Motocykle w dynamicznym natarciu

Motocykle w dynamicznym natarciu

Brief.pl / Technologie

Wyniki sprzedaży po pierwszym kwartale potwierdzają, że nowelizacja w prawie o kierujących pojazdami istotnie wpłynęła na rynek motocykli i zachowania konsumentów.

-

 

Do lipca br. rynek motocykli w Polsce utrzymywał się na poziomie sprzedaży analogicznej do roku 2013, a jego dynamika wzrostu była zerowa. Sytuację diametralnie zmieniła nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami, podpisana przez Prezydenta RP 16 lipca br. W okresie od lipca do listopada 2014 zostało zarejestrowanych 2674 sztuki nowych motocykli o pojemności 125 ccm, czyli o 300 .proc więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Maksymalny wzrost sprzedaży motocykli 125 ccm nastąpił w październiku, kiedy to rynek wzrósł o 550 .proc w stosunku do analogicznego miesiąca w 2013 roku.

 

 

Zdaniem ROMETA okresem formowania się rynku skuterów i motocykli 125 ccm będzie sezon 2015, ale nie osiągnie on jeszcze maksymalnego poziomu. Określenie docelowego wolumenu sprzedaży i weryfikacja rzeczywistej pozycji tej grupy motocykli w branży nastąpi w kolejnych sezonach 2016 i 2017, a okres nasycenia rynku może wystąpić, podobnie jak w przypadku motorowerów, po okresie 5 lat.

 

„Wielu kierowców samochodów wciąż nie wie, że może poruszać się motocyklem bez dodatkowych uprawnień. Sądzimy więc, że ten rynek ma szansę na kontynuowanie dynamicznego rozwoju, bo motocykle 125 ccm wybierają głównie osoby w średnim wieku, czyli grupa konsumentów o największym potencjale zakupowym. ” – komentuje Agnieszka Starzyk, dyrektor ROMET MOTORS.

 

Sprzedaż motocykli 125 ccm wyprzedziła najpopularniejsze modele z najcięższymi silnikami o pojemności powyżej 750 ccm i stanowi obecnie 40 .proc wszystkich sprzedawanych motocykli. W ostatnim kwartale widoczna jest zmiana preferencji klientów odnośnie wyboru rodzaju motocykla. Najczęściej wybierane modele 125ccm należą do grupy STREET BIKE, jednak największą dynamikę sprzedaży odnotował segment BIG SCOOTER, który przesunął się na drugie miejsce w udziale w rynku.

 



 

 

Dane PZPM potwierdza Romet, który od 2008 roku sprzedaje najwięcej motocykli w Polsce. „Najlepiej sprzedają się modele 125 ccm o klasycznym wzornictwie i najlepszym stosunku jakości do ceny – tu niekwestionowanym liderem jest Romet K125. Jednak największy wzrost w tym roku – o ponad 200 .proc - odnotowaliśmy w grupie BIG SCOOTER – zapewne dlatego, że są to najbardziej komfortowe pojazdy do poruszania się w zakorkowanych miastach.” komentuje Agnieszka Starzyk.

 

Romet zamierza kontynuować rozwój segmentu motocykli 125ccm, żeby w pełni zaspokoić potrzeby rynku. Firma przygotowała się do tego m.in. wzbogacając ofertę współpracy handlowej o kolejne formaty franczyzy motoryzacyjnej oraz wielkopowierzchniowej z dobrą lokalizacją i identyfikacją wizualną. Wzmocniony został dział produktu oraz projektowania, którego zadaniem jest dopasowanie produktów do grupy docelowej pojazdów o pojemności 125 cm. (21 plus), która oczekuje konkretnych rozwiązań funkcjonalnych w pojazdach, jak również odpowiedniej kolorystyki i kalkomanii.

 

„Romet ma najszerszą kolekcję motocykli 125 w Polsce, Jako jedyna marka byliśmy przygotowani na wysokie wzrosty popytu już przed wejściem nowelizacji i zabezpieczyliśmy zwiększoną dostępność pojazdów 125 ccm. Wiele nowości na sezon 2015 już jest w dystrybucji lub wchodzi do sprzedaży w najbliższych tygodniach.” – podsumowuje Agnieszka Starzyk – dyrektor Romet Motors.

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?