...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polska rezygnuje z Expo 2015

Minister gospodarki zdecydował, że Polska nie weźmie udziału w Expo 2015 w Mediolanie, ze względu na duże koszty przedsięwzięcia niewspółmierne do efektów.

„Puls Biznesu” podaje, że decyzja już zapadła, ale biuro prasowe twierdzi, że ostateczne stanowisko MG zajmie w tym tygodniu.

– Polska nie musi się promować w Europie za duże pieniądze, co innego na innych kontynentach. Ponadto Expo trochę się przeżywa, to już nie jest XX wiek. Obecnie mamy wiele skuteczniejszych instrumentów promocji państw, w tym gospodarki – przekonuje w rozmowie z „Pulsem Biznesu” Adam Szejnfeld z PO.

Nie brakuje też głosów krytyki. Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, mówi, że decyzja MG brzmi jak zły sen.- Żywność stanowi kilkanaście procent naszego eksportu, a promocja kraju przez żywność i kuchnię jest najszybszą, najbardziej efektowną i najtańszą formą i pieniądze na nią powinny się znaleźć – twierdzi Szumowski.

Przypomnijmy, że polski pawilon na Expo 2010 w Szanghaju odwiedziło 8,5 mln osób. Było to uznawane za ogromny sukces Polski.

Projekt pawilonu polskiego na Expo 2010 w Szanghaju

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF