Ekonomia dla niesłyszących

Ekonomia dla niesłyszących

Brief.pl / CSR

Niesłyszący borykają się na co dzień z wieloma niedogodnościami. Wielu Polaków nie zdaje sobie sprawy z tego, że istnieje polski język migowy. Poprzez specyficzną barierę komunikacyjną osoby niesłyszące są odbierane jako ludzie prymitywni. Trwając w tym błędnym przekonaniu, kojarzymy ich jako kompetentnych jedynie przy pracach fizycznych. A to nieprawda! Projekt „Ekonomia w rękach Głuchych” przedstawia problem braku wystarczającej ilości znaków ekonomicznych, dzięki którym niesłyszący mogliby rozwijać swoje zainteresowanie gospodarką - język polski bowiem jest dla nich językiem obcym.

-

Migam we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim rozpoczyna realizację projektu pt.: "Ekonomia w rękach Głuchych". Projekt wystartował 3. listopada br. Pierwsza edycja ma działać do 30 kwietnia 2015 r. Przedsięwzięcie przewiduje m.in. konkurs na logo projektu, pierwszą Ogólnopolską Olimpiadę Wiedzy o Ekonomii dla osób niesłyszących oraz konferencję dla młodzieży, na której osoby niesłyszące będądyskutować nad znakami ekonomicznymi w polskim języku migowym, których jest zdecydowanie za mało. Efektem tych działań ma być przygotowanie profesjonalnego słownika ze znakami ekonomicznymi. Dzięki konkursom i dyskusjom, organizatorzy chcą pokazać wielką kreatywność i wyobraźnię, jaka drzemie w osobach niesłyszących, a którymi nie mają okazji się wykazać.

Konkurs na logo akcji został rozstrzygnięty 1. grudnia br. Zwycięzcą został pan Jarosław Gołębiowski z Lublina.

 - Takie przedsięwzięcia są bardzo potrzebne, gdyż osoby niesłyszące na co dzień nie mogą rozwijać swoich zainteresowań ekonomicznych dzięki telewizji czy internetowi, ponieważ nie znają doskonale języka polskiego, który jest dla nich językiem obcym. Pierwsza edycja projektu ma szerzyć właśnie taką wiedzę wśród młodzieży niesłyszącej i w następnych edycjach - pod warunkiem pomyślnego zakończenia trwającego projektu - które będą organizowane, przygotować znaczne szersze przedsięwzięcie, by osoby niesłyszące mogły doskonalić swoje umiejętności z zakresu ekonomii. Mam ogromną nadzieję, że wśród młodzieży znajdzie się kilka osób, które polubią ekonomię i postanowią pójść w tym kierunku, a później być konkurencją dla osób słyszących. – mówi Marcin Łuczywek, koordynator projektu, który sam niedawno ukończył ekonomiczne studia licencjackie.

Całą pracę, wraz z uzyskaniem dofinansowania, wykonał wspomniany koordynator projektu - Marcin Łuczywek, specjalista pracujący w Migam.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.