NGO - biznes, czyli partnerska współpraca

NGO - biznes, czyli partnerska współpraca

Brief.pl / CSR

Nowoczesny i świadomy swojej odpowiedzialności biznes chce i powinien włączać się w rozwiązywanie problemów społecznych i środowiskowych, przed którymi staje współczesny świat. Współpraca z organizacjami pozarządowymi zwiększa szansę wypracowanie kompleksowych rozwiązań, dzięki połączeniu kompetencji i zasobów firmy z unikalnymi doświadczeniami organizacji w tworzeniu projektów społecznych i zarządzaniu nimi.

-

Z uwagi na większe zaufanie społeczne, jakim cieszy się sektor NGO - wg Edelman Trust Barometer 2013 ufa im 62 proc. badanych Polaków - współpraca ta ułatwia także dostęp do społeczności lokalnych i innych grup interesariuszy. Udział w projekcie społecznym jest jednocześnie komunikatem wartości firmy dla jej pracowników i może ułatwić ich zaangażowanie w wolontariat pracowniczy. Jeśli do tego problematyka podjęta wspólnie z NGO-sami wiąże się ze zidentyfikowanymi przez firmę obszarami własnej odpowiedzialności, działania te mogą wesprzeć realizację strategii CSR.

Jednak tak wszechstronne korzyści są osiągalne w przypadku długofalowej, partnerskiej współpracy, a niezwykle trudne do uzyskania w przypadku jednorazowych inicjatyw opartych wyłącznie o materialne czy rzeczowe wsparcie udzielane organizacji przez firmę. Tymczasem te właśnie formy współpracy są najczęściej spotykane – w najnowszych badaniach Stowarzyszenia Klon-Jawor „Kondycja III sektora” zostały one wskazane odpowiednio przez 34 i 23 proc. badanych organizacji spośród tych, które zadeklarowały jakąkolwiek współpracę z biznesem w ciągu ostatnich dwóch lat - było ich 51 proc. Model ten, oparty w dużym stopniu o system grantów i dotacji przedsiębiorstw dla NGO- sów, spełnia pożyteczną funkcję. Warto jednak uzupełnić go o bardziej zaawansowane formy współpracy oparte o długofalowe partnerstwo. Przykłady firm-laureatów konkursu European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact dowodzą, że są one skuteczne, korzystne dla każdej z zaangażowanych stron oraz przynoszą nieocenioną wartość dodaną dla wybranych grup i społeczeństwa jako całości.

Więcej na temat współpracy biznesu z sektorem pozarządowym będzie można przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief". 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.