wp - grudzien 2016

Wymiana waluty przez internet: online znaczy taniej?

Wymiana waluty przez internet: online znaczy taniej?

Brief.pl / Wiedza

Podczas gdy w kantorach internetowych spread, czyli różnica pomiędzy ceną sprzedaży a ceną kupna waluty wynosi do 2 .proc, w banku może być na poziomie nawet 8 .proc Nic dziwnego, że serwisy wymiany walut przez internet cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a polski rynek wymiany walut online wart jest już ponad 16 miliardów złotych. Co sprawiło, że e-kantory zyskały taką popularność?

-

Wymieniając walutę w banku, musimy liczyć się z wysoką, indywidualnie ustalaną marżą. Wiąże się to z wyższymi kosztami ponoszonymi przez klienta, co przy dużych kwotach wymiany stanowić może poważne dodatkowe obciążenie domowego lub firmowego budżetu. W e-kantorach wymienimy pieniądze taniej, ponieważ stosują one niższe marże. Dlaczego? – Coraz więcej Polaków jest świadomych, że kupując waluty w internecie, są w stanie sporo zaoszczędzić. Nawet do 6 .proc w porównaniu do oferty w banku czy w kantorze stacjonarnym. Klienci sami mogą to sprawdzić – na stronach serwisów publikowane są kalkulatory korzyści, które porównują kurs e-kantoru z kursem w wybranym przez klienta banku – tłumaczy Łukasz Olek ze spółki Currency One, będącej liderem branży i właścicielem serwisu Internetowykantor.pl




::
Komu się opłaca?
::

Wśród klientów e-kantorów przeważającą część stanowią ludzie młodzi, wykształceni, z dużych i średnich miast. To właśnie coraz większa świadomość Polaków sprawia, że zaczynają bardziej interesować się swoimi finansami i nie chcą przepłacać podczas przewalutowania, czyli jednoczesnej sprzedaży oraz kupna waluty po określonym kursie. Usługi kantorów internetowych kierowane są zarówno do osób prywatnych, jak też do przedsiębiorców. W przypadku tej pierwszej grupy zdecydowaną większość stanowią turyści, osoby zarabiające za granicą bądź spłacające kredyt w obcej walucie. Dla przedsiębiorców ważną kwestią będzie możliwość negocjowania wysokości kursu w przypadku regularnych wymian dużych kwot oraz brak limitów wymian.


::
Online znaczy bezpiecznie i wygodnie
::


To niski spread jest główną zaletą kantorów internetowych, która sprawia, że obecnie już 600 tysięcy osób korzysta z ich usług. Klienci doceniają jednak także inne aspekty tego nowoczesnego rozwiązania. Jednym z nich jest bezpieczeństwo – w tym przypadku nie musimy obawiać się kłopotliwego transportowania dużej ilości gotówki, jak również błędnego przeliczenia banknotów lub wydania nam fałszywych pieniędzy. Jednocześnie właściciele e-kantorów przywiązują szczególną wagę do zabezpieczeń stosowanych w swoich serwisach, sięgając po zaawansowane technologicznie systemy używane w bankowości elektronicznej. Dodatkowo, każda transakcja musi zostać zatwierdzona przez kilku pracowników, nie ma więc mowy o pomyłce. Cały proces monitoruje też zespół ekspertów.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.