. Wiąże się to z wyższymi kosztami ponoszonymi przez klienta, co przy dużych kwotach wymiany stanowić może poważne dodatkowe obciążenie domowego lub firmowego budżetu. W e-kantorach wymienimy pieniądze taniej, ponieważ stosują one niższe marże. Dlaczego? – Coraz więcej Polaków jest świadomych, że kupując waluty w internecie, są w stanie sporo zaoszczędzić. Nawet do 6 .proc w porównaniu do oferty w banku czy w kantorze stacjonarnym. Klienci sami mogą to sprawdzić – na stronach serwisów publikowane są kalkulatory korzyści, które porównują kurs e-kantoru z kursem w wybranym przez klienta banku – tłumaczy Łukasz Olek ze spółki Currency One, będącej liderem branży i właścicielem serwisu Internetowykantor.pl




::
Komu się opłaca?
::

Wśród klientów e-kantorów przeważającą część stanowią ludzie młodzi, wykształceni, z dużych i średnich miast. To właśnie coraz większa świadomość Polaków sprawia, że zaczynają bardziej interesować się swoimi finansami i nie chcą przepłacać podczas przewalutowania, czyli jednoczesnej sprzedaży oraz kupna waluty po określonym kursie. Usługi kantorów internetowych kierowane są zarówno do osób prywatnych, jak też do przedsiębiorców. W przypadku tej pierwszej grupy zdecydowaną większość stanowią turyści, osoby zarabiające za granicą bądź spłacające kredyt w obcej walucie. Dla przedsiębiorców ważną kwestią będzie możliwość negocjowania wysokości kursu w przypadku regularnych wymian dużych kwot oraz brak limitów wymian.


::
Online znaczy bezpiecznie i wygodnie
::


To niski spread jest główną zaletą kantorów internetowych, która sprawia, że obecnie już 600 tysięcy osób korzysta z ich usług. Klienci doceniają jednak także inne aspekty tego nowoczesnego rozwiązania. Jednym z nich jest bezpieczeństwo – w tym przypadku nie musimy obawiać się kłopotliwego transportowania dużej ilości gotówki, jak również błędnego przeliczenia banknotów lub wydania nam fałszywych pieniędzy. Jednocześnie właściciele e-kantorów przywiązują szczególną wagę do zabezpieczeń stosowanych w swoich serwisach, sięgając po zaawansowane technologicznie systemy używane w bankowości elektronicznej. Dodatkowo, każda transakcja musi zostać zatwierdzona przez kilku pracowników, nie ma więc mowy o pomyłce. Cały proces monitoruje też zespół ekspertów.

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.