wp - grudzien 2016

Internetowy pasaż handlowy wprowadza sprzedaż narracyjną

Internetowy pasaż handlowy wprowadza sprzedaż narracyjną

Brief.pl / Aktualności

e-grocery uruchomił dedykowaną platformę, która umożliwia dokonywanie zakupów w różnych sklepach posługując się jednym loginem i jednym koszykiem.Jest to odpowiedź na coraz większe oczekiwania klientów co do sposobu robienia zakupów. Według OC&C Strategy Consultants konsumenci coraz częściej migrują w stronę portali specjalistycznych poświęconych wybranej branży.

-

 

Jest to odpowiedź na coraz większe oczekiwania klientów co do sposobu robienia zakupów. Według OC&C Strategy Consultants konsumenci coraz częściej migrują w stronę portali specjalistycznych poświęconych wybranej branży. 

- Według naszych obserwacji rynku oraz opinii ekspertów, klienci sklepów internetowych coraz częściej zwracają uwagę na narrację, która towarzyszy zakupom. Powoduje to, że jeżeli chcą stykać się np. z kulturą, to niekoniecznie bannery reklamujące chemię gospodarczą są przez nich pożądane” – powiedział Jacek Palec, prezes zarządu bdsklep.pl.

 

Prace nad jej wdrożeniem rozpoczęły się jednak prawie rok wcześniej i polegały głównie na przygotowaniu mechanizmu wspólnego koszyka i konta użytkownika. Główną cechą internetowego pasażu handlowego jest połączenie za pomocą jednego konta klienta oraz jednego koszyka kilku platform sprzedażowych o różnej narracji i asortymencie. Wszystko to podane w modelu horyzontalnym, z łatwą i szybką nawigacją pomiędzy sklepami. Jest to unikalny model rozwiązania. Do tej pory w Polsce nie było podobnej platformy, która w spójny sposób łączy asortyment z jednej strony pozornie różny ale z drugiej strony logiczny w kontekście wspólnego koszyka. Poprzez układ horyzontalny istnieje możliwość dalszego rozwoju platformy o kolejne sklepy. To co wyróżnia pasaż od konkurencyjnych rozwiązań, to fakt, że pomimo kupowania w wielu sklepach, klient loguje się do systemu poprzez jeden login, ma jedną płatność i jedna dostawę.

 

- „W pierwszej kolejności stawiamy na dwa najważniejsze parametry: szeroki wybór asortymentu oraz wygodę nawigacji i robienia zakupów – dodaje Paweł Paszkowski, dyrektor generalny bdsklep.pl. Bardzo ważne przy tworzeniu pasażu było dla nas to aby każdy użytkownik miał dopasowany do swoich potrzeb sposób narracji sprzedażowej oraz dobór filtrów i kategorii, do których jest przyzwyczajony kupując produkty z danej grupy asortymentowej. Inaczej bowiem kupuje się produkty dla dzieci, a inaczej książki czy też karmę dla zwierząt. Naszym celem było więc dopasowanie każdego sklepu pod specyficzny rodzaj asortymentu.”



 

Bardzo istotne dla rozwiązania jest wdrożenie nowego silnika wyszukiwarki oraz systemu rekomendacji konsumenckich, połączonego z marketingiem automatycznym i rozbudowanym CRM-em. Pozwala to w sposób intuicyjny dokonywać zakupów. Po przejściu przez wszystkie sklepy, które odwiedza użytkownik wystarczy kliknąć pole koszyka i otrzymujemy podsumowanie zakupów z wszystkich serwisów. Kontynuacja zakupów następuje już w tradycyjny sposób. Użytkownik przechodzi normalną ścieżkę zakupową, podaje dane do wysyłki, wybiera rodzaj płatności i dostawy. Plan rozwoju obejmuje w najbliższych miesiącach dalsze horyzontalne uruchamianie kolejnych sklepów. W pierwszej kolejności będą to kosmetyki, potem też „Do It Yourself”.



© Gstudio Group - Zobacz portfolio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.