Twitter – real time monitoring

Twitter – real time monitoring

Brief.pl / Wiedza

Aktualnie rynek mediów społecznościowych zdominowały serwisy krótkiej treści takie jak Instagram i Twitter. Facebook, pomimo integracji z innymi narzędziami, nie jest już tak skuteczny w podbijaniu internetowego rynku.

-

Na Twitterze i na Instagramie zachodzą duże zmiany – ten pierwszy wprowadził nieco inną segregację treści, drugi pozwolił na dodawanie linków do zdjęć (oczywiście to tylko przykłady zmian, w rzeczywistości jest ich dużo więcej). Takie zmiany stawiają nowe wyzwania przed narzędziami do monitoringu mediów i innymi podmiotami pozyskującymi dane z mediów społecznościowych.

Specyfikę wymienionych serwisów określa czas reakcji dla poszczególnych zdarzeń. Hashtagi zorganizowane na potrzeby kampanii reklamowych czy akcji społecznych to tylko niewielki ułamek komunikacji na tych platformach. Podczas mistrzostw świata w piłce siatkowej mężczyzn 2014 każda z drużyn miała swój własny hashtag, dzięki któremu kibice mogli w szybki sposób porozumiewać się między sobą i oceniać sposób gry (np. #TeamPoland). Taka komunikacja to duża ilość treści w krótkim czasie. To nie tylko świetne źródło informacji, ale i wymóg błyskawicznego reagowania.



W internecie znaleźć można kilka ciekawych narzędzi monitorujących treści na Twitterze. Spośród serwisów o ogólnym profilu wyróżnić można TweetPing, prezentujący informacje na temat aktualnej aktywności użytkowników Twittera w określonych krajach oraz Trendsmap, gdzie na międzynarodowych mapach można śledzić najpopularniejsze hashtagi. Nie brakuje również tematycznych serwisów, tworzonych przy okazji konkretnych wydarzeń.


 

TweetPing
Serwis: TweetPing


Trendsmap
Serwis: Trendsmap


Przykładami mogą być RealTimePanel Newspoint na potrzeby konferencji Mixx Awards 2014 oraz serwis Realtime Billboard z listami popularnych artystów.


Realtime Billboard

Serwis: Realtime Billboard





Monitoring nastawiony na szybkie reagowanie powinien uwzględniać ogromną ilość przetwarzanych danych i ich różnorodność. Pomimo ustalonych hashtagów w grę wchodzą również modyfikacje użytkowników, błędy lub niedokładne frazy oraz słowa, które nie zostały oznaczone znakiem #, ale również powinny być brane pod uwagę.

Jak można wykorzystać real time monitoring w działaniach promocyjnych? Z jednej strony można go potraktować jako narzędzie promocji sprzedaży i wykorzystywać jako kanał kontaktu z potencjalnymi klientami. Z drugiej strony można, tworząc ciekawy serwis wizualizujący popularność określonych tematów, sprowokować użytkowników do rywalizacji (np. ranking najpopularniejszych użytkowników). Do tego tworzyć można konkursy wykorzystujące hashtagi oraz organizować spontaniczne akcje dzielenia się treściami. Monitoring może posłużyć do odnalezienia treści i ich agregowania w atrakcyjny dla odbiorcy sposób.

 

 

 © Rawpixel - Zobacz portfolio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.