wp - grudzien 2016

Pozycjonowanie na przestrzeni lat

Pozycjonowanie na przestrzeni lat

Brief.pl / Wiedza

Rozwój marketingu internetowego w Polsce to głównie lata 2005 i 2006. Wówczas usługi pozycjonowania były nastawione na efekt. Nastąpił jednak przełom, który zmienił je w długotrwały, jeszcze owocniejszy proces. Jak pozycjonowanie stało się podstawą funkcjonowania dzisiejszego biznesu w Internecie?

-

Skuteczne kiedyś metody promowania strony internetowej dziś okazują się zawodne. Podczas pozycjonowania nie analizowano dokładnie poszczególnych kroków tego procesu. Dziś widać duże zmiany w tym zakresie. Specjaliści od pozycjonowania doskonale wiedzą jak wykorzystać zdobywane latami doświadczenie i wiedzę. W tym celu nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje, by być na bieżąco z efektywnymi i etycznymi praktykami w tym zakresie. Bazując jednak na dotychczasowych rozwiązaniach, ucząc się na błędach oraz wyciągając właściwe wnioski, można opracować niezawodną formułę pozycjonowania.

::
Inwestycja, która się opłaci
::

Dawne metody pozycjonowania nie pomogłyby obecnie w odniesieniu sukcesu, na jaki nastawiony jest klient. Sukces rozumiany jest jako osiągnięcie wysokiej i stabilnej pozycji w wyszukiwarce Google. Gdy usługi pozycjonowania nie były tak popularne, a klienci nie byli świadomi ich potencjału, pozycjonowanie stron było stosunkowo niedrogie. Natomiast wraz ze zmianami w wyszukiwarce, stopniowo zmieniły się opłaty oraz system rozliczeń. Na dzisiejsze stawki ma wpływ zarówno konkurencja, jakość serwisu, jak i historia domeny, pod którą strona się znajduje.

- Firmy oferujące unikalne i innowacyjne usługi lub produkty o małej dostępności mogą martwić się jedynie kilkoma konkurencyjnymi serwisami z podobnym asortymentem. Dostęp do wysokich pozycji utrudnia jednak sytuacja, gdy klient oferuje bardzo popularny asortyment, jak np. mikrofalówki. Odpowiedzią jest pozycjonowanie w formule KOP. Zapewnia ona właścicielom średnich i dużych firm długofalowe korzyści, jakie płyną z osiągania przez stronę www wysokiej i stabilnej pozycji. Ponadto, zapewniony jest wartościowy ruch. Gwarantuje to klientom przede wszystkim wysoki zwrot z takiej inwestycji, który potwierdza najwyższą jakość usług i obsługi – tłumaczy Michał Kliszczak, właściciel firmy EACTIVE wiemy jak.

Treści prezentowane na stronie klienta powinny być spójne i bogate w niezbędne dla odbiorców informacje. W innym przypadku serwis nie znajdzie się na wymaganej pozycji w Google, nawet z wykorzystaniem znakomicie sprawdzających się do tej pory metod. Dawniej liczyła się przede wszystkim ilość linków, która podnosiła pozycję w rankingu. Warto zwrócić uwagę również na przeszłość domeny, ponieważ to właśnie ona determinuje kolejne kroki podejmowane przez ekspertów pozycjonowania. Wiedzą oni jak ważna jest dotychczasowa historia domeny i jak wykorzystać tę wiedzę. Jeśli w przeszłości na daną domenę nałożono kary za nieetyczne metody pozycjonowania, obecne działania marketingu internetowego będą znacznie utrudnione. To też podnosi cenę za usługi pozycjonowania.


::
Zmiana metod pozycjonowania
::

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google staje się coraz bardziej złożone. Powodem jest coraz większa liczba serwisów, które stają w szranki o najlepsze, czyli najwyższe miejsca. Na stopień zaawansowania obecnych metod pozycjonowania wpływają także odgórne zmiany algorytmów wyszukiwarki. Dawniej wystarczyło dodawanie stron do katalogów i optymalizacja, by umieścić stronę na wysokiej pozycji. W 2013 roku Google zaktualizowało algorytm Pingwin, co nie pozostało bez wpływu na podejmowane w 2014 roku działania agencji SEO. Pingwin znacząco ograniczył spam, który miał na celu wybijanie witryn na wysokie pozycje. Wykrył bowiem wszystkie działania niezgodne z etyką i wytycznymi wyszukiwarki Google, jak np. korzystanie z Systemu Wymiany Linków. Specjaliści z EACTIVE wiemy jak mają świadomość, że znaczące dla długotrwałych efektów jest stawianie na jakość linków, a nie na ich ilość. Wobec tych modyfikacji ekspertom dłużej zajmie pozycjonowanie określonego serwisu zgodnie z oczekiwaniami. Kluczowe jest więc indywidualne podejście do każdego klienta i potrzeb jego serwisu.

::
Pozycjonowanie złożoną serią działań
::

Dzisiejsze usługi pozycjonowania bazują na analizowaniu słów kluczowych oraz optymalizacji odpowiednio dopasowanej do serwisu klienta. W działaniach specjalistów od pozycjonowania jest widoczny również nacisk na content marketing, czyli tzw. marketing treści. Jest to strategia, która polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikację atrakcyjnych i przydatnych dla określonej grupy treści. Należą do nich również grafiki oraz filmy video. Stawiając na aktualne i unikalne artykuły, które nie są najeżone słowami kluczowymi, efektywnie buduje się długotrwałe relacje z odbiorcą. Znaczenie ma też to, czy autor wzbudza zaufanie. Internauci zdecydowanie preferują ciekawe wizualizacje oraz treści, napisane przez osobę kompetentną.

W ostatnich latach wprowadzono wiele zmian algorytmu wyszukiwarki Google. Niezmienne pozostało to, jak istotny przy pozycjonowaniu jest proces link buildingu. To nic innego jak linkowanie, czyli pozyskiwanie odsyłaczy do pozycjonowanej strony z innych stron internetowych. Linki naturalne, najbardziej wartościowe, są umieszczone bezinteresownie lub jako element marketingu wirusowego w zasobach sieci przez internautów. Linki nienaturalne natomiast manipulują pozycjami w wyszukiwarce. By kolejne kroki pozycjonowania miały odpowiedni rezultat, ważny jest stały monitoring i analizowanie efektów. Czynności te są na stałe wpisane w działania specjalistów od pozycjonowania.

Nie da się już pozycjonować tak jak kiedyś. Jest to nieskuteczne, a działania te nie są długofalowe. Dla firmy, której jedynym kanałem dystrybucji jest Internet, pozycjonowanie spamem nie przyniesie zysków, sprzedaży ani rozwoju. Jedynie z wykorzystaniem nowych, bardziej zaawansowanych metod, strona znajdzie się na stabilnej pozycji. Warto więc zwrócić się do ekspertów, którzy wiedzą jak osiągnąć zadowalające efekty, a zatem zapewnić witrynie stałość w wynikach wyszukiwania.

© Artco - Zobacz portfolio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.