Mobilna GRANICA ułatwi kierowcom podróż

Mobilna GRANICA ułatwi kierowcom podróż

Brief.pl / Aktualności

Na wschodzie Polski jest 18 przejść granicznych drogowych. Co roku przekracza je miliony kierowców. Specjalnie dla nich Służba Celna przygotowała usługę, jest nią bezpłatna aplikacja „Granica”, która umożliwia podróżnym korzystającym z urządzeń mobilnych dostęp do aktualnej sytuacji na polskich, drogowych przejściach granicznych.

-

Wschodnia granica Polski jest również zewnętrzną granicą Unii Europejskiej. Rosnący ruch osobowy i towarowy powoduje konieczność precyzyjnego dostarczenia informacji o warunkach panujących na i przed przejściami granicznymi. Wiedza ta pozwala na optymalizację czasu i miejsca odprawy przez firmy transportowe, a także wybór najdogodniejszego przejścia granicznego w ruchu osobowym.

- Priorytetem Służby Celnej jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i świadczenie coraz lepszych usług dla osób przekraczających granicę Polski. Stąd też zrodził się pomysł na innowacyjną aplikację mobilną – mówi kom. Marta Radomska, naczelnik Wydziału Informatyki Izby Celnej w Białymstoku.

Kluczowym celem aplikacji jest optymalizacja czasu związanego z przekraczaniem granic Polski z Rosją, Ukrainą i Białorusią. Z rozwiązań Mobilnej Granicy mogą korzystać kierowcy pojazdów ciężarowych, osobowych oraz autobusów. Po uruchomieniu aplikacji na swoim telefonie i wyrażeniu zgody na wykorzystanie informacji o pozycji GPS, użytkownik zyskuje dostęp do aktualnych informacji o przepustowości granic z uwzględnieniem rodzaju pojazdu. Dzięki danym GPS zbieranym z pojazdów stojących w kolejce, dokładność systemu stale wzrasta.




Użytkownik aplikacji ma ponadto możliwość sprawdzenia szacunkowego czasu kolejki preferowanych przejść na wybrany dzień na 7 dni do przodu. Wartością dodaną aplikacji jest opcja podglądu kamer ze wszystkich przejść granicznych. Dzięki tym informacjom, kierowcy mogą nie tylko zaplanować efektywną trasę przejazdu, ale także zmienić ją na korzystniejszą.

- W każdej branży kierunek zmian wytyczają klienci. Fakt, że technologie mobilne wkraczają coraz mocniej w sektor logistyki, jest naturalną odpowiedzią na potrzeby rynku. Cieszymy się, że możemy w tym aktywnie uczestniczyć. – informuje Łukasz Makowski, CEO, Looksoft.


Według raportu Komisji Europejskiej z lutego 2014 roku, rynek aplikacji mobilnych w Unii Europejskiej do 2018 r. będzie zatrudniać blisko 5 mln osób, a jego przychody sięgną 63 miliardów euro. Tylko 2013 roku ściągnięto na całym świecie 102 miliardy aplikacji mobilnych według szacunków Gartnera. W obliczu tych danych, nie dziwi fakt, że po możliwości, jakie dają technologie mobilne, sięgają coraz bardziej specjalistyczne branże jak logistyka i transport. Unowocześnianie przejść granicznych dla kierowców oznacza większy komfort i efektywność, a dla Polski to szansa na budowanie wizerunku kraju, który skutecznie wykorzystuje innowacje do rozwoju gospodarczego.

© gashgeron - Zobacz portfolio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.