10 trendów konsumenckich w roku 2015

10 trendów konsumenckich w roku 2015

Brief.pl / Aktualności

Nadchodzi koniec roku 2014, więc Ericsson ConsumerLab prezentuje czwartą edycję corocznego raportu, prezentującego najgorętsze trendy konsumenckie 2015 roku.

-

Tegoroczny raport 10 Hot Consumer Trends przygotowany przez Ericsson ConsumerLab pokazuje, że konsumenci chcą by technologia i łączność internetowa zostały zintegrowane ze wszystkimi sferami życia. Konsumenci czują się coraz bardziej komfortowo, myśląc o ideach, które jeszcze niedawno były poza ich wyobrażeniem – jak robotyka i tzw. mind sharing. W 2015 roku, konsumenci będą częściej oglądać video w formie streamingu, niż tradycyjny broadcast.




Oto 10 trendów konsumenckich na rok 2015 i kolejne lata:

  • Strumieniowa przyszłość. Sposoby korzystania z mediów na całym świecie się globalizują. Widzowie przechodzą do wygodnych w korzystaniu serwisów na życzenie, które dają dostęp do wideo niezależnie od typu wykorzystywanego urządzenia. 2015 będzie pod tym względem historycznym rokiem – więcej osób obejrzy wideo w formie strumieniowej niż w typie tradycyjnego broadcastu.
  • Pomocne domy. Konsumenci wykazują duże zainteresowanie w posiadaniu sensorów w domu, które alarmują o problemach z elektrycznością, wodą lub informują kiedy czlonkowie rodziny wchodzą i wychodzą z domu.
  • Mind sharing. Pojawią się nowe sposoby komunikowania, oferując nam więcej możliwości utrzymania kontaktu z rodziną i przyjaciółmi. Wielu użytkowników smartfonów chciałoby posiadać ubieralne urządzenie, które pozwalałoby komunikować się z innymi bezpośrednio poprzez myśli i wierzą, że taka możliwość będzie dostępna masowo przed 2020 rokiem.
  • Smart mieszkańcy. Idea smart miast jest intrygująca – ale wiele z tej “inteligencji” może być tak naprawdę efektem ubocznym zmian w codziennych zachowaniach mieszkańców. Internet powoduje że jesteśmy lepiej poinformowani, więc w konsekwencji podejmujemy lepsze decyzje. Konsumenci wierzą, że mapy ruchu ulicznego, zużycia energii, aplikacje analizujące czystość wody wejdą do mainstream przed 2020 rokiem.
  • Ekonomia dzielenia się. Jako że internet pozwala nam dzielić się informacją z bezprecendesową łatwością, idea ekonomii dzielenia się jest potencjalnie ogromna. Połowa wszystkich użytkowników smartfonów jest otwarta na pomysł wynajmowania wolnych pokoi, urządzeń domowych i sprzętu rekreacyjnego, ponieważ jest to komfortowe i pozwala oszczędzić pieniądze.
  • Cyfrowy portfel. 48 proc. użytkowników smartfonów wolałoby płacić telefonem za kupowane produkty i usługi. 80 proc. wierzy, że smartfon zastąpi cały portfel jeszcze przed rokiem 2020.
  • Moja informacja. Chociaż dzielenie się informacją dla korzyści jest akceptowalne, to użytkownicy smartfonów nie widzą powodu by ujawniać wszystkie swoje działania i informacje. 47 proc. posiadaczy smartfonów chciałoby móc płacić online bez podawania jakichkolwiek danych personalnych. 56 proc. chce by cała komunikacja w internecie była szyfrowana.
  • Dłuższe życie. Użytkownicy smartfonów widzą niektóre aplikacje i usługi oparte o chmurę jako potencjalnie dające szanse na zdrowsze i dłuższe życie. Aplikacje treningowe, pulsometry i talerze, które kalkulują kalorie w jedzeniu pomagają przedłużyć życie użytkownika.
  • Domowe roboty. Konsumenci są zainteresowanie posiadaniem domowych robotów, które pomogłyby w codziennych pracach. 64 proc. wierzy że roboty będą powszechne w gospodarstawch domowych przed 2020 rokiem.
  • Dzieci łączą wszystko. Dzieci będą wciąż napędzały rozwój internet w kierunku namacalnym, gdzie fizyczne obiekty są połączone z siecią. 46 proc. użytkowników smartfonów wierzy, że dzieci gdy dorosną będą oczekiwać, że wszystkie fizycznie przedmioty będą połączone z siecią.

Wnioski w raporcie "10 hot consumer trends for 2015 and beyond" pochodzą z globalnego programu badawczego Ericsson ConsumerLab, z wyjątkowym zorientowaniem w tym roku na użytkowników smartfonów w wieku 15-69 w Johannesburgu, Londynie, Mexico City, Nowym Jorku, Moskwie, San Francisco, Sao Paulo, Sidnej, Szanghaju i Tokio – statystycznie reprezentujących pogląd 85 mln częstych użytkowników internetu.

Raport do pobrania: 10 hot consumer trends for 2015 and beyond

Materiał na podstawie informacji prasowej.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.