Zmieniamy pracę zbyt często?

Zmieniamy pracę zbyt często?

Brief.pl / Aktualności

Polacy nie podejmują decyzji o zmianie pracy z dnia na dzień, tak samo jak z dnia na dzień nie tracą zaangażowania i motywacji.

-

 

 

Jak wynika z badania EFFECTIVENESS i SW Research, ponad 70 proc. polskich firm stanęło przed koniecznością obniżenia poziomu rotacji pracowników. Tylko niecała 1/3 menedżerów uznała to za największe wyzwanie związane z zasobami ludzkimi. Dlaczego polskie firmy tak łatwo pozbywają się doświadczonych kadr? Nie od dziś wiadomo, że to ci, którzy mają stały zespół zmotywowanych, wysoko wykwalifikowanych pracowników – ekspertów w swojej dziedzinie - odnoszą największy sukces.

 

Wykwalifikowani, zmotywowani pracownicy są czynnikiem przewagi konkurencyjnej; od „jakości” zespołu zależy jakość nowych produktów, strategii sprzedażowych, czy co najważniejsze - wynik sprzedaży. Jak wynika z projektu badawczego EFFECTIVENESS i agencji badania SW Research1, przeprowadzonego wśród pracowników działów HR, członków zarządu, właścicieli firm, rotacja pracowników w firmie jest najważniejszym wyzwaniem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi - tylko dla 27 proc. badanych. Podobnie wygląda sprawa z zatrzymaniem w firmie talentów. 76 proc. ankietowanych wskazuje, że utrzymanie najlepszych pracowników nie stanowi największego wyzwanie dla działów personalnych.

 

Polscy menedżerowie zwykli traktować koszty rotacji pracowników, jako rutynowe wydatki ciągle towarzyszące prowadzeniu biznesu. Choć odejście dobrego specjalisty i zastąpienie go innym kosztuje pracodawcę tyle, co roczne wynagrodzenie tegoż pracownika. Zarządzający zakładają, że odejście części osób z organizacji jest normalnym zjawiskiem, z którym niewiele można zrobić. Nie zdają sobie sprawy, że ten problem można rozwiązać za pomocą odpowiednich narzędzi i strategii – dodaje Dariusz Chrzanowski, Client Business Partner w EFFECTIVENESS.

 

Odwrócić trend - strategia na utrzymanie pracownika

Pracownik jest zmotywowany, najbardziej efektywny, kiedy może wykorzystać swoje mocne strony. Trudno bowiem od kogoś, kto dobrze czuje się w pracy strategicznej, pracując samodzielnie, oczekiwać, że długofalowo będzie chętnie kierować zespołem, wyznaczając cele, delegując zadania, egzekwując wyniki, etc. Nieodnalezienie się na stanowisku pracy i konflikt wewnętrzny wynikający z zadań, które pracownik wykonuje a tymi, które naturalnie preferuje i w których się odnajduje to istotny element, pchający pracowników do zmiany pracodawcy.

 

Pracownicy to część wielkiego mechanizmu, który porusza firmę do przodu. Aby móc wykorzystać jego potencjał, należy wpierw rozumieć, co decyduje o tym, że w danej sytuacji i danym czasie jest najbardziej efektywny; dodatkowo, aby ten mechanizm był w ruchu, wszystkie jego elementy powinny być na swoim miejscu – tłumaczy Anna Sarnacka, Master Certified Behavioural Consultant z EFFECTIVENESS. Z mojego doświadczenie menedżerskiego wynika, że pracownicy, którzy wykonują czynności spójne z ich preferencjami, są najbardziej efektywni i zmotywowani i wówczas chcą się rozwijać w ramach danej organizacji.

 

Wszystkie dane pochodzą z badania zrealizowanego przez agencję SW Research wśród 250 przedstawicieli firm zatrudniających min. 10 pracowników. W badaniu udział wzięły osoby, które regularnie aktywnie uczestniczą w procesie rekrutacji, zarządzania zasobami ludzkimi (specjaliści HR, działu kadr, członkowie zarządu, właściciele) po stronie pracodawców. Badanie przeprowadzono w dniach 19.04-19.06.2014 metodą indywidualnych wywiadów on-line (CAWI) na autorskim oprogramowaniu 3S. Opowiadając na pytanie o największe wyzwania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, badani mogli wskazać kilka odpowiedzi.

 

Materiał na podstawie informacji prasowej.

© Rawpixel - Zobacz portfolio

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.