Ekonomia dla niesłyszących

Ekonomia dla niesłyszących

Brief.pl / CSR

Niesłyszący borykają się na co dzień z wieloma niedogodnościami. Wielu Polaków nie zdaje sobie sprawy z tego, że istnieje polski język migowy. Poprzez specyficzną barierę komunikacyjną osoby niesłyszące są odbierane jako ludzie prymitywni. Trwając w tym błędnym przekonaniu, kojarzymy ich jako kompetentnych jedynie przy pracach fizycznych. A to nieprawda! Projekt „Ekonomia w rękach Głuchych” przedstawia problem braku wystarczającej ilości znaków ekonomicznych, dzięki którym niesłyszący mogliby rozwijać swoje zainteresowanie gospodarką - język polski bowiem jest dla nich językiem obcym.

-

Migam we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim rozpoczyna realizację projektu pt.: "Ekonomia w rękach Głuchych". Projekt wystartował 3. listopada br. Pierwsza edycja ma działać do 30 kwietnia 2015 r. Przedsięwzięcie przewiduje m.in. konkurs na logo projektu, pierwszą Ogólnopolską Olimpiadę Wiedzy o Ekonomii dla osób niesłyszących oraz konferencję dla młodzieży, na której osoby niesłyszące będądyskutować nad znakami ekonomicznymi w polskim języku migowym, których jest zdecydowanie za mało. Efektem tych działań ma być przygotowanie profesjonalnego słownika ze znakami ekonomicznymi. Dzięki konkursom i dyskusjom, organizatorzy chcą pokazać wielką kreatywność i wyobraźnię, jaka drzemie w osobach niesłyszących, a którymi nie mają okazji się wykazać.

Konkurs na logo akcji został rozstrzygnięty 1. grudnia br. Zwycięzcą został pan Jarosław Gołębiowski z Lublina.

 - Takie przedsięwzięcia są bardzo potrzebne, gdyż osoby niesłyszące na co dzień nie mogą rozwijać swoich zainteresowań ekonomicznych dzięki telewizji czy internetowi, ponieważ nie znają doskonale języka polskiego, który jest dla nich językiem obcym. Pierwsza edycja projektu ma szerzyć właśnie taką wiedzę wśród młodzieży niesłyszącej i w następnych edycjach - pod warunkiem pomyślnego zakończenia trwającego projektu - które będą organizowane, przygotować znaczne szersze przedsięwzięcie, by osoby niesłyszące mogły doskonalić swoje umiejętności z zakresu ekonomii. Mam ogromną nadzieję, że wśród młodzieży znajdzie się kilka osób, które polubią ekonomię i postanowią pójść w tym kierunku, a później być konkurencją dla osób słyszących. – mówi Marcin Łuczywek, koordynator projektu, który sam niedawno ukończył ekonomiczne studia licencjackie.

Całą pracę, wraz z uzyskaniem dofinansowania, wykonał wspomniany koordynator projektu - Marcin Łuczywek, specjalista pracujący w Migam.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.