Reklama‬ online przyspiesza

Reklama‬ online przyspiesza

Brief.pl / Wiedza

Według IAB AdEx, w trzecim kwartale 2014 roku dynamika reklamy online w Polsce wyniosła 9,2% rok do roku, co oznacza przyspieszenie względem wcześniejszych kwartałów bieżącego roku. Badanie jest realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

-

 

Wartość wydatków w okresie styczeń–wrzesień wyniosła tym samym 1,87 miliarda złotych, czyli o ponad 116 milionów złotych więcej niż w analogicznym okresie roku wcześniejszego. W okresie lipiec–wrzesień 2014 roku dynamika wzrostu wartości reklamy cyfrowej przyspieszyła względem wcześniejszych kwartałów bieżącego roku (odpowiednio: Q1=6,4 .proc, Q2= 4,6 .proc). Tym samym w trzecim kwartale indeks wyniósł
9,2 .proc, co przełożyło się na całkowity wzrost po trzech kwartałach na poziomie 6,6 .proc. Obserwowany trend jest dobrą prognozą dla całorocznych wyników.

– Obserwując tegoroczne indeksy PKB i dalsze prognozy gospodarcze, a także trendy panujące na rynku reklamowym, spodziewaliśmy się odbicia w końcówce roku. Trzeci kwartał przyniósł w końcu odzwierciedlenie pozytywnych nastrojów inwestycyjnych i można oczekiwać, że ten trend utrzyma się w końcówce roku. – mówi Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.

Udział poszczególnych formatów w torcie reklamowym online nie zmienił się znacznie w stosunku do trzech pierwszych kwartałów 2013 roku i jest odzwierciedleniem dynamiki poszczególnych formatów. Reklama graficzna, marketing w wyszukiwarkach oraz ogłoszenia odnotowały kilkuprocentowe wzrosty, podczas gdy e-mail marketing niewielki spadek.

Niekwestionowanym liderem pod względem wartości i dynamiki jest wciąż display. Reklama graficzna wypracowała 44 .proc udziału w torcie reklamowym online odnotowując dynamikę na poziomie 8 .proc. Swoją pozycję zawdzięcza przede wszystkim wideo online (+18 .proc r/r), social mediom (+19 .proc r/r) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych (+28 .proc r/r). Pozostałe formaty zachowały swój udział w torcie reklamowym.

Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak przed rokiem, najbardziej aktywne po trzech kwartałach są sektory: motoryzacyjny (18 .proc udziału) i finansowy (13 .proc). W czołówce nadal znajdują się także: handel, nieruchomości oraz telekomunikacja. Największą dynamikę wzrostu odnotowała ponownie branża odzieżowa (+39 .proc)




 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.