Wymiana waluty przez internet: online znaczy taniej?

Wymiana waluty przez internet: online znaczy taniej?

Brief.pl / Wiedza

Podczas gdy w kantorach internetowych spread, czyli różnica pomiędzy ceną sprzedaży a ceną kupna waluty wynosi do 2 .proc, w banku może być na poziomie nawet 8 .proc Nic dziwnego, że serwisy wymiany walut przez internet cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a polski rynek wymiany walut online wart jest już ponad 16 miliardów złotych. Co sprawiło, że e-kantory zyskały taką popularność?

-

Wymieniając walutę w banku, musimy liczyć się z wysoką, indywidualnie ustalaną marżą. Wiąże się to z wyższymi kosztami ponoszonymi przez klienta, co przy dużych kwotach wymiany stanowić może poważne dodatkowe obciążenie domowego lub firmowego budżetu. W e-kantorach wymienimy pieniądze taniej, ponieważ stosują one niższe marże. Dlaczego? – Coraz więcej Polaków jest świadomych, że kupując waluty w internecie, są w stanie sporo zaoszczędzić. Nawet do 6 .proc w porównaniu do oferty w banku czy w kantorze stacjonarnym. Klienci sami mogą to sprawdzić – na stronach serwisów publikowane są kalkulatory korzyści, które porównują kurs e-kantoru z kursem w wybranym przez klienta banku – tłumaczy Łukasz Olek ze spółki Currency One, będącej liderem branży i właścicielem serwisu Internetowykantor.pl




::
Komu się opłaca?
::

Wśród klientów e-kantorów przeważającą część stanowią ludzie młodzi, wykształceni, z dużych i średnich miast. To właśnie coraz większa świadomość Polaków sprawia, że zaczynają bardziej interesować się swoimi finansami i nie chcą przepłacać podczas przewalutowania, czyli jednoczesnej sprzedaży oraz kupna waluty po określonym kursie. Usługi kantorów internetowych kierowane są zarówno do osób prywatnych, jak też do przedsiębiorców. W przypadku tej pierwszej grupy zdecydowaną większość stanowią turyści, osoby zarabiające za granicą bądź spłacające kredyt w obcej walucie. Dla przedsiębiorców ważną kwestią będzie możliwość negocjowania wysokości kursu w przypadku regularnych wymian dużych kwot oraz brak limitów wymian.


::
Online znaczy bezpiecznie i wygodnie
::


To niski spread jest główną zaletą kantorów internetowych, która sprawia, że obecnie już 600 tysięcy osób korzysta z ich usług. Klienci doceniają jednak także inne aspekty tego nowoczesnego rozwiązania. Jednym z nich jest bezpieczeństwo – w tym przypadku nie musimy obawiać się kłopotliwego transportowania dużej ilości gotówki, jak również błędnego przeliczenia banknotów lub wydania nam fałszywych pieniędzy. Jednocześnie właściciele e-kantorów przywiązują szczególną wagę do zabezpieczeń stosowanych w swoich serwisach, sięgając po zaawansowane technologicznie systemy używane w bankowości elektronicznej. Dodatkowo, każda transakcja musi zostać zatwierdzona przez kilku pracowników, nie ma więc mowy o pomyłce. Cały proces monitoruje też zespół ekspertów.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.