Przyjemność tworzenia innowacji

Magazyn / Inspiracje

Tomasz Rudolf, współzałożyciel i prezes zarządu Innovatiki, znalazł się w gronie 50. najbardziej kreatywnych w biznesie według naszej redakcji. Jak doszło do powstania firmy specjalizującej się w doradztwie przedsiębiorstwom w zakresie tego, jak rosnąć poprzez innowacje?

-

Tomasz Rudolf doświadczenie zawodowe zaczął zdobywać w wieku 19 lat. Wraz z przyjaciółmi zakładał przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie pierwszą w Polsce studencką firmę doradczą. Jako 22-latek zajmował stanowisko dyrektora zarządzającego 40-osobowego zespołu Oscar GmbH w Kolonii, prowadząc projekty doradcze dla takich firm, jak Arthur Andersen czy Deutsche Post.

Po powrocie do Polski stworzył listę firm, z którymi chciałby pracować nad tworzeniem strategii rozwoju. Zaprosił je do projektu konsorcjum badawczego przy SGH, w ramach którego analizowano „od kuchni” ich strategie i procesy innowacji. Do udziału w inicjatywie przekonał wówczas liderów w swoich branżach – Telekomunikację Polską, Polkomtel, Agorę, Laboratorium Dr Irena Eris, a także firmy 3M, Skanska czy Siemens.

W ciągu 16. lat stał się ekspertem w dziedzinie strategii i innowacji przedsiębiorstw oraz tworzenia modeli biznesowych. Doradzał firmom z rodzimego rynku, m.in. TP czy Poczcie Polskiej, a także takim graczom, jak chociażby 3M, Taco Bell, Goodyear czy Saudi Aramco. Rudolf promuje metody dochodzenia do innowacji w przedsiębiorstwach, pracując warsztatowo w formie sesji kreatywnych i strategicznych, z wykorzystaniem m.in. strategii błękitnego oceanu czy kanwy modelu biznesowego opracowanej przez Aleksa Osterwaldera. Wszystko po to, by pomagać firmom rosnąć poprzez innowacje. Innovatika, firma współtworzona przez niego i zarządzana, pracowała przy opracowywaniu innowacji m.in. w Szwecji, USA, Arabii Saudyjskiej i Brunei. Po projekcie realizowanym dla centrali firmy 3M w Minneapolis wraz z dwiema byłymi dyrektorkami tej firmy Rudolf rozpoczął rozwój nowego biznesu, tworząc w Stanach Zjednoczonych spółkę iCanPilot. W wolnych chwilach prowadzi wraz z żoną warsztaty dla małżeństw.

::

Zachęcamy do przeczytania wywiadu z Tomaszem Rudolfem w majowym wydaniu miesięcznika "Brief"

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.