Raport na temat perspektyw rozwojowych wideo online w Polsce

Raport na temat perspektyw rozwojowych wideo online w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zaprasza do lektury raportu „Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce (edycja 2014)”. Zawiera on najświeższe dane dotyczące rynku wideo w internecie, omówienie trendów rynkowych obserwowanych w roku 2014, spodziewane kierunki rozwoju oraz informacje o kluczowej dla tego segmentu „Inicjatywie na rzecz uczciwej reklamy”.

-

Raport jest uzupełnieniem wydanego w grudniu 2013 roku nakładem Harvard Business Review Polska opracowania „Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce”.

- Ubiegłoroczne wyniki badania dotyczącego kondycji i perspektyw rozwojowych wideo w sieci cieszyły się dużym zainteresowaniem. W roku 2014 rozwój wideo w internecie stanowił jeden z najbardziej zauważalnych trendów. Dynamiczny wzrost popytu na treści wideo online wynika m.in. z powiększającej się widowni, która we wrześniu 2014 r. przekroczyła już 17 mln internautów. Spodziewamy się, że tendencja rosnąca się utrzyma, a widownia online najdalej w roku 2016 powinna przekroczyć 18 mln użytkowników sieci. Dlatego warto się przyglądać temu rynkowi. – wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Najważniejsze wnioski płynące z badania dotyczą dynamicznego wzrostu popytu na treści wideo online, intensyfikacji konsumpcji treści audiowizualnych, ale także powiększania bazy treści wideo online serwisów VoD i wzrostu przychodów z dystrybucji treści audiowizualnych. Raport przypomina także o podjętej przez IAB Polska „Inicjatywie na rzecz uczciwej reklamy”, której celem jest edukacja podmiotów działających w ekosystemie online oraz odcięcie wpływów reklamowych serwisom pirackim i przekierowanie ich do serwisów legalnych.

- Obserwowane trendy, jak również wypowiedzi ekspertów, którzy na łamach raportu „Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce” zaprezentowali perspektywy różnych segmentów rynku, wskazują na dalszy dynamiczny rozwój wideo online. Będzie to jeden z ważniejszych trendów w roku 2015. – mówi Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.

Zapraszamy do pobierania i udostępniania najnowszej edycji raportu „Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce"

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?