Internetowy pasaż handlowy wprowadza sprzedaż narracyjną

Internetowy pasaż handlowy wprowadza sprzedaż narracyjną

Brief.pl / Aktualności

e-grocery uruchomił dedykowaną platformę, która umożliwia dokonywanie zakupów w różnych sklepach posługując się jednym loginem i jednym koszykiem.Jest to odpowiedź na coraz większe oczekiwania klientów co do sposobu robienia zakupów. Według OC&C Strategy Consultants konsumenci coraz częściej migrują w stronę portali specjalistycznych poświęconych wybranej branży.

-

 

Jest to odpowiedź na coraz większe oczekiwania klientów co do sposobu robienia zakupów. Według OC&C Strategy Consultants konsumenci coraz częściej migrują w stronę portali specjalistycznych poświęconych wybranej branży. 

- Według naszych obserwacji rynku oraz opinii ekspertów, klienci sklepów internetowych coraz częściej zwracają uwagę na narrację, która towarzyszy zakupom. Powoduje to, że jeżeli chcą stykać się np. z kulturą, to niekoniecznie bannery reklamujące chemię gospodarczą są przez nich pożądane” – powiedział Jacek Palec, prezes zarządu bdsklep.pl.

 

Prace nad jej wdrożeniem rozpoczęły się jednak prawie rok wcześniej i polegały głównie na przygotowaniu mechanizmu wspólnego koszyka i konta użytkownika. Główną cechą internetowego pasażu handlowego jest połączenie za pomocą jednego konta klienta oraz jednego koszyka kilku platform sprzedażowych o różnej narracji i asortymencie. Wszystko to podane w modelu horyzontalnym, z łatwą i szybką nawigacją pomiędzy sklepami. Jest to unikalny model rozwiązania. Do tej pory w Polsce nie było podobnej platformy, która w spójny sposób łączy asortyment z jednej strony pozornie różny ale z drugiej strony logiczny w kontekście wspólnego koszyka. Poprzez układ horyzontalny istnieje możliwość dalszego rozwoju platformy o kolejne sklepy. To co wyróżnia pasaż od konkurencyjnych rozwiązań, to fakt, że pomimo kupowania w wielu sklepach, klient loguje się do systemu poprzez jeden login, ma jedną płatność i jedna dostawę.

 

- „W pierwszej kolejności stawiamy na dwa najważniejsze parametry: szeroki wybór asortymentu oraz wygodę nawigacji i robienia zakupów – dodaje Paweł Paszkowski, dyrektor generalny bdsklep.pl. Bardzo ważne przy tworzeniu pasażu było dla nas to aby każdy użytkownik miał dopasowany do swoich potrzeb sposób narracji sprzedażowej oraz dobór filtrów i kategorii, do których jest przyzwyczajony kupując produkty z danej grupy asortymentowej. Inaczej bowiem kupuje się produkty dla dzieci, a inaczej książki czy też karmę dla zwierząt. Naszym celem było więc dopasowanie każdego sklepu pod specyficzny rodzaj asortymentu.”



 

Bardzo istotne dla rozwiązania jest wdrożenie nowego silnika wyszukiwarki oraz systemu rekomendacji konsumenckich, połączonego z marketingiem automatycznym i rozbudowanym CRM-em. Pozwala to w sposób intuicyjny dokonywać zakupów. Po przejściu przez wszystkie sklepy, które odwiedza użytkownik wystarczy kliknąć pole koszyka i otrzymujemy podsumowanie zakupów z wszystkich serwisów. Kontynuacja zakupów następuje już w tradycyjny sposób. Użytkownik przechodzi normalną ścieżkę zakupową, podaje dane do wysyłki, wybiera rodzaj płatności i dostawy. Plan rozwoju obejmuje w najbliższych miesiącach dalsze horyzontalne uruchamianie kolejnych sklepów. W pierwszej kolejności będą to kosmetyki, potem też „Do It Yourself”.



© Gstudio Group - Zobacz portfolio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.