NGO - biznes, czyli partnerska współpraca

NGO - biznes, czyli partnerska współpraca

Brief.pl / CSR

Nowoczesny i świadomy swojej odpowiedzialności biznes chce i powinien włączać się w rozwiązywanie problemów społecznych i środowiskowych, przed którymi staje współczesny świat. Współpraca z organizacjami pozarządowymi zwiększa szansę wypracowanie kompleksowych rozwiązań, dzięki połączeniu kompetencji i zasobów firmy z unikalnymi doświadczeniami organizacji w tworzeniu projektów społecznych i zarządzaniu nimi.

-

Z uwagi na większe zaufanie społeczne, jakim cieszy się sektor NGO - wg Edelman Trust Barometer 2013 ufa im 62 proc. badanych Polaków - współpraca ta ułatwia także dostęp do społeczności lokalnych i innych grup interesariuszy. Udział w projekcie społecznym jest jednocześnie komunikatem wartości firmy dla jej pracowników i może ułatwić ich zaangażowanie w wolontariat pracowniczy. Jeśli do tego problematyka podjęta wspólnie z NGO-sami wiąże się ze zidentyfikowanymi przez firmę obszarami własnej odpowiedzialności, działania te mogą wesprzeć realizację strategii CSR.

Jednak tak wszechstronne korzyści są osiągalne w przypadku długofalowej, partnerskiej współpracy, a niezwykle trudne do uzyskania w przypadku jednorazowych inicjatyw opartych wyłącznie o materialne czy rzeczowe wsparcie udzielane organizacji przez firmę. Tymczasem te właśnie formy współpracy są najczęściej spotykane – w najnowszych badaniach Stowarzyszenia Klon-Jawor „Kondycja III sektora” zostały one wskazane odpowiednio przez 34 i 23 proc. badanych organizacji spośród tych, które zadeklarowały jakąkolwiek współpracę z biznesem w ciągu ostatnich dwóch lat - było ich 51 proc. Model ten, oparty w dużym stopniu o system grantów i dotacji przedsiębiorstw dla NGO- sów, spełnia pożyteczną funkcję. Warto jednak uzupełnić go o bardziej zaawansowane formy współpracy oparte o długofalowe partnerstwo. Przykłady firm-laureatów konkursu European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact dowodzą, że są one skuteczne, korzystne dla każdej z zaangażowanych stron oraz przynoszą nieocenioną wartość dodaną dla wybranych grup i społeczeństwa jako całości.

Więcej na temat współpracy biznesu z sektorem pozarządowym będzie można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief". 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.