Polska rezygnuje z Expo 2015

Polska rezygnuje z Expo 2015

Brief for Poland / Aktualności

Minister gospodarki zdecydował, że Polska nie weźmie udziału w Expo 2015 w Mediolanie, ze względu na duże koszty przedsięwzięcia niewspółmierne do efektów.

-

"Puls Biznesu" podaje, że decyzja już zapadła, ale biuro prasowe twierdzi, że ostateczne stanowisko MG zajmie w tym tygodniu.

- Polska nie musi się promować w Europie za duże pieniądze, co innego na innych kontynentach. Ponadto Expo trochę się przeżywa, to już nie jest XX wiek. Obecnie mamy wiele skuteczniejszych instrumentów promocji państw, w tym gospodarki - przekonuje w rozmowie z "Pulsem Biznesu" Adam Szejnfeld z PO.

Nie brakuje też głosów krytyki. Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, mówi, że decyzja MG brzmi jak zły sen.- Żywność stanowi kilkanaście procent naszego eksportu, a promocja kraju przez żywność i kuchnię jest najszybszą, najbardziej efektowną i najtańszą formą i pieniądze na nią powinny się znaleźć - twierdzi Szumowski.

Przypomnijmy, że polski pawilon na Expo 2010 w Szanghaju odwiedziło 8,5 mln osób. Było to uznawane za ogromny sukces Polski.

Projekt pawilonu polskiego na Expo 2010 w Szanghaju

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.