Twitter – real time monitoring

Twitter – real time monitoring

Brief.pl / Wiedza

Aktualnie rynek mediów społecznościowych zdominowały serwisy krótkiej treści takie jak Instagram i Twitter. Facebook, pomimo integracji z innymi narzędziami, nie jest już tak skuteczny w podbijaniu internetowego rynku.

-

Na Twitterze i na Instagramie zachodzą duże zmiany – ten pierwszy wprowadził nieco inną segregację treści, drugi pozwolił na dodawanie linków do zdjęć (oczywiście to tylko przykłady zmian, w rzeczywistości jest ich dużo więcej). Takie zmiany stawiają nowe wyzwania przed narzędziami do monitoringu mediów i innymi podmiotami pozyskującymi dane z mediów społecznościowych.

Specyfikę wymienionych serwisów określa czas reakcji dla poszczególnych zdarzeń. Hashtagi zorganizowane na potrzeby kampanii reklamowych czy akcji społecznych to tylko niewielki ułamek komunikacji na tych platformach. Podczas mistrzostw świata w piłce siatkowej mężczyzn 2014 każda z drużyn miała swój własny hashtag, dzięki któremu kibice mogli w szybki sposób porozumiewać się między sobą i oceniać sposób gry (np. #TeamPoland). Taka komunikacja to duża ilość treści w krótkim czasie. To nie tylko świetne źródło informacji, ale i wymóg błyskawicznego reagowania.



W internecie znaleźć można kilka ciekawych narzędzi monitorujących treści na Twitterze. Spośród serwisów o ogólnym profilu wyróżnić można TweetPing, prezentujący informacje na temat aktualnej aktywności użytkowników Twittera w określonych krajach oraz Trendsmap, gdzie na międzynarodowych mapach można śledzić najpopularniejsze hashtagi. Nie brakuje również tematycznych serwisów, tworzonych przy okazji konkretnych wydarzeń.


 

TweetPing
Serwis: TweetPing


Trendsmap
Serwis: Trendsmap


Przykładami mogą być RealTimePanel Newspoint na potrzeby konferencji Mixx Awards 2014 oraz serwis Realtime Billboard z listami popularnych artystów.


Realtime Billboard

Serwis: Realtime Billboard





Monitoring nastawiony na szybkie reagowanie powinien uwzględniać ogromną ilość przetwarzanych danych i ich różnorodność. Pomimo ustalonych hashtagów w grę wchodzą również modyfikacje użytkowników, błędy lub niedokładne frazy oraz słowa, które nie zostały oznaczone znakiem #, ale również powinny być brane pod uwagę.

Jak można wykorzystać real time monitoring w działaniach promocyjnych? Z jednej strony można go potraktować jako narzędzie promocji sprzedaży i wykorzystywać jako kanał kontaktu z potencjalnymi klientami. Z drugiej strony można, tworząc ciekawy serwis wizualizujący popularność określonych tematów, sprowokować użytkowników do rywalizacji (np. ranking najpopularniejszych użytkowników). Do tego tworzyć można konkursy wykorzystujące hashtagi oraz organizować spontaniczne akcje dzielenia się treściami. Monitoring może posłużyć do odnalezienia treści i ich agregowania w atrakcyjny dla odbiorcy sposób.

 

 

 © Rawpixel - Zobacz portfolio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.