Blogi od A do Z

Blogi od A do Z

Brief.pl / Wiedza

GoldenSubmarine oraz szeriszeri opracowali wspólnie infografikę przybliżającą zasady współpracy marketingowej z blogerami.

-

Materiał zawiera dane pokazujące potencjał komunikacyjny blogów, a także dane liczbowe przedstawiające konkretne kampanie. Social influencerzy (blogerzy, vlogerzy, youtuberzy oraz wszyscy inni twórcy intenetowi) to grupa użytkowników, która już dość dawno zwróciła uwagę marketerów.

- Uwzględnianie z nimi długotrwałych relacji to stały element działań komunikacyjnych dla większości marek – komentuje Maciej Wernicki, szef działu PR produktowego w GoldenSubmarine.
Nie ma się jednak czemu dziwić. Według wielu badań ta grupa może mieć ogromny wpływ na opinie tysięcy internautów, a co za tym idzie – także na preferencje zakupowe. Blogi czyta regularnie prawie 70 proc. internautów, a co czwarty uznaje je za wartościowe źródła wiedzy.

Stworzona przez GoldenSubmarine oraz szeriszeri infografika uwzględnia konkretną grupę – blogerów. Warto jednak pamiętać, że ostatnie miesiące to ogromny wzrost popularności innych twórców internetowych – vlogerów oraz youtuberów. Potwierdzeniem tego jest sukces organizacyjny Orange Video Fest by LifeTube.

– Dobrze zaplanowane oraz przeprowadzone kampanie z udziałem blogerów mogą przynieść wymierne korzyści – właśnie na konkretne dane liczbowe chcieliśmy położyć nacisk – dodał Maciej Wernicki.

– Kończący się rok był rokiem blogosfery, influencerów i twórców video w sieci. Świadczą o tym kampanie jakie były realizowane przez największe marki i wzrosty zasięgów najpopularniejszych autorów, którzy mogą śmiało konkurować z tytułami prasowymi, dzięki czemu stali się niezbędnym elementem mediaplanu. Przyszły rok będzie jeszcze lepszy pod względem wydatków reklamowych w tym segmencie. – komentuje Mateusz Krogulec, dyrektor zarządzający szeriszeri.


 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.