Blogi od A do Z

Blogi od A do Z

Brief.pl / Wiedza

GoldenSubmarine oraz szeriszeri opracowali wspólnie infografikę przybliżającą zasady współpracy marketingowej z blogerami.

-

Materiał zawiera dane pokazujące potencjał komunikacyjny blogów, a także dane liczbowe przedstawiające konkretne kampanie. Social influencerzy (blogerzy, vlogerzy, youtuberzy oraz wszyscy inni twórcy intenetowi) to grupa użytkowników, która już dość dawno zwróciła uwagę marketerów.

- Uwzględnianie z nimi długotrwałych relacji to stały element działań komunikacyjnych dla większości marek – komentuje Maciej Wernicki, szef działu PR produktowego w GoldenSubmarine.
Nie ma się jednak czemu dziwić. Według wielu badań ta grupa może mieć ogromny wpływ na opinie tysięcy internautów, a co za tym idzie – także na preferencje zakupowe. Blogi czyta regularnie prawie 70 proc. internautów, a co czwarty uznaje je za wartościowe źródła wiedzy.

Stworzona przez GoldenSubmarine oraz szeriszeri infografika uwzględnia konkretną grupę – blogerów. Warto jednak pamiętać, że ostatnie miesiące to ogromny wzrost popularności innych twórców internetowych – vlogerów oraz youtuberów. Potwierdzeniem tego jest sukces organizacyjny Orange Video Fest by LifeTube.

– Dobrze zaplanowane oraz przeprowadzone kampanie z udziałem blogerów mogą przynieść wymierne korzyści – właśnie na konkretne dane liczbowe chcieliśmy położyć nacisk – dodał Maciej Wernicki.

– Kończący się rok był rokiem blogosfery, influencerów i twórców video w sieci. Świadczą o tym kampanie jakie były realizowane przez największe marki i wzrosty zasięgów najpopularniejszych autorów, którzy mogą śmiało konkurować z tytułami prasowymi, dzięki czemu stali się niezbędnym elementem mediaplanu. Przyszły rok będzie jeszcze lepszy pod względem wydatków reklamowych w tym segmencie. – komentuje Mateusz Krogulec, dyrektor zarządzający szeriszeri.


 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.