Rok mobile, rok mobile, rok

Rok mobile, rok mobile, rok

Brief.pl / Wiedza

„Następny rok będzie rokiem mobile” to najchętniej powtarzane zdanie od około 3 lat na wszelkiego rodzaju konferencjach, zjazdach branżowych czy też w publikacjach. Niestety jakoś od 3 lat tego roku mobile nie widać… i co więcej „roku mobile” nie będzie.

-

Nie będzie dlatego, że już w tej chwili raczej odchodzi się od kupowania konkretnych urządzeń, na rzecz kupowania dotarcia do użytkownika, a wielkość ekranu ma mniejsze znaczenie. Coraz większa liczba serwisów przygotowanych w RWD (Responsive Web Design) skutecznie ten trend będzie nakręcała. Teraz reklamodawca kupując kampanię powinien się jedynie martwić o to, aby jego kreacja była przygotowana w taki sposób, aby można ją było wyświetlić na wielu urządzeniach, bez potrzeby robienia kilku plików.
Ja jednak z racji dostępu do genialnego narzędzia jakim jest ranking.pl – w sumie to narzędzie ogólnodostępne – postanowiłem sprawdzić jak wygląda faktycznie ruch generowany przez urządzenia mobilne w Polsce. I okazuje się, że w ostatnich 2 kwartałach jest to ponad 11 proc. Sporo, tym bardziej jeśli masz stronę, na której chcesz zarabiać i na dodatek nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych. W taki sposób tracisz około 10 proc. przychodu.


Ruch mobilny w Polsce

Z ciekawości sprawdziłem jak to wygląda na blogu, którego właśnie czytacie. Ruch ze smartfonów i tabletów stanowi na enjoyu około 29 proc.. Czyli jesteście bardziej mobilni niż standardowi użytkownicy netu. Swoją drogą muszę przyjrzeć się wyglądowi blogaska na komórce, bo teraz nie zachwyca.
Wracając do odsłon mobilnych wydawać by się mogło, że najwięcej ruchu generują urządzenia Apple. I faktycznie tak było do stycznia 2014 roku kiedy to po raz pierwszy w historii (badanie trwa od 2010 roku) Samsung wyszedł na prowadzenie.

Producenci odsłony mobilne


Jeśli jednak spojrzymy już na konkretne urządzenie to prym w dalszym ciągu wiedzie Apple ze swoim iPadem, na drugim miejscu iPhone, trzeci jest Samsung Galaxy S III.


Modele urzadze mobilnych internet

Mam dla Was jeszcze jedną ciekawostkę, prawdziwy smaczek. Wszyscy oglądają się za USA bo to wiodący rynek, najbardziej rozwinięty, przodujący w nowościach, a tymczasem zupełnie niedaleko, tuż obok, bardzo blisko, bo w Danii stała się rzecz niewiarygodna. W lipcu odsłony mobilne niemalże zrównały się z odsłonami generowanymi na komputerach.

Dania odslony mobilne

I jeszcze jedna ciekawostka – Duńczycy kochają Apple. Blisko 80 proc. odsłon mobilnych jest wykonywanych na iPadach bądź iPhoneach. Trzeci w kolejce Samsung Galaxy S5 to tylko trochę ponad 1.5 proc. ruchu.

Producenci odsłony mobilne dania

Czy chcemy czy nie najwyższy czas drodzy wydawcy i reklamodawcy aby zacząć dostosowywać się do mniejszych ekranów i do systemów innych niż Windows. Mobile przyjdzie szybciej niż nam się wydaje.
Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, 10.05.2010 – 06.10.2014. Więcej na www.ranking.pl.
© asife - Zobacz portfolio

Autor: Radek Gołąb, materiał został opublikowany na blogu enjoygroup.pl

 

 

Tagi:

mobile trendy

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.