NGO - biznes, czyli partnerska współpraca

NGO - biznes, czyli partnerska współpraca

Brief.pl / CSR

Nowoczesny i świadomy swojej odpowiedzialności biznes chce i powinien włączać się w rozwiązywanie problemów społecznych i środowiskowych, przed którymi staje współczesny świat. Współpraca z organizacjami pozarządowymi zwiększa szansę wypracowanie kompleksowych rozwiązań, dzięki połączeniu kompetencji i zasobów firmy z unikalnymi doświadczeniami organizacji w tworzeniu projektów społecznych i zarządzaniu nimi.

-

Z uwagi na większe zaufanie społeczne, jakim cieszy się sektor NGO - wg Edelman Trust Barometer 2013 ufa im 62 proc. badanych Polaków - współpraca ta ułatwia także dostęp do społeczności lokalnych i innych grup interesariuszy. Udział w projekcie społecznym jest jednocześnie komunikatem wartości firmy dla jej pracowników i może ułatwić ich zaangażowanie w wolontariat pracowniczy. Jeśli do tego problematyka podjęta wspólnie z NGO-sami wiąże się ze zidentyfikowanymi przez firmę obszarami własnej odpowiedzialności, działania te mogą wesprzeć realizację strategii CSR.

Jednak tak wszechstronne korzyści są osiągalne w przypadku długofalowej, partnerskiej współpracy, a niezwykle trudne do uzyskania w przypadku jednorazowych inicjatyw opartych wyłącznie o materialne czy rzeczowe wsparcie udzielane organizacji przez firmę. Tymczasem te właśnie formy współpracy są najczęściej spotykane – w najnowszych badaniach Stowarzyszenia Klon-Jawor „Kondycja III sektora” zostały one wskazane odpowiednio przez 34 i 23 proc. badanych organizacji spośród tych, które zadeklarowały jakąkolwiek współpracę z biznesem w ciągu ostatnich dwóch lat - było ich 51 proc. Model ten, oparty w dużym stopniu o system grantów i dotacji przedsiębiorstw dla NGO- sów, spełnia pożyteczną funkcję. Warto jednak uzupełnić go o bardziej zaawansowane formy współpracy oparte o długofalowe partnerstwo. Przykłady firm-laureatów konkursu European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact dowodzą, że są one skuteczne, korzystne dla każdej z zaangażowanych stron oraz przynoszą nieocenioną wartość dodaną dla wybranych grup i społeczeństwa jako całości.

Więcej na temat współpracy biznesu z sektorem pozarządowym będzie można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief". 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.