Crowdfunding w służbie potrzebującym

Crowdfunding w służbie potrzebującym

Brief.pl / Inspiracje

Druga edycja konkursu grantowego „To dla mnie ważne”, organizowanego przez Fundację Aviva, właśnie została rozstrzygnięta. To dzięki niemu realizowane są projekty społeczne, których głównym celem jest wspieranie najbardziej potrzebujących. W tym roku, w ramach współpracy z polskim Kickstarterem – Wspieram.to, wnioskodawcy będą mogli wcielić w życie jeszcze więcej pomysłów na pomoc lokalnym społecznościom dzięki crowdfundingowi. Będzie to m. in. wyposażenie świetlic, placów zabaw oraz sprzęt ośrodków dla dzieci z autyzmem, rewitalizacja terenów wokół szkół i przedszkoli czy odnowienie placu zabaw dla niepełnosprawnych maluchów.

-

 

Fundacja Aviva organizując konkurs grantowy „To dla mnie ważne” już po raz drugi dała szansę ludziom z całej Polski na realizację ważnych społecznie celów, zintegrowała lokalne społeczności i zmobilizowała je do aktywnego działania na rzecz rozwoju. W II edycji konkursu, jury przyznało 9. wnioskom wybranym spośród finałowej dwudziestki aż 220 tys. zł. na stworzenie miejsc, dzięki którym dzieci będą szczęśliwsze, rodzice będą mogli z radością patrzeć na rozwój swoich maluchów, a lokalne społeczności zyskają miejsca do spotkań i rekreacji. Dzięki grantom powstaną place zabaw, świetlice, sale terapeutyczne, boiska i skwery. Choć głosowanie w konkursie już się zakończyło, dalej można kibicować pomysłom zgłoszonym na stronie internetowej www.todlamniewazne.pl i przyczynić się do wcielenia ich w życie – wystarczy przekazać wnioskodawcom fundusze w ramach crowdfundingu.

Dlaczego crowdfunding?

Finansowanie społecznościowe staje się coraz ważniejszą i skuteczniejszą formą realizacji swoich marzeń i pomysłów, których w inny sposób nie dałoby się urzeczywistnić . -Crowdfunding to nowoczesna forma pozyskiwania środków od społeczności w zamian za konkretne korzyści. W klasycznym modelu „wszystko albo nic” każdy może założyć projekt, ustalić kwotę jakiej potrzebuje oraz określić cel zbiórki. Wszyscy mogą wesprzeć twórców wpłacając nawet niską kwotę. W zamian za wsparcie otrzymują oni ustaloną na początku zbiórki nagrodę. W przypadku kampanii dla Fundacji Aviva i konkursu grantowego „To dla mnie ważne” zastosowaliśmy jednak nieco inny mechanizm, czyli - bierzesz ile zbierzesz. Z racji specyfiki projektów, każdy ma określony zakres realizacji kampanii, w zależności od tego czy uzbiera 30 proc. czy 110 proc.. W tym modelu jednak nie ma projektów nieudanych, więc nie ma też zwrotów. Za to każdy wspierający ma satysfakcję z tego, iż wspomógł ważny dla swojej społeczności lokalnej cel. – tłumaczy Marcin Galicki, pomysłodawca platformy Wspieram.to. W Polsce projekty na platformach finansowania społecznościowego zebrały już ponad 5 milionów złotych, dzięki czemu powstało wiele inicjatyw, produktów i tworów niezależnych twórców.

Crowdfunding to jednak nie tylko pieniądze, ale również doskonałe narzędzie marketingowe. Dzięki kampanii prowadzonej na platformie zyskuje się olbrzymi zasięg i można dotrzeć do osób zainteresowanych danym projektem. Bardzo istotną korzyścią jest również informacja zwrotna od potencjalnych wspierających. To czy projekt się spodoba społeczności czy nie, stanowi doskonałą walidację zgłoszonego pomysłu.

Jak możesz przyczynić się do pomocy?

Od 5 grudnia 2014 roku na stronie internetowej www.todlamniewazne.pl przy inicjatywach TOP 50 pojawi się przycisk „dotuj”. Klikając w przycisk będzie można przekazać wnioskodawcom fundusze. Każda złotówka się liczy. Ponieważ powodzenie finansowania społecznościowego zależy w dużej mierze od zgromadzenia rzeszy ludzi, którym zależy na realizacji pomysłu, Fundacja Aviva udostępnia gotowe materiały, czyli plakaty, ulotki, wzory postów na Facebooka, które pomogą wnioskodawcom rozpropagować akcję. Możliwość pieniężnego wspierania projektów trwać będzie do 31 stycznia 2015 roku.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.