Świąteczny PUSH

Świąteczny PUSH

Brief.pl / Wiedza

Początek grudnia to czas, kiedy jak co roku ulegamy przedświątecznej gorączce zakupów. Nie umyka to uwadze marketingowców, dla których jest to okres wytężonej pracy i optymalizowania kampanii sprzedażowych. Skuteczną metodą na zwiększenie konwersji w e-sklepie jest SMS marketing i wiadomości PUSH.

-

 

Wykorzystywanie komunikacji SMS w e-handlu jest coraz popularniejsze, ponieważ wiadomość tekstową odebrać może praktycznie każdy i wszędzie. Najnowsze badania UKE mówią o tym, że 88 proc. Polaków w wieku ponad 15 lat korzysta z telefony komórkowego, 58 proc. ma dostęp do internetu, natomiast z raport „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że SMS mógłby skłonić do wizyty w sklepie, aż 89,7 proc. Polaków.

- Podmioty z rynku e-commerce coraz chętniej realizują kampanie marketingowe za pomocą SMS-ów. Decyduje o tym przede wszystkim wysoka skuteczność tej formy komunikacji, za pomocą której docieramy bezpośrednio do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą. Na rynku masowej wysyłki SMS-owej jesteśmy obecni ponad dekadę i w ostatnich 2-3 latach zauważyliśmy wyraźny pik, jeżeli chodzi o wykorzystanie wiadomości tekstowych w e-handlu. Z naszych badań wynika, że mimo iż kampanie SMS traktowane są jako narzędzie uzupełniające, to prawie 7 na 10 przedsiębiorstw, które po raz pierwszy skorzystały z tego narzędzia, zadeklarowało, że w przyszłości jeszcze go użyje. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, korzystanie z masowej wysyłki SMS-ów w celach marketingowych jest łatwe jak nigdy – komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl




Eksperci szacują, że ponad 14 mln Polaków robi zakupy w internecie. E-handel jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. E-sklepy, podobnie jak galerie handlowe, odnotowują w ciągu kilku ostatnich tygodni roku wzmożony ruch. Ponad 35 proc. właścicieli sklepów internetowych spodziewało się na koniec roku znacznie lepszych wyników sprzedaży, 40 proc. chciało przyciągnąć atrakcyjną ceną, a 36 proc. nowymi produktami1. Co czwarta firma do promocji wykorzystywała newsletter, oprócz tego przedsiębiorcy chętnie korzystają także z promocji w serwisach społecznościowych. Jednym ze skutecznych i coraz powszechniej wykorzystywanych sposobów na zwiększenie sprzedaży są wiadomości SMS WAP Push, za pomocą których można wysyłać powiadomienia o promocjach świątecznych. E-sklepy mogą dowolnie modyfikować ich treść i dzięki temu przypominać się konsumentom ze swoją świąteczną ofertą.

„Wysoka skuteczność dotarcia do potencjalnego klienta gwarantuje zwiększenie konwersji sprzedaży, co na koniec roku zawsze jest priorytetem. Jest się o co bić, ponieważ statystyczny Polak na prezenty bożonarodzeniowe wyda od 201 do 500 zł, a niemal połowa zrobi zakupy przez internet2. Z naszego raportu wynika, że blisko trzy czwarte Polaków uważa, że mimo rozwoju technologii mobilnych
i aplikacji to właśnie SMS jest narzędziem, z którego chcą korzystać. Jest to wyraźny sygnał dla wszystkich marketingowców, którzy chcieliby w jakiś sposób podkręcać sprzedaż w okresie świątecznym” – podsumowuje Tomasz Szymanowski, rzecznik prasowy platformy SerwerSMS.pl

Dane pochodzą z raportu: E-COMMERCE POD SZCZĘŚLIWĄ GWIAZDKĄ
© tashka2000 - Zobacz portfolio

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.