...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Świąteczny PUSH

Początek grudnia to czas, kiedy jak co roku ulegamy przedświątecznej gorączce zakupów. Nie umyka to uwadze marketingowców, dla których jest to okres wytężonej pracy i optymalizowania kampanii sprzedażowych. Skuteczną metodą na zwiększenie konwersji w e-sklepie jest SMS marketing i wiadomości PUSH.

 

Wykorzystywanie komunikacji SMS w e-handlu jest coraz popularniejsze, ponieważ wiadomość tekstową odebrać może praktycznie każdy i wszędzie. Najnowsze badania UKE mówią o tym, że 88 proc. Polaków w wieku ponad 15 lat korzysta z telefony komórkowego, 58 proc. ma dostęp do internetu, natomiast z raport „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że SMS mógłby skłonić do wizyty w sklepie, aż 89,7 proc. Polaków.

– Podmioty z rynku e-commerce coraz chętniej realizują kampanie marketingowe za pomocą SMS-ów. Decyduje o tym przede wszystkim wysoka skuteczność tej formy komunikacji, za pomocą której docieramy bezpośrednio do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą. Na rynku masowej wysyłki SMS-owej jesteśmy obecni ponad dekadę i w ostatnich 2-3 latach zauważyliśmy wyraźny pik, jeżeli chodzi o wykorzystanie wiadomości tekstowych w e-handlu. Z naszych badań wynika, że mimo iż kampanie SMS traktowane są jako narzędzie uzupełniające, to prawie 7 na 10 przedsiębiorstw, które po raz pierwszy skorzystały z tego narzędzia, zadeklarowało, że w przyszłości jeszcze go użyje. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, korzystanie z masowej wysyłki SMS-ów w celach marketingowych jest łatwe jak nigdy – komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

Eksperci szacują, że ponad 14 mln Polaków robi zakupy w internecie. E-handel jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. E-sklepy, podobnie jak galerie handlowe, odnotowują w ciągu kilku ostatnich tygodni roku wzmożony ruch. Ponad 35 proc. właścicieli sklepów internetowych spodziewało się na koniec roku znacznie lepszych wyników sprzedaży, 40 proc. chciało przyciągnąć atrakcyjną ceną, a 36 proc. nowymi produktami1. Co czwarta firma do promocji wykorzystywała newsletter, oprócz tego przedsiębiorcy chętnie korzystają także z promocji w serwisach społecznościowych. Jednym ze skutecznych i coraz powszechniej wykorzystywanych sposobów na zwiększenie sprzedaży są wiadomości SMS WAP Push, za pomocą których można wysyłać powiadomienia o promocjach świątecznych. E-sklepy mogą dowolnie modyfikować ich treść i dzięki temu przypominać się konsumentom ze swoją świąteczną ofertą.

„Wysoka skuteczność dotarcia do potencjalnego klienta gwarantuje zwiększenie konwersji sprzedaży, co na koniec roku zawsze jest priorytetem. Jest się o co bić, ponieważ statystyczny Polak na prezenty bożonarodzeniowe wyda od 201 do 500 zł, a niemal połowa zrobi zakupy przez internet2. Z naszego raportu wynika, że blisko trzy czwarte Polaków uważa, że mimo rozwoju technologii mobilnych
i aplikacji to właśnie SMS jest narzędziem, z którego chcą korzystać. Jest to wyraźny sygnał dla wszystkich marketingowców, którzy chcieliby w jakiś sposób podkręcać sprzedaż w okresie świątecznym” – podsumowuje Tomasz Szymanowski, rzecznik prasowy platformy SerwerSMS.pl

Dane pochodzą z raportu: E-COMMERCE POD SZCZĘŚLIWĄ GWIAZDKĄ
© tashka2000 – Zobacz portfolio

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF