Motocykle w dynamicznym natarciu

Motocykle w dynamicznym natarciu

Brief.pl / Technologie

Wyniki sprzedaży po pierwszym kwartale potwierdzają, że nowelizacja w prawie o kierujących pojazdami istotnie wpłynęła na rynek motocykli i zachowania konsumentów.

-

 

Do lipca br. rynek motocykli w Polsce utrzymywał się na poziomie sprzedaży analogicznej do roku 2013, a jego dynamika wzrostu była zerowa. Sytuację diametralnie zmieniła nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami, podpisana przez Prezydenta RP 16 lipca br. W okresie od lipca do listopada 2014 zostało zarejestrowanych 2674 sztuki nowych motocykli o pojemności 125 ccm, czyli o 300 .proc więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Maksymalny wzrost sprzedaży motocykli 125 ccm nastąpił w październiku, kiedy to rynek wzrósł o 550 .proc w stosunku do analogicznego miesiąca w 2013 roku.

 

 

Zdaniem ROMETA okresem formowania się rynku skuterów i motocykli 125 ccm będzie sezon 2015, ale nie osiągnie on jeszcze maksymalnego poziomu. Określenie docelowego wolumenu sprzedaży i weryfikacja rzeczywistej pozycji tej grupy motocykli w branży nastąpi w kolejnych sezonach 2016 i 2017, a okres nasycenia rynku może wystąpić, podobnie jak w przypadku motorowerów, po okresie 5 lat.

 

„Wielu kierowców samochodów wciąż nie wie, że może poruszać się motocyklem bez dodatkowych uprawnień. Sądzimy więc, że ten rynek ma szansę na kontynuowanie dynamicznego rozwoju, bo motocykle 125 ccm wybierają głównie osoby w średnim wieku, czyli grupa konsumentów o największym potencjale zakupowym. ” – komentuje Agnieszka Starzyk, dyrektor ROMET MOTORS.

 

Sprzedaż motocykli 125 ccm wyprzedziła najpopularniejsze modele z najcięższymi silnikami o pojemności powyżej 750 ccm i stanowi obecnie 40 .proc wszystkich sprzedawanych motocykli. W ostatnim kwartale widoczna jest zmiana preferencji klientów odnośnie wyboru rodzaju motocykla. Najczęściej wybierane modele 125ccm należą do grupy STREET BIKE, jednak największą dynamikę sprzedaży odnotował segment BIG SCOOTER, który przesunął się na drugie miejsce w udziale w rynku.

 



 

 

Dane PZPM potwierdza Romet, który od 2008 roku sprzedaje najwięcej motocykli w Polsce. „Najlepiej sprzedają się modele 125 ccm o klasycznym wzornictwie i najlepszym stosunku jakości do ceny – tu niekwestionowanym liderem jest Romet K125. Jednak największy wzrost w tym roku – o ponad 200 .proc - odnotowaliśmy w grupie BIG SCOOTER – zapewne dlatego, że są to najbardziej komfortowe pojazdy do poruszania się w zakorkowanych miastach.” komentuje Agnieszka Starzyk.

 

Romet zamierza kontynuować rozwój segmentu motocykli 125ccm, żeby w pełni zaspokoić potrzeby rynku. Firma przygotowała się do tego m.in. wzbogacając ofertę współpracy handlowej o kolejne formaty franczyzy motoryzacyjnej oraz wielkopowierzchniowej z dobrą lokalizacją i identyfikacją wizualną. Wzmocniony został dział produktu oraz projektowania, którego zadaniem jest dopasowanie produktów do grupy docelowej pojazdów o pojemności 125 cm. (21 plus), która oczekuje konkretnych rozwiązań funkcjonalnych w pojazdach, jak również odpowiedniej kolorystyki i kalkomanii.

 

„Romet ma najszerszą kolekcję motocykli 125 w Polsce, Jako jedyna marka byliśmy przygotowani na wysokie wzrosty popytu już przed wejściem nowelizacji i zabezpieczyliśmy zwiększoną dostępność pojazdów 125 ccm. Wiele nowości na sezon 2015 już jest w dystrybucji lub wchodzi do sprzedaży w najbliższych tygodniach.” – podsumowuje Agnieszka Starzyk – dyrektor Romet Motors.

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.