wp - grudzien 2016

ICT Summit Warsaw - polska scena start-upowa rośnie w siłę!

ICT Summit Warsaw - polska scena start-upowa rośnie w siłę!

Brief.pl / Aktualności

Politycy, eksperci i mentorzy e-biznesu, inwestorzy oraz twórcy innowacyjnych start-upów – ponad 800 osób zgromadziło się 3-4 grudnia na warszawskim Stadionie Narodowym, by wziąć udział w zorganizowanym przez PARP ICT Summit. Uczestnicy konferencji wzięli udział w inspirujących wykładach, nawiązali nowe znajomości oraz wybrali najlepszy polski start-up o globalnym potencjale.

-

Największe spotkanie polskiej branży start-upowej otworzyli wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński oraz prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak. Po uroczystym przywitaniu gości mikrofon przejął Paul Papadimitriou – znany przedsiębiorca, mentor i internetowy futurysta – który był gospodarzem podczas dwóch dni wykładów.

ICT Summit zgromadził ponad 800 osób z polskiej i międzynarodowej sceny start-upowej oraz 28 tysięcy internautów śledzących przed komputerami relacjonowane na żywo wydarzenie. Za organizacją ICT Summit stoi Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, a głównym jego celem była integracja polskiego środowiska start-upowego oraz promocja na arenie międzynarodowej polskiej branży ICT. Hasłem konferencji było „World looks at Poland”. 


::

Światowej klasy prelegenci, praktyczna wiedza

::


Wykłady ICT Summit zostały podzielone na kilka ścieżek tematycznych. Pierwszy dzień otworzyły prelekcje keynote speakerów. John Biggs z TechCrunch po raz pierwszy przedstawił prezentację o BitCoinach. Swoje 45 minut miał też Paul Papadimitriou – gospodarz i prelegent wielu światowych imprez start-upowych. Prowadzący spotkania takie jak TEDx, SXSW, HowToWeb czy European Venture Summit przyjął również zaproszenie do przewodzenia warszawskiemu ICT Summit.

Po mowach głównych gości wykłady zostały podzielone na cztery ścieżki. Na wykładach pod hasłem “Contextual computing” prelegenci przybliżyli publiczności, jak będzie wyglądała przyszłość związana z rozwojem tej gałęzi przemysłu.

Na ścieżce “Internet of Things oraz hardware” omawiano połączenie rozwiązań internetowych z tradycyjnymi gałęziami przemysłu. Na scenie stanęli między innymi Kamil Adamczyk z Intelclinic i Tomasz Drosio z Zortrax udowadniając, że polskie firmy z tej dziedziny bardzo dobrze radzą sobie na rynku globalnym.

W sali wykładowej “Social&Marketing” największą interakcję wzbudziła Elina Zheleva, CEO designthinking.bg. Publiczność doceniła jej prezentację i chętnie zadawała pytania.

Ścieżka “Investment” prowadzona była przez najbardziej znanych polskich i międzynarodowych inwestorów. Przed publicznością stanął Max Gurvits, Piotr Wilam, Tytus Cytowski, Chris Kowalczyk i Bartłomiej Gola.

Ważną z punktu widzenia rozwoju polskiej sceny start-upowej była piąta ścieżka – “Rozwój miejskich ekosystemów startupowych”, której celem było uświadomienie lokalnym samorządom ich roli we wspieraniu przedsiębiorczości start-upowej oraz szansy wynikających z aktywnego włączenia się samorządów we wspieranie animowania przedsiębiorczości start-upowej.

Podczas pierwszego dnia konferencji ICT Summit odbyła się debata prezydentów miast. Przed jej rozpoczęciem prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wyróżniła polskie miasta skutecznie wspierające start-upy nagrodami: statuetkę Warszawa - Miasto Start-upów odebrał z jej rąk Michał Olszewski, Wiceprezydent Warszawy. Nagrodę odebrali też Andrzej Bojanowski, Wiceprezydent Gdańska oraz Piotr Danielewicz z Oddziału Wspierania Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Poznania.

- Poznańska społeczność jest jedną z najbardziej aktywnych w Polsce. To rosnące grono fantastycznych osób z kilkunastoma wyróżniającymi się liderami, którzy dbają o to, by na start-upowej scenie Poznania ciągle pojawiały się nowe wydarzenia, a z nimi wiedza, dzięki której wszyscy się rozwijamy. Myślę, że dużym atutem jest to, że współpracujemy ze sobą. Wspieramy się przy okazji organizacji wydarzeń, ich promocji czy dzielimy się kontaktami. Ta współpraca w pewnym momencie wykroczyła poza ramy społeczności – dzięki temu mamy projekt Startup Poznań, który wspólnie rozwijamy, a w jego ramach dodatkowe okazje dla poznańskich start-upów, by zaistnieć nie tylko na polskiej, ale i międzynarodowej scenie start-upowej. Wyróżnienie, które otrzymaliśmy świadczy o tym, że obrany przez nas kierunek jest jak najbardziej właściwy – komentuje Monika Synoradzka, SpeedUp Group.

Drugiego dnia prelekcje podzielono na Startup AddVenture, Startups, Startup Advices oraz Investment. Podczas tego dnia wykłady zostały podzielone na ścieżki poświęcone pozyskiwaniu inwestora oraz rozwojowi biznesu w Polsce i zagranicą. Wśród prelegentów znalazły się między innymi tak doświadczone osoby jak John Biggs (TechCrunch), Piotr Wilam (Innovation Nest), Max Gurvits (Eleven Startup Accelerator), Rafał Brzoska (Inpost) czy Ela Madej (Base, Innovation Nest). Na wykładach wymienionych osób padało mnóstwo pytań ze strony widowni, na które mówcy z chęcią odpowiadali. Na prelekcjach można było posłuchać nie tylko praktycznych rad, ale też dowiedzieć się o planach największych polskich start-upów na najbliższe lata – dla przykładu Brainly podzieliło się swoim pomysłem na monetyzację biznesu, a Rafał Brzoska zadeklarował, że aspiruje do stania się pierwszą polską firmą na liście Fortune Global 500.



::

Z alei start-upów do Silikonowej Doliny

::


Podczas ICT Summit pojawili się reprezentanci 10 start-upów wyłonionych w konkursie ScaleMe Global. CEO Kinetise, Limdesk, Oort, Zmorph, RoboCORE, Audiolink, uBirds, Clime, Cognitum i Pirx stanęli przed jury, w skład którego weszli John Biggs, Andrzej Targosz, Alex Hunter i Vitaly Golomb. Start-upowcy mieli cztery minuty na to, by przekonać inwestorów do wyróżnienia ich pomysłu. Na wygranych czekały trzy nagrody: sesja coachingowa z Paulem Jozefiakiem oraz udział w konkursie start-upowym podczas konferencji Bitspiration, trening i coaching z Rafałem Hanem lub Mikem Reinerem oraz dwutygodniowy pobyt biznesowy w Silicon Valley. Jury za najlepszy projekt uznało Limdesk.
- Chcemy kontynuować plan wzrostu. Osiągamy wynik od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy nowych użytkowników miesięcznie. Chcielibyśmy zamknąć rok 2015  z 350-400 tysiącami unikatowych użytkowników. Chcielibyśmy również dać naszym użytkownikom więcej funkcjonalności. Liczymy również na pozyskanie kolejnej rundy inwestycyjnej, by  stać się platformą globalną – opowiada o swoich planach Szymon Piekarz z Limdesk.

 

::

Uznanie publiczności zdobył projekt Kinetise.

::



- Aktualnie rozpoczynamy intensywną sprzedaż B2C oraz B2B, głównie do agencji reklamowych i interaktywnych oraz podmiotów, które wdrażają aplikacje mobilne – deklaruje Piotr Pawlak z Kinetise.

Microsoft nagrodziło markę Clime, która wygrała dwutygodniowy pobyt w Silicon Valley.

- W marcu lecimy na zaproszenie Microsoft do Doliny Krzemowej. Chcemy możliwie najszybciej rozpocząć produkcję, aby wejść z nim na rynek amerykański, później azjatycki. A w przyszłym roku wprowadzamy kolejny produkt, ale o tym jeszcze nie chciałbym mówić – komentuje Bartłomiej Zimny.

ICT Summit Warsaw to nie tylko dwa dni wykładów – organizator zadbał również o zapewnienie warunków do networkingu. Podczas przerw kawowych odbywało się speed dating, ułatwiające nawiązywanie nowych kontaktów. Uczestnicy animowani przez prowadzącego mieli kilka minut na to, by zadać pytania nowo poznanym osobom, co było zalążkiem późniejszych rozmów w kuluarach i inicjowania współpracy. Wieczorem pierwszego dnia uczestnicy licznie wzięli udział w afterparty na terenie Stadionu Narodowego. Na korytarzach można było poznać m.in. twórców Showroomu, zespół Zortrax, założycieli Intelclinic i Brainly, Omni3D, Filmaster, Sotrender, Listonica i Audioteki oraz wielu innych znanych polskich start-upów.Dzięki sprzyjającej atmosferze oraz sporej przestrzeni networkingowej zapewnionej przez organizatora uczestnicy chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami i nawiązywali osobiste znajomości. ICT Summit był idealną okazją do spotkania w jednym miejscu przedstawicieli polskiej branży start-upowej, znanych często jedynie z nagłówków medialnych.

 

Mnogość ścieżek tematycznych nie pozwoliła na wzięcie udziału we wszystkich wartościowych wykładach, dlatego wszystkie prelekcje były nagrywane. Materiały zostaną opublikowane na kanale YouTube web.gov.pl w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Szczegółowe podsumowanie dnia pierwszego i drugiego konferencji można znaleźć na łamach WEB.GOV.PL.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.