Gamifikacja z mundialem w tle: case study Rexona Men

Gamifikacja z mundialem w tle: case study Rexona Men

Brief.pl / Wiedza

Wykorzystanie gamifikacji, sponsoringu i live marketingu dla Rexona Men.

-

Miejsce Akcji: serwisy Grupy Wirtualna Polska i ich profile facebookowe

Promowana Marka: Rexona Men

Wykorzystane trendy i narzędzia marketingowe: gamifikacja, live marketing, sponsoring, display, mobile, multiscreening

:: 

Wyzwanie

::

Podstawowy cel działań: zaprezentowanie zalet najnowszych dezodorantów Rexona Men oraz technologii MotionSense™ – formuły zawierającej specjalne mikrokapsułki, które uwalniają zapach podczas ruchu i tarcia, gwarantując optymalny komfort osobom aktywnym.

Należało przedstawić produkt jako doskonały dezodorant dla osób ceniących dynamiczny tryb życia, dla których ważna jest długotrwała ochrona.

 

Grupa docelowa akcji: Mężczyźni w wieku 15-44 lata, ceniący sobie codzienne aktywności ruchowe.

:: 

Strategia

::

Działania promocyjne Klienta zbiegły się w czasie z najważniejszym świętem piłkarskim 2014 roku – Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej w Brazylii. Wszystkie aktywności promocyjne powiązano więc z wydarzeniami rozgrywającymi się na murawach piłkarskich stadionów.

Opracowane przez Grupę WP rozwiązanie miało w szczególności na celu zobrazowanie, w wirtualnej rzeczywistości, działania produktu Klienta zgodne z założeniem kampanii „Im jesteś bardziej aktywny, tym Twoja ochrona jest większa”.

By zaangażować użytkowników z grupy docelowej stworzono dedykowaną platformę wykorzystującą narzędzia gamifikacji i live marketingu. Miało to zagwarantować internautom doskonałą rozrywkę, jak również największą grywalność oraz zachęcić ich do wzajemnej rywalizacji w duchu Mundialu, co stanowiło wartość dodaną rozwiązania reklamowego.

W komunikacji wykorzystano również sponsoring serwisu mundialowego – w wersji desktop oraz mobile – zapewniając długotrwały kontakt użytkownika z promowaną marką.

O ciągłości komunikacji zdecydował multiscreening. Działania reklamowe realizowane były wielotorowo, a dostęp do przekazu promocyjnego możliwy był na wielu ekranach (desktop, tablet, smartphone)

 

 



::

Realizacja

::

Nawiązując do hasła promującego produkt – „Rexona Możesz:Więcej” – w ramach serwisu mundialowego Grupy Wirtualna Polska stworzono dedykowaną platformę angażującą użytkowników z grupy docelowej w rozrywkę opartą na narzędziach gamifikacji.

W trakcie czterech etapów, odnoszących się do kolejnych rund mundialu, każdy uczestnik zabawy zbierał tzw. punkty ochrony (m.in. aktywnie uczestnicząc w quizach wiedzy i odgadując hasła związane z Mundialem 2014 oraz historią piłkarskich Mistrzostw Świata).

Dodatkowo, dla urządzeń mobilnych z systemami Android oraz iOS stworzono specjalną aplikację, dzięki której użytkownik mógł realizować zadania konkursowe o dowolnej porze i z każdego miejsca.

 

 

 

Osoby, które pobrały aplikację mobilną miały też dostęp do dodatkowej atrakcji – gry pozwalającej na wcielenie się w piłkarskiego żonglera. Dzięki niej mogli, niczym Janusz Chomontek, bić rekordy w podbijaniu piłki butem oraz zdobywać następne punkty.

 

Kolejnym elementem angażującym użytkownika był interaktywny manager piłkarski. Pomagał on uzyskać dodatkowe punkty, pozwalające na zwycięstwo w rywalizacji i zdobycie nagród.

 

Każdy zawodnik Mundialu miał swoje „odzwierciedlenie” w wirtualnej rozgrywce (w ramach aplikacji), a jego udane akcje i aktywności na realnych boiskach przekładały się natychmiast na jego wartość przeliczaną na punkty ochrony i punkty w grze.

 

 

 

Działania promocyjne wsparto silnym brandingiem sekcji mundialowej Grupy WP. Każda odsłona serwisu komunikowała akcję „Rexona Możesz:Więcej”.

 

Chcąc skutecznie dotrzeć do grupy docelowej akcji stworzono również dedykowany widget, bazujący na koncepcji live marketingu. Specjalny format promocyjny komunikował wszystkim użytkownikom zainteresowanym akcją i Mundialem nowe zadania czekające na nich w ramach platformy gamifikacyjnej, prezentował także aktualne, gorące wydarzenia, które miały miejsce na boiskach piłkarskich w Brazylii (np. bramka, rzut karny, inne newsy z boisk).

 



 ::

Rezultaty

::

Dotarcie z komunikacją do fanów Mundialu*:

  • przeszło 10 milionów unikalnych użytkowników

  • przeszło 68 mln odsłon dedykowanego brandingu Rexony

  • ponad 10 minut, średnio, kontaktu każdego użytkownika z formatami brandingowymi

 

Zainteresowanie dedykowaną akcją*:

w trakcie działań promocyjnych udało się osiągnąć ponad 1,1 miliona kliknięć w dedykowany branding Rexony; z czego zainteresowanych akcją „Rexona Możesz: Więcej” było przeszło:

  • 637 tysięcy unikalnych użytkowników w wersji desktop

  • 77 tysięcy użytkowników w wersji mobilnej

 

Efektywność brandingu w serwisie mundialowym:

  • w wersji desktop: 1,84%

  • w wersji mobilnej: 0,22%

 

Dotarcie do grupy docelowej:

  • 85% aktywnych użytkowników stanowili mężczyźni

  • około 60% osób, spośród tysięcy aktywnie grających, to przedstawiciele TG kampanii

 

 

Źródło: statystyki wewnętrzne Grupy WP oraz Facebook Insights; dane za okres 2.06-13.07.2014

 

 

Efektywość Widgetu w komunikacji z wykorzystaniem narzędzia Live Marketingu*:

  • przeszło 24 miliony emisji formatu do osób zainteresowanych Mundialem i akcją „Rexona Możesz:Więcej”

  • tylko przy 2,5% emisji użytkownicy decydowali się na wyłączenie komunikacji live streaming, rezygnując z otrzymywania dalszych powiadomień

 

 

* Źródło: dane własne Grupy Wirtualna Polska

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.