wp - grudzien 2016

Zmieniamy pracę zbyt często?

Zmieniamy pracę zbyt często?

Brief.pl / Aktualności

Polacy nie podejmują decyzji o zmianie pracy z dnia na dzień, tak samo jak z dnia na dzień nie tracą zaangażowania i motywacji.

-

 

 

Jak wynika z badania EFFECTIVENESS i SW Research, ponad 70 proc. polskich firm stanęło przed koniecznością obniżenia poziomu rotacji pracowników. Tylko niecała 1/3 menedżerów uznała to za największe wyzwanie związane z zasobami ludzkimi. Dlaczego polskie firmy tak łatwo pozbywają się doświadczonych kadr? Nie od dziś wiadomo, że to ci, którzy mają stały zespół zmotywowanych, wysoko wykwalifikowanych pracowników – ekspertów w swojej dziedzinie - odnoszą największy sukces.

 

Wykwalifikowani, zmotywowani pracownicy są czynnikiem przewagi konkurencyjnej; od „jakości” zespołu zależy jakość nowych produktów, strategii sprzedażowych, czy co najważniejsze - wynik sprzedaży. Jak wynika z projektu badawczego EFFECTIVENESS i agencji badania SW Research1, przeprowadzonego wśród pracowników działów HR, członków zarządu, właścicieli firm, rotacja pracowników w firmie jest najważniejszym wyzwaniem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi - tylko dla 27 proc. badanych. Podobnie wygląda sprawa z zatrzymaniem w firmie talentów. 76 proc. ankietowanych wskazuje, że utrzymanie najlepszych pracowników nie stanowi największego wyzwanie dla działów personalnych.

 

Polscy menedżerowie zwykli traktować koszty rotacji pracowników, jako rutynowe wydatki ciągle towarzyszące prowadzeniu biznesu. Choć odejście dobrego specjalisty i zastąpienie go innym kosztuje pracodawcę tyle, co roczne wynagrodzenie tegoż pracownika. Zarządzający zakładają, że odejście części osób z organizacji jest normalnym zjawiskiem, z którym niewiele można zrobić. Nie zdają sobie sprawy, że ten problem można rozwiązać za pomocą odpowiednich narzędzi i strategii – dodaje Dariusz Chrzanowski, Client Business Partner w EFFECTIVENESS.

 

Odwrócić trend - strategia na utrzymanie pracownika

Pracownik jest zmotywowany, najbardziej efektywny, kiedy może wykorzystać swoje mocne strony. Trudno bowiem od kogoś, kto dobrze czuje się w pracy strategicznej, pracując samodzielnie, oczekiwać, że długofalowo będzie chętnie kierować zespołem, wyznaczając cele, delegując zadania, egzekwując wyniki, etc. Nieodnalezienie się na stanowisku pracy i konflikt wewnętrzny wynikający z zadań, które pracownik wykonuje a tymi, które naturalnie preferuje i w których się odnajduje to istotny element, pchający pracowników do zmiany pracodawcy.

 

Pracownicy to część wielkiego mechanizmu, który porusza firmę do przodu. Aby móc wykorzystać jego potencjał, należy wpierw rozumieć, co decyduje o tym, że w danej sytuacji i danym czasie jest najbardziej efektywny; dodatkowo, aby ten mechanizm był w ruchu, wszystkie jego elementy powinny być na swoim miejscu – tłumaczy Anna Sarnacka, Master Certified Behavioural Consultant z EFFECTIVENESS. Z mojego doświadczenie menedżerskiego wynika, że pracownicy, którzy wykonują czynności spójne z ich preferencjami, są najbardziej efektywni i zmotywowani i wówczas chcą się rozwijać w ramach danej organizacji.

 

Wszystkie dane pochodzą z badania zrealizowanego przez agencję SW Research wśród 250 przedstawicieli firm zatrudniających min. 10 pracowników. W badaniu udział wzięły osoby, które regularnie aktywnie uczestniczą w procesie rekrutacji, zarządzania zasobami ludzkimi (specjaliści HR, działu kadr, członkowie zarządu, właściciele) po stronie pracodawców. Badanie przeprowadzono w dniach 19.04-19.06.2014 metodą indywidualnych wywiadów on-line (CAWI) na autorskim oprogramowaniu 3S. Opowiadając na pytanie o największe wyzwania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, badani mogli wskazać kilka odpowiedzi.

 

Materiał na podstawie informacji prasowej.

© Rawpixel - Zobacz portfolio

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.