Przyjemność tworzenia innowacji

Magazyn / Inspiracje

Tomasz Rudolf, współzałożyciel i prezes zarządu Innovatiki, znalazł się w gronie 50. najbardziej kreatywnych w biznesie według naszej redakcji. Jak doszło do powstania firmy specjalizującej się w doradztwie przedsiębiorstwom w zakresie tego, jak rosnąć poprzez innowacje?

-

Tomasz Rudolf doświadczenie zawodowe zaczął zdobywać w wieku 19 lat. Wraz z przyjaciółmi zakładał przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie pierwszą w Polsce studencką firmę doradczą. Jako 22-latek zajmował stanowisko dyrektora zarządzającego 40-osobowego zespołu Oscar GmbH w Kolonii, prowadząc projekty doradcze dla takich firm, jak Arthur Andersen czy Deutsche Post.

Po powrocie do Polski stworzył listę firm, z którymi chciałby pracować nad tworzeniem strategii rozwoju. Zaprosił je do projektu konsorcjum badawczego przy SGH, w ramach którego analizowano „od kuchni” ich strategie i procesy innowacji. Do udziału w inicjatywie przekonał wówczas liderów w swoich branżach – Telekomunikację Polską, Polkomtel, Agorę, Laboratorium Dr Irena Eris, a także firmy 3M, Skanska czy Siemens.

W ciągu 16. lat stał się ekspertem w dziedzinie strategii i innowacji przedsiębiorstw oraz tworzenia modeli biznesowych. Doradzał firmom z rodzimego rynku, m.in. TP czy Poczcie Polskiej, a także takim graczom, jak chociażby 3M, Taco Bell, Goodyear czy Saudi Aramco. Rudolf promuje metody dochodzenia do innowacji w przedsiębiorstwach, pracując warsztatowo w formie sesji kreatywnych i strategicznych, z wykorzystaniem m.in. strategii błękitnego oceanu czy kanwy modelu biznesowego opracowanej przez Aleksa Osterwaldera. Wszystko po to, by pomagać firmom rosnąć poprzez innowacje. Innovatika, firma współtworzona przez niego i zarządzana, pracowała przy opracowywaniu innowacji m.in. w Szwecji, USA, Arabii Saudyjskiej i Brunei. Po projekcie realizowanym dla centrali firmy 3M w Minneapolis wraz z dwiema byłymi dyrektorkami tej firmy Rudolf rozpoczął rozwój nowego biznesu, tworząc w Stanach Zjednoczonych spółkę iCanPilot. W wolnych chwilach prowadzi wraz z żoną warsztaty dla małżeństw.

::

Zachęcamy do przeczytania wywiadu z Tomaszem Rudolfem w majowym wydaniu miesięcznika "Brief"

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.