wp - grudzien 2016

Jak odnieść sukces w digital marketingu w 2015 roku?

Jak odnieść sukces w digital marketingu w 2015 roku?

Brief.pl / Wiedza

Sekretem sukcesu w digital marketingu w 2015 roku jest prostota. Musisz znać swojego klienta. Początek nowego to idealny moment, aby usiąść i przeanalizować charakterystykę jakości swoich klientów. Każda nisza czymś się różni, lecz istnieją takie cechy, które oddają charakter większości.

-

Zastanawiasz się, jak lepiej wykorzystywać narzędzia online w nowym roku? Oto 15 rad, dzięki, którym dowiesz się, jak lepiej dotrzeć do pokolenia milenialsów poprzez digital marketing.

 

1. Milenialsi są najzamożniejszą grupą demograficzną

Dzisiejsi milenialsi mają pieniędze i chcą je wydawać. Stanowią największy odsetek wśród osób nabywających. Nie chcą oni jednak tracić pieniędzy na samochody, telewizję kablową, domy czy alkohol, które nie są wcale tanie.

Rada: Rynek należy do milenialsów. Oni mają pieniądze.

2. 74 proc. wierzy w swoją moc wpływania na decyzje dotyczące nabywanych dóbr innych

Milenialsi to grupa młodych, modnych, bystrych osób, która potrafi wpływać na innych… albo chociaż tak im się wydaje. Zdecydowana większość z nich myśli, iż jest zdolna do wywierania wpływu na zakupy swoich rodzin i znajomych. Aż 76 proc. z nich wierzy, że innym bardzo zależy na ich opinii.

Rada: Bądź marką, o której warto mówić.

3. 109,5 - przeciętna liczba wiadomości tekstowych wysyłanych w ciągu każdego dnia

Do tych, którzy skupiają się jedynie na email marketingu oraz social media: nie zapominajcie o wiadomościach tekstowych! Wielu klientów komunikuje się najaktywniej właśnie w ten sposób.

Rada: Docieraj do klientów przez wiadomości tekstowe.

4. 63 proc. kobiet i 73% mężczyzn będzie sprawdzać swoje telefony co godzinę

Aktualnie ludzie są podłączeni do sieci bezustannie dzięki swoim smartphone’om. Większość klientów nie rozstaje się ze swoim telefonem przez 22 godziny w ciągu dnia. Optymalizacja wersji mobilnych, łatwy w użytkowaniu design oraz możliwość mobilnej płatności staną się konieczne.

Rada: Skup się na mobilnej wszechobecności, włączając w to możliwość mobilnej płatności.

5. 95 proc. klientów chce, aby marka znała ich potrzeby i aktywnie śledziła zmiany tych potrzeb

Kienci oczekują, że będzie się o nich zabiegać. Wysyłaj im maile, wiadomości, sporządzaj raporty rynkowe, sprzedawaj. Niezdecydowani oczekują tego, jeśli mają zostać Twoimi klientami.

Rada: Aktywnie prowadź badania rynku, aby widzieć, czego oczekuje Twoja grupa docelowa.

6. 75 proc. nie wierzy, że reklamy mówią prawdę

Tradycyjna reklama jest przewidywalna, schematycznie odbierana przez klientów. Mimo że koszt tradycyjnej reklamy jest wysoki, nie posiada on takiego samego poziomu wiarygodności. Dużo większe zaufanie klienta możesz uzyskać poprzez wykorzystanie marketingu treści w internecie niż tradycyjnej reklamy.

Rada: Popieraj danymi to, o czym mówisz.

7. 92 proc. jest bardziej skłonna uwierzyć infomacji interentowej niż przekazanej przez inny kanał komunikacji

Jeśli wierzysz w moc online marketingu, dobrze robisz! Takie samo podejście mają klienci. Ufają oni bardziej informacjom internetowym, dają oni największy kredyt zaufania markeitngowi treści, w którego tworzenie przedsiębiorca musi włożyć wiele wysiłku.

Rada: Angażuj się i używaj marketingu treści. A potem zrób jeszcze coś.

8. 76 proc. zwraca uwagę na to, gdzie produkt został wykonany

Ludzie lubią lokalne produkty. Jeśli produkt jest lokalny, przynajmniej zwrócona zostanie uwaga na miejsce wykonania.

Rada: Zwracaj uwagę na swoje produkty i źródło materiałów, z których są wykonywane, ponieważ klient przykłada do tego wagę.

9. 69 proc. woli marki otwarte na akcje CSR

W oczach swoich klientów nie jesteś tylko sumą swoich biznesowych poczynań. Twoja firma jest także odpowiedzialna za czynienie dobra.

Rada: Bądź otwarty na akcje społeczne i realizuj je.

10. 88 proc. wierzy, że marki powinny poszukiwać rozwiązań, aby świat był lepszym miejscem

Marketing to coś ponad dobry produkt, zręczna prezentacja, odpowiednie podejście do swoich odbiorców. W dzisiejszych czasach ważne jest także dążenie do polepszenia stanu naszej planety, aby była lepszym miejscem, gdzie dobrze się żyje. Weź odpowiedzialność za jakąś część społeczeństwa, inaczej klienci nie obdarzą Cię sympatią.

Rada: Nie koncentruj się jedynie na biznesie. Angażuj się społecznie.

11. 83 proc. klientów uważa, że firmy powinny wspierać działalność nonprofit i organizacje charytatywne

Jeśli Twoja firma nie daje klientom dostatecznych powodów, nie oczekuj, że oni sami zaczną ją doceniać. W ich odczuciu, jako działalność nastawiona na zysk, jesteś zobowiązany w jakiś sposób się dzielić.

Rada: Wspieraj potrzebujących.

12. 50 proc. napisze o pozytywnych doświadczeniach, a 39 proc. opisze swoje negatywne doświadczenia

Klienci przez doświadczenia zakupowe przechodzą z kciukami gotowymi do napisania nastepnego posta na kilku portalach. Jeśli Twoje usługi wzbudzą w nich zachwyt, istnieje duża szansa na to, że podzielą się oni swoimi doświadczenami z szerszą publicznością. Zwróć jednak uwagę na to, że dzielą się oni nie tylko pozytywnymi spostrzeżeniami, lecz także tymi działającymi na Twoją niekorzyść.

Rada: Obsługa klienta, nawet prowadzona online, jest teraz istotna bardziej niż kiedykolwiek, a na jej temat mogą powstawać tak pozytywne, jak i negatywne opinie.

13. 89 proc. klientów nie zamieni swojej ulubionej marki na inną

Jeśli chcesz rywalizować z wielkimi markami, będziesz miał z tym wielki problem. Większość klientów znajduje swoją ulubioną markę i jest jej wierny. Jak mówią badania, 80 proc. amerykańskich milenialsów zgadza się, że “gdy raz znajdę odpowiadającą mi markę czy produkt, trzymam się tego”.

Rada: Chcąc zaistnieć w danej branży, musisz się czymś znacznie wyróżnić.

14. 50 proc. używa przynajmniej czterech źródeł przed podjęciem dezycji, a jedna trzecia używa siedmiu lub więcej źródeł

Kupujący szkają informacji przed zakupem. Swoją opinię budują na wielu źródłach. Osoby, które teraz są Twoimi klientami najprawdopodobniej sprawdziły także Twoją konkurencję i nie ma w internecie opinii na Twój temat, której nie przeczytały.

Rada: Postaraj się dostarczać swoim klientom jak najlepsze informacje, które pozwolą im podjąć decyzję odpowiadającą ich potrzebom.

15. 82 proc. dołączyłoby do internetowego społeczeństwa, które wspiera marka, której ufają

Twoja obecność na YouTube, Facebooku, Twitterze i LinkedIn jest bardzo istotna. Klienci chcą identyfikować się z marką.

Rada: Twórz swoją społeczność i daj jej uczucie, jakiego potrzebują.

 

Podsumowanie

Rok 2015 może okazać się kluczowy, dużo zależeć może od tego, jak zbudujesz swój wizerunek na rynku. To prawdziwa szansa, obciążona odpowiednio wielkim ryzykiem.

Jak Ty chcesz zmienić swoje podejście do digital marketingu w 2015 roku?


Źródło: forbes.com

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.