NGO - biznes, czyli partnerska współpraca

NGO - biznes, czyli partnerska współpraca

Brief.pl / CSR

Nowoczesny i świadomy swojej odpowiedzialności biznes chce i powinien włączać się w rozwiązywanie problemów społecznych i środowiskowych, przed którymi staje współczesny świat. Współpraca z organizacjami pozarządowymi zwiększa szansę wypracowanie kompleksowych rozwiązań, dzięki połączeniu kompetencji i zasobów firmy z unikalnymi doświadczeniami organizacji w tworzeniu projektów społecznych i zarządzaniu nimi.

-

Z uwagi na większe zaufanie społeczne, jakim cieszy się sektor NGO - wg Edelman Trust Barometer 2013 ufa im 62 proc. badanych Polaków - współpraca ta ułatwia także dostęp do społeczności lokalnych i innych grup interesariuszy. Udział w projekcie społecznym jest jednocześnie komunikatem wartości firmy dla jej pracowników i może ułatwić ich zaangażowanie w wolontariat pracowniczy. Jeśli do tego problematyka podjęta wspólnie z NGO-sami wiąże się ze zidentyfikowanymi przez firmę obszarami własnej odpowiedzialności, działania te mogą wesprzeć realizację strategii CSR.

Jednak tak wszechstronne korzyści są osiągalne w przypadku długofalowej, partnerskiej współpracy, a niezwykle trudne do uzyskania w przypadku jednorazowych inicjatyw opartych wyłącznie o materialne czy rzeczowe wsparcie udzielane organizacji przez firmę. Tymczasem te właśnie formy współpracy są najczęściej spotykane – w najnowszych badaniach Stowarzyszenia Klon-Jawor „Kondycja III sektora” zostały one wskazane odpowiednio przez 34 i 23 proc. badanych organizacji spośród tych, które zadeklarowały jakąkolwiek współpracę z biznesem w ciągu ostatnich dwóch lat - było ich 51 proc. Model ten, oparty w dużym stopniu o system grantów i dotacji przedsiębiorstw dla NGO- sów, spełnia pożyteczną funkcję. Warto jednak uzupełnić go o bardziej zaawansowane formy współpracy oparte o długofalowe partnerstwo. Przykłady firm-laureatów konkursu European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact dowodzą, że są one skuteczne, korzystne dla każdej z zaangażowanych stron oraz przynoszą nieocenioną wartość dodaną dla wybranych grup i społeczeństwa jako całości.

Więcej na temat współpracy biznesu z sektorem pozarządowym będzie można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief". 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.