wp - grudzien 2016

Przyjemność tworzenia innowacji

Magazyn / Inspiracje

Tomasz Rudolf, współzałożyciel i prezes zarządu Innovatiki, znalazł się w gronie 50. najbardziej kreatywnych w biznesie według naszej redakcji. Jak doszło do powstania firmy specjalizującej się w doradztwie przedsiębiorstwom w zakresie tego, jak rosnąć poprzez innowacje?

-

Tomasz Rudolf doświadczenie zawodowe zaczął zdobywać w wieku 19 lat. Wraz z przyjaciółmi zakładał przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie pierwszą w Polsce studencką firmę doradczą. Jako 22-latek zajmował stanowisko dyrektora zarządzającego 40-osobowego zespołu Oscar GmbH w Kolonii, prowadząc projekty doradcze dla takich firm, jak Arthur Andersen czy Deutsche Post.

Po powrocie do Polski stworzył listę firm, z którymi chciałby pracować nad tworzeniem strategii rozwoju. Zaprosił je do projektu konsorcjum badawczego przy SGH, w ramach którego analizowano „od kuchni” ich strategie i procesy innowacji. Do udziału w inicjatywie przekonał wówczas liderów w swoich branżach – Telekomunikację Polską, Polkomtel, Agorę, Laboratorium Dr Irena Eris, a także firmy 3M, Skanska czy Siemens.

W ciągu 16. lat stał się ekspertem w dziedzinie strategii i innowacji przedsiębiorstw oraz tworzenia modeli biznesowych. Doradzał firmom z rodzimego rynku, m.in. TP czy Poczcie Polskiej, a także takim graczom, jak chociażby 3M, Taco Bell, Goodyear czy Saudi Aramco. Rudolf promuje metody dochodzenia do innowacji w przedsiębiorstwach, pracując warsztatowo w formie sesji kreatywnych i strategicznych, z wykorzystaniem m.in. strategii błękitnego oceanu czy kanwy modelu biznesowego opracowanej przez Aleksa Osterwaldera. Wszystko po to, by pomagać firmom rosnąć poprzez innowacje. Innovatika, firma współtworzona przez niego i zarządzana, pracowała przy opracowywaniu innowacji m.in. w Szwecji, USA, Arabii Saudyjskiej i Brunei. Po projekcie realizowanym dla centrali firmy 3M w Minneapolis wraz z dwiema byłymi dyrektorkami tej firmy Rudolf rozpoczął rozwój nowego biznesu, tworząc w Stanach Zjednoczonych spółkę iCanPilot. W wolnych chwilach prowadzi wraz z żoną warsztaty dla małżeństw.

::

Zachęcamy do przeczytania wywiadu z Tomaszem Rudolfem w majowym wydaniu miesięcznika "Brief"

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.