Śmierć marek na Facebooku od 2015?

Śmierć marek na Facebooku od 2015?

Brief.pl / Aktualności

Już za niewiele ponad miesiąc Facebook obetnie do zera i tak mizerne zasięgi organiczne postów marek

-

Tak można zrozumieć wpis na oficjalnym blogu serwisu: http://newsroom.fb.com/news/2014/11/news-feed-fyi-reducing-overly-promotional-page-posts-in-news-feed/

Wg wpisu w News Feedzie ma się pojawiać coraz mniej reklam (wpisów sponsorowanych), zwłaszcza takich o typowej treści sprzedażowej (promocje, zachęcanie do zainstalowania aplikacji oraz posty, które używają tych samych haseł co reklamy). Co to oznacza dla marek? Moim zdaniem niestety koniec prostych przekazów reklamowych i konieczność zwiększenia kreatywności w komunikacji. Proste reklamy typu „kup mnie” będą zbanowane lub będą generować tak małe wyświetlenia, że nie będzie sensu ich puszczać. Kreacja i pomysły kreatywne powinny być więc bardziej w cenie, jednak jest to droga zabawa – stać na nią zazwyczaj duże firmy.

Drugi wniosek, który nasuwa się po lekturze firmowego bloga FB, a który nie był wyrażony wprost, to prawdopodobny pełzający wzrost cen reklam. Zmniejsza się dostęp do pożądanego medium, więc serwis będzie mocniej niż do tej pory promował treści z większymi budżetami na niekorzyść tych z mniejszymi.

Kolejna ciekawa informacja w tym temacie przyszła wraz z najnowszym raportem Forrestera - „ Social relationship Strategies That Work”. Według niego marki i marketerzy tracą mnóstwo czasu i pieniędzy na budowanie strategii i komunikację oraz na prowadzenie dialogu z fanami. Tymczasem tak naprawdę go nie prowadzą – docierają do mniej niż 2% swoich fanów, a z tych z kolei tylko 7 promili wchodzi w interakcję z postami marek. Czy jest na to jakaś rada?

Wg Forrestera są dwie:

1. stworzyć własne mikroportale społecznościowe dla własnych klientów/fanów – podpierają się przy tym własnymi badaniami, które sugerują, że klienci trzy razy częściej wchodzą na strony www niż angażują się w komunikację na Facebooku.

2. przestać traktować fanpage jako centrum komunikacji z klientami – wg tego samego badania klienci 2x częściej wchodzą z interakcję z marką poprzez e-mailing niż przez fanpage, mają go w skrzynce dopóki go nie skasują (a nie przegapią, jak wpis w News Feedzie), no i nie ma tu cenzury Facebooka. Forrester radzi – jeżeli zastanawiasz się, czy zainwestować czas w budowanie listy subskrybentów, czy w zwiększanie liczby fanów, to wybierz subskrypcje.

Do podobnych wniosków dochodzi Sotrender w dzisiejszym tekście na swoim blogu - opisuje, jak zmieniały się zasięgi organiczne polskich marek na FB w ostatnich miesiącach. W skrócie – równia pochyła. Szczegóły tu: http://blog.sotrender.com/pl/2014/11/sri-zasieg-organiczny/

Wnioski na koniec:

- Dobrze to już było.
- Należy skupić się na bezpośrednim dotarciu do klienta za pomocą innych kanałów komunikacji niż Facebook (czyli m.in. e-mail).
- Nie liczy się ilość lajków czy fanów, ale faktyczna interakcja i realizowanie celów komunikacyjnych (ciekawe, jak z tym poradzą sobie profile z kupionymi fanami:)
- Trzeba zrewidować przyszłoroczne budżety reklamowe na social ads – prawdopodobnie powinny być dużo większe niż zakładane oraz jeszcze staranniej rozliczane i monitorowane.

 

Tekst pochodzi ze strony: Grzegorza Millera

 

::

FACEBOOK DLA BIZNESU - RAPORT

FACEBOOK POKONA GOOGLE'A W 2015?

::

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?