wp - grudzien 2016

Świąteczny PUSH

Świąteczny PUSH

Brief.pl / Wiedza

Początek grudnia to czas, kiedy jak co roku ulegamy przedświątecznej gorączce zakupów. Nie umyka to uwadze marketingowców, dla których jest to okres wytężonej pracy i optymalizowania kampanii sprzedażowych. Skuteczną metodą na zwiększenie konwersji w e-sklepie jest SMS marketing i wiadomości PUSH.

-

 

Wykorzystywanie komunikacji SMS w e-handlu jest coraz popularniejsze, ponieważ wiadomość tekstową odebrać może praktycznie każdy i wszędzie. Najnowsze badania UKE mówią o tym, że 88 proc. Polaków w wieku ponad 15 lat korzysta z telefony komórkowego, 58 proc. ma dostęp do internetu, natomiast z raport „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że SMS mógłby skłonić do wizyty w sklepie, aż 89,7 proc. Polaków.

- Podmioty z rynku e-commerce coraz chętniej realizują kampanie marketingowe za pomocą SMS-ów. Decyduje o tym przede wszystkim wysoka skuteczność tej formy komunikacji, za pomocą której docieramy bezpośrednio do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą. Na rynku masowej wysyłki SMS-owej jesteśmy obecni ponad dekadę i w ostatnich 2-3 latach zauważyliśmy wyraźny pik, jeżeli chodzi o wykorzystanie wiadomości tekstowych w e-handlu. Z naszych badań wynika, że mimo iż kampanie SMS traktowane są jako narzędzie uzupełniające, to prawie 7 na 10 przedsiębiorstw, które po raz pierwszy skorzystały z tego narzędzia, zadeklarowało, że w przyszłości jeszcze go użyje. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, korzystanie z masowej wysyłki SMS-ów w celach marketingowych jest łatwe jak nigdy – komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl




Eksperci szacują, że ponad 14 mln Polaków robi zakupy w internecie. E-handel jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. E-sklepy, podobnie jak galerie handlowe, odnotowują w ciągu kilku ostatnich tygodni roku wzmożony ruch. Ponad 35 proc. właścicieli sklepów internetowych spodziewało się na koniec roku znacznie lepszych wyników sprzedaży, 40 proc. chciało przyciągnąć atrakcyjną ceną, a 36 proc. nowymi produktami1. Co czwarta firma do promocji wykorzystywała newsletter, oprócz tego przedsiębiorcy chętnie korzystają także z promocji w serwisach społecznościowych. Jednym ze skutecznych i coraz powszechniej wykorzystywanych sposobów na zwiększenie sprzedaży są wiadomości SMS WAP Push, za pomocą których można wysyłać powiadomienia o promocjach świątecznych. E-sklepy mogą dowolnie modyfikować ich treść i dzięki temu przypominać się konsumentom ze swoją świąteczną ofertą.

„Wysoka skuteczność dotarcia do potencjalnego klienta gwarantuje zwiększenie konwersji sprzedaży, co na koniec roku zawsze jest priorytetem. Jest się o co bić, ponieważ statystyczny Polak na prezenty bożonarodzeniowe wyda od 201 do 500 zł, a niemal połowa zrobi zakupy przez internet2. Z naszego raportu wynika, że blisko trzy czwarte Polaków uważa, że mimo rozwoju technologii mobilnych
i aplikacji to właśnie SMS jest narzędziem, z którego chcą korzystać. Jest to wyraźny sygnał dla wszystkich marketingowców, którzy chcieliby w jakiś sposób podkręcać sprzedaż w okresie świątecznym” – podsumowuje Tomasz Szymanowski, rzecznik prasowy platformy SerwerSMS.pl

Dane pochodzą z raportu: E-COMMERCE POD SZCZĘŚLIWĄ GWIAZDKĄ
© tashka2000 - Zobacz portfolio

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.