Jak wybrać hosting, który będzie dobry i tani?

Jak wybrać hosting, który będzie dobry i tani?

Brief.pl / Wiedza

Strona WWW nie jest już tylko wizytówką przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim platformą komunikacyjną i transakcyjną z klientami, kontrahentami, mediami czy administracją. Dlatego nawet początkujący przedsiębiorcy, planując założenie i rozwój biznesu, powinni zadbać o jak najlepszego dostawcę hostingu internetowego.

-

Strona WWW nie jest już tylko wizytówką przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim platformą komunikacyjną i transakcyjną z klientami, kontrahentami, mediami czy administracją. Dlatego nawet początkujący przedsiębiorcy, planując założenie i rozwój biznesu, powinni zadbać o jak najlepszego dostawcę hostingu internetowego.

Firmowa strona WWW stanowi fundament nowoczesnego biznesu. O ile dawniej przede wszystkim wystrój i wygląd siedziby firmy miały za zadanie (poza zapewnieniem komfortu pracy) wywierać odpowiednie wrażenia na kontrahentach, dzisiaj to serwis internetowy przejął na siebie obowiązek pokazywania, kim jesteśmy, co oferujemy, czy można na nas polegać i czy nasza firma jest solidnym przedsiębiorstwem.

Lepiej mieć pięć dziewiątek niż tylko trzy

Najczęściej przedsiębiorca nie ma możliwości, czasu ani odpowiedniej wiedzy, by własnymi siłami lub siłami swoich pracowników budować firmową stronę WWW, utrzymywać serwery i całą potrzebną infrastrukturę informatyczną. Większość firm zleca hosting podmiotom zewnętrznym, biorąc pod uwagę szereg czynników decydujących o wyborze konkretnego partnera.

:

WYBIERAJĄC HOSTING MYŚL PERSPEKTYWICZNIE. 5 RAD DLA POCZĄTKUJĄCYCH.

:

Poza ceną, wiarygodnością firmy hostingowej, ilością miejsca na serwerach, z przeznaczeniem na konta pocztowe czy serwery FTP, warto porównać oferty firm hostingowych, kierując się tzw. zasadą dziewiątek.


Niezawodny i dostępny


Jak wiadomo, strona WWW musi funkcjonować 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku. Oznacza to, że serwery firmy hostingowej powinny działać perfekcyjnie właściwie non-stop, co w praktyce nie jest takie proste. Firmy są w stanie zapewnić nieustanną pracę serwerów przez ponad 99 proc. czasu, ale nigdy nie będzie to 100 proc. Niekiedy może dochodzić do awarii, czasami prowadzone są prace konserwacyjne, zdarzają się także cyberataki. Jeżeli serwer pracuje bezawaryjnie na poziomie 99,9 proc. w roku, oznacza to, że nasza firmowa strona będzie „wyłączona” na 8 godzin i 45 minut, a to przecież dzień roboczy. Źródło: Web Hosting 
Jeżeli współczynniki bezawaryjności wynosi 99,999 proc. (pięć dziewiątek), wówczas wyłączenie obejmie 5 minut i 15 sekund rocznej działalności.

 

Drogi nie zawsze oznacza niezawodny

Wybierając dostawców usług internetowych, konsumenci, przedsiębiorcy, a nawet urzędy administracji publicznej często kierują się kryterium ceny. Nie zawsze jest to wybór gwarantujący bezpieczne i niezawodne działanie produktu, z którego korzystamy. Dla przedsiębiorców, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie, ważne jest by hosting był nie tylko niezawodny, ale również niedrogi. Początkowo firma z pewnością nie potrzebuje kilkunastu kont pocztowych i olbrzymich miejsc na dysku. Ważne jest natomiast rzetelne wsparcie techniczne i możliwość korzystania ze swojej strony (aktualizowanie danych, korzystanie z serwisów transakcyjnych, oferowanie produktów i usług) przy minimalnym zaangażowaniu informatycznym. Przedsiębiorca nie ma czasu na kilkutygodniowe wdrażanie nowych systemów i żmudne budowanie serwisu. Najlepiej, by strona zaczęła działać „od razu”, a jej edytowanie było intuicyjne, szybkie i wygodne. Tego rodzaju rozwiązania są już na rynku, a ceny takiego taniego i dobrego hostingu zaczynają się już od kilku złotych miesięcznego abonamentu. Wraz z rozwojem działalności, powiększaniem siatki kontaktów, zwiększonym zapotrzebowaniem na dane przedsiębiorca powinien mieć możliwość dokładania kolejnych elementów hostingu, z których chciałby korzystać.

Rozwiązania dla e-commerce w ofercie dużych graczy

Dynamicznie rozwijający się sektor e-commerce potrzebuje solidnych, niedrogich, szybkich rozwiązań – swoją wiedzę w tym obszarze można uzupełnić, zerkając np. na stronę www.1and1.pl/tani-hosting. Niestety nie wszystkie firmy hostingowe są w stanie dostarczyć pełen wachlarz usług. Planując uruchomienie sklepu internetowego czy inny rodzaj działalności handlowej w sieci, warto więc przyjrzeć się uważniej ofertom dużych firm, które w ramach jednego pakietu oferują wszystko, czego e-firma potrzebuje.
Do najważniejszych składowych należą m.in. mechanizmy sprzedaży (budowanie katalogów produktów, konta klienta, koszyki zakupowe, przechowalnie itp.) oraz przechowywanie i analizowanie danych konsumentów, a także zapewnienie bezpiecznych i szybkich transakcji płatniczych.

Czas na wybór


Jakie kryteria brać pod uwagę, wybierając hosting:
-niezawodność pracy serwerów,
-całodobowe wsparcie techniczne,
-ilość miejsca na dysku,
-liczbę kont pocztowych,
-cenę,
-obsługę skryptów PHP, FTP, SSH, MySQL,
-zapewnienie rozwiązań e-commerce,
-łatwość obsługi,
-liczbę obsługiwanych aplikacji (Wordpress, Joomla, Typo3) lub kompatybilność z serwisami społecznościowymi,
-możliwość dostosowywania szablonów i projektów stron WWW.
 

Tagi:

Hosting

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.